Avto.info

Mercedes-benz GLE 350 d 4matic AMG line

GL za teren, E za ekskluzivnost

  • Prenova je bila temeljita in je nekdanjemu razredu ML poleg sodobne tehnologije prinesla tudi novo ime
  • Zmogljiv šestvaljni turbodizel je povezan s povsem novim 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom
  • Športni videz nastopaškega paketa AMG zavaja, saj je GLE lahko odličen tudi na brezpotjih
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 16. april 2016

Razred ML, od zadnje prenove naprej znan kot GLE, je svojo pot na oblikovalskih skicah začel kot zamenjava za robustni razred G. Leta 1997, ko je končno prišel na trg, je hitro pokazal, da je popolnoma drugačen od vozila, ki naj bi ga nasledil. Zaobljene linije in prestižno notranjost je, žal, pospremila tudi po ameriško 'šlampasta' končna obdelava. Dve generaciji in eno prenovo kasneje lahko rečemo, da so bile pomanjkljivosti v celoti odpravljene.

Nemec z ameriškim potnim listom (izdelujejo ga v Alabami) v najnovejši podobi ponuja precej novega. Navzven je njegova podoba le malenkostno spremenjena, razliko naredijo novi zavihki in obline. Če nas je ob predstavitvi z zadržano obliko nekoliko razočaral, je sedaj Robert Lešnik, glavni oblikovalec zunanjosti Mercedesovih modelov, poskrbel, da ima nekaj več karakterja.

Ker se po novem prestiž in udobje kabine merita z velikostjo osrednjega zaslona, so GLE-ju namenili 20-centimetrsko diagonalo. Na njem se prikazujejo vse pomembne informacije o avtomobilu (poraba goriva, nastavitve pogonskega sklopa …) in zabavne vsebine. Zaslon ni občutljiv na dotik, zato je upravljanje z vsebinami prepuščeno osrednjemu vrtljivemu gumbu med sprednjima sedežema. Z informativno-zabavnimi vsebinami je povezana tudi druga velika novost v kabini – volanski obroč. Je moderno oblikovan in ima na sebi dva sklopa gumbov, s katerimi voznik upravlja z avdio sistemom ali pa se sprehaja po meniju barvnega zaslona med merilnikoma hitrosti ter vrtljajev. Vse skupaj, seveda, deluje izredno tekoče in hitro, kot se za avtomobil tega ranga tudi spodobi.

Medtem ko se BMW X5 in audi Q7 merita v vozni dinamiki, GLE med prestižnimi tekmeci največ stavi na uglajenost.


Omenili smo že, da GLE najbolje obvlada udobje in to se začne pri odličnih sedežih. Gumbi za električno nastavitev so zopet nameščeni na vrata, električno pomičen pa je tudi volanski obroč, zato ga ni junaka, ki v tem avtomobilu ne bo našel popolnega položaja sedenja. Zadnja klop prav tako ponuja obilo prostora dvema in pogojno trem potnikom. Srednji sedež je namreč ožji in zaradi sredinskega grebena, ki krade prostor za noge, ni najbolj udoben. Pravo obilje ponuja prtljažnik, katerega prostornina do spodnjega roba stekel meri kar 690 litrov, da o prijetnih materialih, ki ga obdajajo, sploh ne govorimo. Lovec, vajen razreda G, s takšnim ne bi imel kaj početi!

Morda se zdi smešno, da bi GLE-ja uporabljali lovci, a na terenu zmore precej več, kot bi si mislili. Odličen štirikolesni pogon, pri katerem voznik izbere način delovanja s pomočjo (še enega) vrtljivega gumba, se na terenu neverjetno dobro izkaže, prave omejitve so le nizkoprofilne cestne pnevmatike in občutljivi okrasni deli karoserije. Sicer je na voljo kar pet programov, terenski, snežni, udobni, športni in individualni (po želji voznika).

Precejšen del zaslug za suverenost na slabih podlagah ima tudi turbodizelski šestvaljnik V-oblike s prostornino treh litrov in močjo 190 kW (258 KM). Ta je po novem povezan z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, katerega glavna funkcija je zmanjšanje porabe goriva. To očitno velja predvsem za testni cikel, saj smo v praksi zabeležili visoko povprečje 12,5 litra. Veliko pa novi menjalnik doprinese k udobju, obvlada gladko in brezčutno prestavljanje, v primerjavi s prejšnjim, ki je imel sedem prestav, pa je izboljšana tudi odzivnost pri bolj dinamični vožnji. Predvsem je zanimivo, da se v osnovi enak menjalnik v jeepih in fiatih niti približno ne obnese tako suvereno.

Z novim imenom je bivši ML postal še nekoliko bolj uglajen in dodelan ter se tako dokončno znebil stigme polizdelka, ki jo je zakuhala prva generacija. In prav je tako, saj se pri avtomobilu, ki stane več kot 90 tisočakov (deset tisoč stane večji dizelski motor, več kot dvajset pa dodatna oprema), kaj drugega ni za pričakovati!
 

Mercedes-benz GLE 350 d 4matic AMG line
 Vozilo in motor : športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, šestvaljnik, V-oblike, 2993 ccm, 190 kW (258 KM) pri 3400/min, 620 Nm pri 1600/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4819 x 1935 x 1796 mm; Medos. razdalja: 2915 mm; Pnevmatike: 265/45 R20; Masa/nosilnost: 2175/775 kg; Prtljažnik: 690–2.010 l.
  Največja hitrost:  225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,1 s; Poraba goriva (EU): 7,2/5,9/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 12,5 l/100 km; Izpust CO2: 169 g/km.
  Cena:  osnovni model (250 d 4matic): 58.990 €, testno vozilo: 92.751 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana.
udobje, zmogljivosti na terenu, menjalnik poraba goriva, cena dodatne opreme brez napak

Oddaj komentar

EU bo uvedla do 38-odstotne carine na kitajske avtomobile, Tesla bo deležna posebne obravnave

Kitajskim električnim vozilom, uvoženih v Evropo, od prihodnjega meseca grozijo do
Novice

Volkswagen zdaj za razvoj motorjev z notranjim zgorevanjem namenja 60 milijard evrov

Jasno je, da prehod na električno mobilnost ne bo tako hiter, kot si je predstavlja
Novice

Prenova avtoceste brez zapore? Ja, tudi to je možno - Švicarji imajo genialno rešitev!

Vzdrževanje avtocest ne gre brez delnih zapor ali vsaj zoženja pasov. To pogosto p
Novice

Ko te v hrbet sune več kot tisočglava konjenica

Porscheji nedvomno spadajo med največje športne ikone na štirih kolesih. Skozi č
Novice

Velik upad prodaje električnih avtomobilov v Nemčiji in rast prodaje bencinskih ter dizelskih avtomobilov

Poročilo, ki ga je objavil nemški Zvezni urad za motorna vozila (KBA), kaže
Novice

To je novi ferrari z znamenitim V12!

Kot je razvidno že iz imena, novega ferrarija poganja dvanajstvaljni motor, atmosfe
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.