Avto.info

Aktualno

Menjava baterij namesto polnjenja? Sistemi za hitro menjavo baterij dobivajo nov zagon

Ne le s polnjenjem, električnim avtomobilom je energijo mogoče zagotoviti tudi z menjavo baterij. Kitajska je financirala pet tisoč postaj za hitre menjave, iz ZDA prihaja projekt, ki vključuje polovico sveta, kaj pa Evropa?

Avtor: Borut Fakin, M.N. / Foto: arhiv AF
Torek, 1. marec 2022

Zakaj bi čakali dolgih 15 minut ali pogosteje še več za hitro polnjenje baterij, če bi jih lahko preprosto zamenjali? Na ta sistem stavijo na Kitajskem, malce manj pa na zahodu, kjer je električni vizionar Elon Musk takšno rešitev odpisal že pred 10 leti. Toda v Pekingu so prepričani, da je popolnoma izvedljiva. Pri avtomobilih to, seveda, ni tako preprosto kot pri skuterjih, pri katerih gre za že utečen sistem. Kar 400 tisoč naročnikov tajvanskega ponudnika Gogora je namreč opravilo že več kot 200 milijonov menjav baterij.

Pri avtomobilih je, tudi zaradi velikih vložkov, ki so potrebni (govori se o zneskih približno 500 tisoč dolarjev za vsako postajo), vse skupaj še v povojih. Na Kitajskem, kjer imajo približno milijon električnih polnilnic, je postaj, kjer bi bilo mogoče prazen akumulator zamenjati za novega, manj kot tisoč, tudi zato, ker so jih do zdaj postavljali le posamezni proizvajalci. Prva med njimi sta bila Baic in Nio, ki je napovedal nadaljevanje tega projekta ob vstopu na evropski trg, začenši z Norveško. Pred kratkim se je v tej smeri, kljub težavam zaradi pomanjkanja enotnih tehničnih standardov, nekaj začelo premikati še pri Geelyju, Chan’anu in Saicu. Predvsem pa je strategijo postavila vlada v Pekingu, ki je javnemu podjetju Sinopec (gigantu na petrokemičnem področju), naročilo postavitev pet tisoč postaj za menjavo baterij v petih letih. Ob tem je napovedalo pilotski projekt, ki vključuje 11 mest, začenši s prestolnico.

V Ameriki velja omeniti projekt kalifornijskega podjetja Ample. Razvilo je visoko avtomatiziran sistem, ki omogoča menjavo baterij v manj kot desetih minutah, in s finančno podporo velikih imen iz naftne industrije, kot sta Shell in Repsol, napovedalo testiranje sistema po svetu, od New Yorka, prek Madrida do Singapurja. Medtem Evropa ostaja v vlogi gledalca, z izjemo Renaulta, ki ima za seboj katastrofalno izkušnjo (Better Place v Izraelu v obdobju Carlosa Ghosna), a danes v menjavi baterij vidi možnost za njihovo drugo življenje. Očitno drugi na to gledajo kot na izgubljeno tekmo, ki je preveč zapletena, čeprav bi bilo treba le posnemati dogajanje iz preteklosti. Že od Rimskega cesarstva pa vse do 19. stoletja so ob glavnih poteh na stari celini stale postaje za menjavo konj za poštne in druge kočije. To so bili, seveda, preprostejši postopki od menjave baterij, a logistično zagotovo nič manj zapleteni. Zato si današnjih avtocestnih počivališč morda ni tako utopično predstavljati kot nekdanje poštne postaje. To je lahko zapleteno in drago, a morda bolj smiselno kot posejati okolico s hitrimi polnilnicami, ki zahtevajo izjemno visoke napetosti.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.