Farizon V6E in SV
Nov igralec z uglednim poreklom na slovenskih cestah
Farizon je znamka gospodarskih vozil iz koncerna Geely, ki mu pripada tudi Volvo. Pri nas sta za začetek na voljo popolnoma električna dostavnika SV in V6E, pri čemer se sodobnejši SV se hvali z do 13 kubičnimi metri tovornega prostora in stransko odprtino brez B stebrička, V6E pa z izjemno ugodno ceno.
Sobota, 8. marec 2025
Če smo pri osebnih avtomobilih kupci glede za nas novih kitajskih znamk nekoliko bolj previdni, je svet dostavnih vozil zagotovo nekoliko drugačen. Tam ob odsotnosti čustvene komponente ključno vlogo igrajo številke, tako o zmogljivostih kot o financah. Prav slednje največkrat najbolj vplivajo na odločitev o nakupu, to pa pomeni priložnost tudi za Farizon, čisto novo znamko na našem trgu.
V Slovenijo jih je pripeljalo uveljavljeno podjetje AutoWallis, ki ga pri nas poznamo kot zastopnika znamk Opel, Land Rover in drugih. Za začetek sta v ponudbi dva modela, večji SV in kompaktnejši V6E, pri čemer je drugi nekoliko starejše zasnove, saj je v Aziji na trgu že tretje leto. V6E je 4,855 metra dolg dostavnik s tovornim prostorom dolžine 2.800, širine 1.600 in višine 1.320 ali 1.270 milimetrov (5,7 do 5,9 kubičnega metra). Gre torej za kombi velikosti opel vivara popolnoma električnim pogonom na zadnji kolesi. Elektromotor z močjo 60 kW (82 KM) energijo dobiva iz baterije s kapaciteto 42 kWh, kar je dovolj za 195 kilometrov dosega po WLTP. Največja moč polnjenja znaša 6,6 kW na AC in 50 kW na DC polnilnici.
Med glavne adute tega modela pri zastopniku štejejo konkurenčno ceno, ki brez DDV znaša 27.980 evrov, z upoštevano eko subvencijo pa še 6.500 evrov manj. K temu lahko prištejemo še bogato serijsko opremo (na voljo je le ena izvedba) kot so zadnja vrata z 270-stopinjskim odpiranjem, usnjen in ogrevan volan, parkirni senzorji zadaj, ogrevani in hlajeni sedeži za voznika in sovoznika, samodejna klimatska naprava, 25,7-centimetrski zaslon na dotik in še bi lahko naštevali.
Pri V6E gre torej, klub nekoliko starejši zasnovi, za izjemno konkurenčno vozilo. Kdor išče sodobnejši izdelek, bo izbral model SV, ki je bil zasnovan prav za evropski trg. Kar nekoliko futuristično oblikovana zunanjost ima odličen količnik zračnega upora 0,29, s čimer se ne more pohvaliti marsikateri novejši osebni avtomobil. Varnostno odličnost je potrdil EuroNCAP, ki mu je podelil oceno platinum. Sodobno oblikovana in tehnološko napredna je tudi kabina s pripomočki, ki smo jih sicer vajeni iz osebnih vozil. Pri upravljanju so denimo Kitajci uporabili tehnologijo »drive by wire«, kar pomeni, da je upravljanje popolnoma elektronsko. Zaradi varnosti imajo vsi sistemi dvojno redundanco, oziroma so podvojeni.
Na voljo je v šestih velikostih, ki so kombinacije treh dolžin in treh višin, pri čemer največja lahko sprejme kar 13 kubičnih metrov tovora in ima največjo nosilnost 1.070 kilogramov. Posebnost je odsotnost B stebrička na sovoznikovi strani, kar močno poveča dostop v tovorni del.
Za razliko od V6E je SV na voljo s kar petimi baterijskimi možnostmi, dve s kemijo LFP in tri z zmogljivejšo, a dražjo NCM. Kapacitete segajo od 42 pa vse do 106 kWh (polnjenje na DC do 120 ali 140 kW), dosegi z enim polnjenjem po meritvah WLTP pa od 200 do 359 kilometrov. Tudi ta model je v osnovi že zelo bogato opremljen, a ponuja nekaj možnih dodatkov s seznama za doplačilo. Med njimi so možnost napajanja zunanjih naprav z močjo do 3,3 kW, 270-stopinjsko odpiranje zadnjih vrat in celo druge (ne bele) barve karoserije.
Flotne cene za model SV se brez DDV in brez upoštevane eko subvencije začnejo pri 36.199 evrih in končajo pri 51.120 evrih (brez DDV) za najdaljšo, najvišjo in z največjo baterijo opremljeno različico.