Lexus UX 300e
Lexusove neslišne mestne avanture po novem trajajo dlje
Nedavno prenovljen Lexusov mestni križanec UX je v električni različici dobil večjo baterijo in izboljšave na praktično vseh področjih.
Sreda, 5. julij 2023
Lexusov prvi izlet v svet popolnoma električne vožnje je bil nedavno temeljito prenovljen. Kompakten mestni križanec UX 300e je leta 2019 na trg prišel kot dopolnitev hibridne ponudbe. Čeprav je od samega začetka obvladal prestiž, pa mu je precej zmanjkalo predvsem pri pogonski tehniki.
Kar je bilo takrat dovolj dobro, je ob pravi poplavi sodobnih električnih avtomobilov postalo premalo. Namesto 54,3-kWh baterijskega sklopa je po novem v dno vgrajena baterija s kapaciteto 72,8 kWh. To pomeni, da namesto 315, z enim polnjenjem prevozi do 450 kilometrov (po WLTP). Moč polnjenja z izmeničnim tokom je še vedno omejena na skromnih 6,6 kW, enosmerni tok pa dovoljuje polnjenje z močjo 50 kW, kar je dovolj hitro za doseganje 80-odstotne napolnjenosti v 80 minutah. Shranjena energija je namenjena napajanju enega elektromotorja z močjo 150 kW (204 KM), ki poganja sprednji par koles. Sistem sicer omogoča prilagoditev z izbiranjem različnih voznih programov, ki so se med prvo vožnjo izkazali za dovolj raznolike, a smo ugotovili, da so vselej naklonjene zagotavljanju vrhunskega udobja. Tega pa seveda ustvarijo mnogi dejavniki, denimo odlična izdelava in izbrani materiali, ki so obdelani v slogu tradicionalnih japonskih veščin.
Novi UX 300e pa vseeno ni le udoben, ampak tudi odziven in poskočen mestni avtomobil. To potrjuje tudi podatek o pospešku do stotice, ki z mesta traja vsega 7,5 sekunde. Mestno okretnost zagotavljajo tudi razmeroma kompaktne zunanje mere. Kar se oblikovanja tiče, UX navzven precej skromno napoveduje, kaj vse se bo dogajlo v notranjosti. Jasno, da je bogato opremljen, je pa tudi futurističen in razgiban. S prenovo so oblikovanje vseeno nekoliko prečistili in mu tako dodali nekaj več elegance.
Udobje seveda zagotavlja vožnja v popolni tišini, ki jo lahko zmoti le vrhunski zvok 915-vatnega sistema Mark Levinson s 13 zvočniki. K izboljšanju počutja so pri Lexusu celovito pristopili, zato je UX 300e opremljen tudi z najnovejšo generacijo tehnologije čiščenja zraka nanoe X. Pri tem vodne molekule v velikosti nanodelcev, ki vsebujejo mikroskopske hidroksilne radikale, odstranijo neprijetne vonjave, delujejo proti plesni, protivirusno in protibakterijsko ter onemogočijo cvetni prah in alergene.
Po novem je UX opremljen z nekoliko večjim sredinskim zaslonom, ki namesto 7 meri 8 palcev ali pa kar 12 (prej 10) pri boljših izvedbah. Hitrejše, bolj odzivno in naprednejše je tudi delovanje multimedijskega sistema v celoti.
Pri nas je električni UX že na voljo, pred upoštevano eko subvencijo, pa stane najmanj 56.600 evrov.