BMW serija 1, 3 touring in 330e
Udarna trojica že na naših cestah
Na slovenske ceste so uradno zapeljali trije BMW-jevi močni prodajni aduti: popolnoma nova serija 1, karavanska serija 3 ter zmogljiv priključni hibrid 330e.
Četrtek, 24. oktober 2019
Če izvzamemo športne terence z oznako X, sta seriji 1 in 3 zagotovo ključna stebra BMW-jeve ponudbe na slovenskem trgu. Enka, o kateri smo na dolgo že pisali tukaj, je sicer že na voljo, a bo najcenejša izvedba, ki bo zahtevala le okoli 25 tisočakov, na voljo šele marca prihodnje leto.
Po tehnični plati bolj zanimiva je priključno-hibridna izvedba limuzinske serije 3. to poganja enak motor kot izvedbo 320i, a mu družbo dela zmogljiv elektromotor. Tako skupna moč znaša kar 215 kilovatov (292 KM), a le, ko je vklopljena funkcija boost, ki za 10 sekund priskrbi dodatnih 40 »konjev« električne moči. Energijo za električni del pogona zagotavlja 12 kWh baterija, pospravljena pod zadnjo klop. Tej je prostor odstopil rezervoar za gorivo, ki je nov dom našel v dnu prtljažnega prostora. Baterija v praksi zagotavlja vsaj za 40 kilometrov popolnoma električne vožnje (po WLTP med 51 in 59 kilometrov). Električni pogonski dodatek sicer maso vozila poveča za 280 kilogramov, a je vozniško še vedno prava trojka, saj je dodatna teža postavljena zelo nizko. Še ena pohvalna lastnost je, da je na voljo tudi z vlečno napravo, je pa omejena na le 750 kilogramov bremena.
Limuzinski 330e je pri nas že na voljo za ceno 50.750 evrov, kasneje pa bo na voljo tudi karavanska različica. Tudi slednja je pri nas novost, a je najprej na voljo v klasičnih pogonskih izvedbah. Trojka touring nove generacije je malce zrasla v primerjavi s predhodnim modelom. V dolžino meri 4.709 milimetrov, eden od pomembnejših podatkov pa je tisti, ki pravi, da je z 2.851 milimetri pridobila 41 milimetrov v medosju. Prevzela je vse značilne poteze limuzine, vključno z agresivnim sprednjim delom z velikima ledvičkama ter s podolgovatima žarometoma na zadku.
Tudi notranjost je oblikovana čisto v slogu limuzine, pri čemer zadek v sebi skriva 500 litrski prtljažnik, ki je lahko opremljen z električno pomičnimi vrati. Z zlaganjem zadnjih sedežev njegova prostornina naraste na 1.510 litrov.
Cenovno je serija 3 touring od limuzine med 2.100 in 2.400 dražja, kar pomeni, da 320d, ki je trenutno tudi najcenejša izvedba, stane 43.300 evrov.