Avto.info

Land rover defender OCTA

Privlačen, trden in drag kot diamant

OCTA je oznaka najbolj zmogljivega defenderja vseh časov, ki se pohvali s 4,4-litrskim bencinskim V8 s kar 467 kW (635 KM) in z ekstremnimi terenskimi sposobnostmi. Zanj je pri nas treba odšteti vsaj 193 tisočakov.

Ponedeljek, 7. april 2025

Vsak defender je neke vrste presežek. Tudi najbolj osnovna različica spada v elitno skupino mojstrov terena, ki jih med novimi avtomobili vse težje najdemo. Pri Land roverju pa so bili prepričani, da se v njem skriva nekaj še bolj ekstremnega. Nekaj tako redkega, zmogljivega in neukročenega, da so ga primerjali kar z diamantom.

Osnova izvedbe OCTA je srednje velika različica defenderja z oznako 110. Ta je nato dodobra obdelana z 28 mm višjim vzmetenjem in za kar 68 mm širšimi koloteki. Seveda je OCTA prava paša za oči, tako zaradi dveh dodatnih karoserijskih barv, kot na račun kar 22-palčnih črnih platišč. Na slednja so nameščene terenske pnevmatike rekordnih dimenzij za ta model. Dodatna višina omogoča še bolj ekstremne terenske zmogljivosti, saj se največja globina brodenja po vodi z 90 centimetrov poveča na okrogel meter.

Srce tega avtomobila je brez dvoma motor zasnove V8. In to kakšen! S 4,4 litri prostornine in s pomočjo prisilnega polnjenja zmore izjemnih 467 kW (635 KM) in 750 Nm navora. Če so vam podatki znani, imate prav, saj gre za BMW-jev stroj iz modelov linije M, ki defenderja požene do največje hitrosti 250 km/h in za pospešek do stotice potrebuje vsega štiri sekunde.

Izjemen nabor pametnih pomagal, ki ga na terenu delajo skorajda nepremagljivega je za izvedbo OCTA še nekoliko bogatejši. Vsebuje namreč istoimenski vozni program za športno vožnjo po terenu s posebno kalibracijo razporejanja zavorne moči na makadamu.

Če ste se spraševali, se ime OCTA navezuje na oktaeder – zgradbo diamanta. A v primeru stroja, ki si ga zlahka predstavljamo v blatu, vseeno ne gre za nebrušen diamant, ampak za ostro nabrušenega. Takšna obdelava pa nikoli ni prav poceni, saj je treba za prevlado na terenu in asfaltu odšteti vsaj dvesto tisočakov.

Zaradi ekskluzivnosti in velikega povpraševanja po izvedbi OCTA, slovenskemu zastopniku ni uspelo zagotoviti avtomobila za preizkus, smo pa zato lahko zopet doživeli izjemnost običajnega defenderja. V kamnolomu pripravljen poligon je bil kot nalašč za demonstracijo vsaj delčka vsega tistega, kar ta avtomobil zmore. Če novo generacijo defenderja sodite po privlačno oblikovani zunanjosti, se še kako motite, saj je na terenu prava pošast, ki vselej zmore več kot si upajo misliti možgani tistega, ki sedi za volanom.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.