Land rover discovery sport 2.2 SD4 HSE
Odkritje, ki navduši
- Discovery sport zamenjuje freelanderja in se dostojno postavlja ob bok nemški konkurenci
- Range roverje posnema v veliko rečeh, a se na račun prestiža ne odreka terenski zmogljivosti
- Prostorna notranjost ponuja možnost 7-sedežne konfiguracije
Četrtek, 19. maj 2016
Ko smo že mislili, da so privlačne obline, zaradi katerih je marsikdo odvrnil pogled z nemških športnih terencev, rezervirane le za range roverje, se je na trgu pojavil land rover discovery sport. Lepo zaobljen kot evoque, a zaradi 4,59 metra zunanje dolžine uporabnejši, se je uvrstil na mesto, kjer je prej kupce nabiral freelander.
Čeprav je navzven podoben najbolj prestižnim članom družine, je novinec naredil še korak dlje in pridobil zmožnost prevoza sedmih potnikov. O tem si BMW X3, audi Q5 in mercedes GLC še sanjati ne upajo. Mi smo sicer testirali izvedbo s petimi sedeži, ki vsi po vrsti nudijo spodobno, celo nadpovprečno odmerjen prostor za glave in kolena potnikov. Zadaj za prostor po meri poskrbijo vzdolžno pomični sedeži, ki obenem določajo tudi velikost prtljažnika. Tega je najmanj 541 in največ 829 litrov, podiranje naslonov zadnjih sedežev pa vse skupaj poveča na kar 1.698 litrov prostora.
Sprednji del potniške kabine je tipičen izdelek te britanske znamke. Plastični deli delujejo, kot bi bili debeli vsaj dva centimetra, izdelava pa je po tankovsko trdna. To vseeno ne pomeni, da daje zastarel občutek, saj je armaturna plošča polna sodobnih dodatkov. Glavni med njimi je velik barvni zaslon, ki je na las podoben tistim v najnovejših Jaguarjevih modelih. Enako velja za vrtljivi gumb, s katerim voznik ukazuje samodejnemu menjalniku.
Navidezna meja med land roverji in range roverji se je, vsaj oblikovno, s tem avtomobilom skoraj povsem zabrisala.
Izkaže se kot udoben družinski avtomobil, a premore tudi nekaj športnosti. Prav zanimivo je videti, kako lepo se z maso 1,8 tone pelje po zaviti cesti. A to ni nič v primerjavi s tistim, kar zmore, ko pod pnevmatikami asfalt zamenja za blato in kamenje. Odličen štirikolesni pogon voznik še dodatno uglasi z izbiro pravega programa – od običajne ceste do puščavskega peska. Terensko superiornost potrdijo še oddaljenost trebuha od tal, ki znaša 212 milimetrov, zmožnost brodenja po vodi globine do
60 centimetrov in nadpovprečna vstopni ter izstopni kot (25 in 31 stopinj).
Glede na precejšnjo težo je zmogljivejši turbodizelski motor kar smiselna izbira. Prav takšnega smo preizkusili, gre pa za 2,2-litrski stroj s 140 kW (190 KM), ki so ga vmes sicer že nadomestili s povsem novim dvolitrskim. Za starega lahko povemo, da se discoveryju sport odlično poda, tudi zato, ker je pri testnem vozilu sodeloval s kar 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Pretikanje je skoraj brezčutno in hitro, bolj zagnani vozniki pa si lahko postrežejo še z obvolanskimi ročicami. Novi motor naj bi bil po podatkih proizvajalca primerljivo zmogljiv, a precej varčnejši. Tudi prav, saj smo na 100 kilometrov morali v avtomobil natočiti več kot enajst litrov dizelskega goriva. Če upoštevamo precejšnjo maso avtomobila, samodejni menjalnik in štirikolesni pogon, je to razumljivo, kakšen liter manj pa bi bil vseeno dobrodošel.
Pod črto lahko rečemo, da je discovery sport več kot dostojen naslednik freelanderja, a ne le to, je tudi nevarno blizu range roverjem. Ob tem pa je pravo odkritje dejstvo, da je z več kot dvajsetimi dodatnimi centimetri še vedno za tisočaka cenejši od evoqua. Vprašanje je le, ali zmaga želja po prestižu ali zdrava pamet.
Land rover discovery sport 2.2 SD4 HSE |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2.179 ccm, 139 kW (190 KM) pri 3500/min, 420 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4599 x 1895 x 1724 mm; Medos. razdalja: 2741 mm; Pnevmatike: 235/60 R18; Masa/nosilnost: 1815/690 kg; Prtljažnik: 541–1698 l. |
Največja hitrost: 188 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,9 s; Poraba goriva (EU): 7,1/5,5/6,1 l/100 km; Povprečje na testu: 11,2 l/100 km; Izpust CO2: 161 g/km. |
Cena: osnovni model (TD4 150): 38.330 €, testno vozilo: 65.260 €; Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
prostornost, terenske zmogljivosti | razporeditev gumbov na armaturi | brez napak |