Avto.info

Land rover discovery sport 2.2 SD4 HSE

Odkritje, ki navduši

  • Discovery sport zamenjuje freelanderja in se dostojno postavlja ob bok nemški konkurenci
  • Range roverje posnema v veliko rečeh, a se na račun prestiža ne odreka terenski zmogljivosti
  • Prostorna notranjost ponuja možnost 7-sedežne konfiguracije
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 19. maj 2016

Ko smo že mislili, da so privlačne obline, zaradi katerih je marsikdo odvrnil pogled z nemških športnih terencev, rezervirane le za range roverje, se je na trgu pojavil land rover discovery sport. Lepo zaobljen kot evoque, a zaradi 4,59 metra zunanje dolžine uporabnejši, se je uvrstil na mesto, kjer je prej kupce nabiral freelander.

Čeprav je navzven podoben najbolj prestižnim članom družine, je novinec naredil še korak dlje in pridobil zmožnost prevoza sedmih potnikov. O tem si BMW X3, audi Q5 in mercedes GLC še sanjati ne upajo. Mi smo sicer testirali izvedbo s petimi sedeži, ki vsi po vrsti nudijo spodobno, celo nadpovprečno odmerjen prostor za glave in kolena potnikov. Zadaj za prostor po meri poskrbijo vzdolžno pomični sedeži, ki obenem določajo tudi velikost prtljažnika. Tega je najmanj 541 in največ 829 litrov, podiranje naslonov zadnjih sedežev pa vse skupaj poveča na kar 1.698 litrov prostora.

Sprednji del potniške kabine je tipičen izdelek te britanske znamke. Plastični deli delujejo, kot bi bili debeli vsaj dva centimetra, izdelava pa je po tankovsko trdna. To vseeno ne pomeni, da daje zastarel občutek, saj je armaturna plošča polna sodobnih dodatkov. Glavni med njimi je velik barvni zaslon, ki je na las podoben tistim v najnovejših Jaguarjevih modelih. Enako velja za vrtljivi gumb, s katerim voznik ukazuje samodejnemu menjalniku.

Navidezna meja med land roverji in range roverji se je, vsaj oblikovno, s tem avtomobilom skoraj povsem zabrisala.


Izkaže se kot udoben družinski avtomobil, a premore tudi nekaj športnosti. Prav zanimivo je videti, kako lepo se z maso 1,8 tone pelje po zaviti cesti. A to ni nič v primerjavi s tistim, kar zmore, ko pod pnevmatikami asfalt zamenja za blato in kamenje. Odličen štirikolesni pogon voznik še dodatno uglasi z izbiro pravega programa – od običajne ceste do puščavskega peska. Terensko superiornost potrdijo še oddaljenost trebuha od tal, ki znaša 212 milimetrov, zmožnost brodenja po vodi globine do 60 centimetrov in nadpovprečna vstopni ter izstopni kot (25 in 31 stopinj).

Glede na precejšnjo težo je zmogljivejši turbodizelski motor kar smiselna izbira. Prav takšnega smo preizkusili, gre pa za 2,2-litrski stroj s 140 kW (190 KM), ki so ga vmes sicer že nadomestili s povsem novim dvolitrskim. Za starega lahko povemo, da se discoveryju sport odlično poda, tudi zato, ker je pri testnem vozilu sodeloval s kar 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Pretikanje je skoraj brezčutno in hitro, bolj zagnani vozniki pa si lahko postrežejo še z obvolanskimi ročicami. Novi motor naj bi bil po podatkih proizvajalca primerljivo zmogljiv, a precej varčnejši. Tudi prav, saj smo na 100 kilometrov morali v avtomobil natočiti več kot enajst litrov dizelskega goriva. Če upoštevamo precejšnjo maso avtomobila, samodejni menjalnik in štirikolesni pogon, je to razumljivo, kakšen liter manj pa bi bil vseeno dobrodošel.

Pod črto lahko rečemo, da je discovery sport več kot dostojen naslednik freelanderja, a ne le to, je tudi nevarno blizu range roverjem. Ob tem pa je pravo odkritje dejstvo, da je z več kot dvajsetimi dodatnimi centimetri še vedno za tisočaka cenejši od evoqua. Vprašanje je le, ali zmaga želja po prestižu ali zdrava pamet.
 

Land rover discovery sport 2.2 SD4 HSE
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.179 ccm, 139 kW (190 KM) pri 3500/min, 420 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4599 x 1895 x 1724 mm; Medos. razdalja: 2741 mm; Pnevmatike: 235/60 R18; Masa/nosilnost: 1815/690 kg; Prtljažnik: 541–1698 l.
  Največja hitrost:  188 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 7,1/5,5/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 11,2 l/100 km; Izpust CO2: 161 g/km.
  Cena:  osnovni model (TD4 150): 38.330 €, testno vozilo: 65.260 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana.
prostornost, terenske zmogljivosti razporeditev gumbov na armaturi brez napak

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.