Land rover defender OCTA
Privlačen, trden in drag kot diamant
OCTA je oznaka najbolj zmogljivega defenderja vseh časov, ki se pohvali s 4,4-litrskim bencinskim V8 s kar 467 kW (635 KM) in z ekstremnimi terenskimi sposobnostmi. Zanj je pri nas treba odšteti vsaj 193 tisočakov.
Ponedeljek, 7. april 2025
Vsak defender je neke vrste presežek. Tudi najbolj osnovna različica spada v elitno skupino mojstrov terena, ki jih med novimi avtomobili vse težje najdemo. Pri Land roverju pa so bili prepričani, da se v njem skriva nekaj še bolj ekstremnega. Nekaj tako redkega, zmogljivega in neukročenega, da so ga primerjali kar z diamantom.
Osnova izvedbe OCTA je srednje velika različica defenderja z oznako 110. Ta je nato dodobra obdelana z 28 mm višjim vzmetenjem in za kar 68 mm širšimi koloteki. Seveda je OCTA prava paša za oči, tako zaradi dveh dodatnih karoserijskih barv, kot na račun kar 22-palčnih črnih platišč. Na slednja so nameščene terenske pnevmatike rekordnih dimenzij za ta model. Dodatna višina omogoča še bolj ekstremne terenske zmogljivosti, saj se največja globina brodenja po vodi z 90 centimetrov poveča na okrogel meter.
Srce tega avtomobila je brez dvoma motor zasnove V8. In to kakšen! S 4,4 litri prostornine in s pomočjo prisilnega polnjenja zmore izjemnih 467 kW (635 KM) in 750 Nm navora. Če so vam podatki znani, imate prav, saj gre za BMW-jev stroj iz modelov linije M, ki defenderja požene do največje hitrosti 250 km/h in za pospešek do stotice potrebuje vsega štiri sekunde.
Izjemen nabor pametnih pomagal, ki ga na terenu delajo skorajda nepremagljivega je za izvedbo OCTA še nekoliko bogatejši. Vsebuje namreč istoimenski vozni program za športno vožnjo po terenu s posebno kalibracijo razporejanja zavorne moči na makadamu.
Če ste se spraševali, se ime OCTA navezuje na oktaeder – zgradbo diamanta. A v primeru stroja, ki si ga zlahka predstavljamo v blatu, vseeno ne gre za nebrušen diamant, ampak za ostro nabrušenega. Takšna obdelava pa nikoli ni prav poceni, saj je treba za prevlado na terenu in asfaltu odšteti vsaj dvesto tisočakov.
Zaradi ekskluzivnosti in velikega povpraševanja po izvedbi OCTA, slovenskemu zastopniku ni uspelo zagotoviti avtomobila za preizkus, smo pa zato lahko zopet doživeli izjemnost običajnega defenderja. V kamnolomu pripravljen poligon je bil kot nalašč za demonstracijo vsaj delčka vsega tistega, kar ta avtomobil zmore. Če novo generacijo defenderja sodite po privlačno oblikovani zunanjosti, se še kako motite, saj je na terenu prava pošast, ki vselej zmore več kot si upajo misliti možgani tistega, ki sedi za volanom.