Ford capri
Obujeno legendarno ime spomine obuja tudi na slovenskih cestah
Ford capri se je vrnil, a ne v obliki klasičnega kupeja, pač pa kot futuristični limuzinski križanec na električni pogon. Zgovorni so že podatki, da do stotice lahko pospeši v le 5,3 sekunde in, da z enim polnjenjem prevozi vse do 627 kilometrov.
Četrtek, 10. april 2025
Tisti, ki ste bili avtomobilski navdušenci že v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja, ste prav gotovo dobro poznali nastopaškega kupeja z znamenitim Fordovim ovalom na maski. Caprijevo prvo življenje je potekalo med leti 1969 do 1986, sedaj pa je prišel čas za novo poglavje. Najnovejši električni ford na naših cestah je drugi model iz tovarne v Kölnu in po tehnični plati tesen sorodnik električnega explorerja. To seveda pomeni tudi, da je v sorodu tudi s volkswagnoma ID.4 in ID.5, saj je zasnovan na isti platformi MEB.
Spomin na slavnega soimenjaka obuja tudi oblikovno, denimo s sprednjim delom z nizko masko in vodoravnima žarometoma, pa tudi s kupejevsko silhueto, ki ima po novem pet vrat.
V dolžino meri 4,63 metra, v širino 1,87 metra in seže 1,63 metra v višino ter ima 2,77 metra dolgo medosno razdaljo. Postavljaški videz zaokrožajo 19 ali 20-palčna platišča iz lahke litine, precej udarna pa je tudi predstavitvena rumena barva vivid yellow.
Armaturna plošča je praktično enaka kot pri explorerju, pri čemer velja omeniti pomični osrednji zaslon ford sync move, ki za seboj skriva priročni predal. Tu je tudi privlačna zvočna letvica proizvajalca Bang&Olufsen, nameščena na zgornjem delu armaturne plošče. Pole tega ne manjka niti že iz explorerja poznan osrednji greben megaconsole s 17-litrskim predalom. Prtljažnik v osnovni postavitvi meri družinam prijaznih 572 litrov, pri čemer ob zlaganju sedežev njegova prostornina naraste na 1.510 litrov.
Tudi pogonski sklopi in zmogljivosti so praktično enake kot pri explorerju. Na voljo bo izvedba z enim elektromotorjem s pogonom na zadnji kolesi z močjo 210 kilovatov (286 KM), ki pospeši do stotice v 6,4 sekunde in doseže končno hitrost 180 km/h. Ta v kombinaciji z baterijo s kapaciteto 77 kWh ponuja do 627 kilometrov dosega. Močnejša izvedba z dvema elektromotorjema premore štirikolesni pogon s močjo 250 kilovatov (340 KM), kar je dovolj za pospešek od 0 do 100 km/h v 5,3 sekunde in enako elektronsko omejeno končno hitrost kot pri šibkejši različici. Vgrajeno ima baterijo s kapaciteto 79 kWh, ki zagotavlja do 592 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP.
Pri šibkejši različici lahko polnjenje poteka z največjo močjo 135 kW, pri močnejši pa s 185 kW, kar pomeni, da je pri prvi mogoče baterijo napolniti od 10 do 80 % v 28, pri drugi pa v 26 minutah.
Cene novega caprija se začnejo pri 39.807 evrih, a se ob upoštevanem popustu pri nakupu z lizingom in odšteti eko subvenciji v višini 6.500 evrov ta spusti na veliko bolj sprejemljivih 28.720 evrov.
Več o novem capriju si preberite v tiskani izdaji revije Avto fokus (AF309).