Izjemen v dobrem in slabem
TEST IN OCENA: Peugeot 3008 Hybrid4 GT e-EAT8
- Poroka dveh pogonskih konceptov prinaša vrhunske zmogljivosti, a ni brez kompromisov
- Skupna moč bencinskega in dveh elektromotorjev znaša 300 »konjev« za pospešek do stotice v le 5,9 sekunde
- Elektromotor na zadnji osi omogoča štirikolesni pogon; energijo črpa iz baterije s kapaciteto 13,2 kWh
Torek, 3. avgust 2021
Klasični in priključni hibridi danes v segmentu križancev in športnih terencev niso več nič nenavadnega, saj jih ponuja že veliko proizvajalcev. Čeprav se velikokrat uvrščajo med bolj zmogljive različice, niso izrazito športne. Pri Peugeotu so ubrali drugačno taktiko, saj so hibridno tehnologijo namenili prav različici s samega vrha ponudbe.
Že na papirju je izjemno impresiven pogonski sklop, ki je kombinacija turbobencinskega in dveh električnih motorjev. Že 1,6-litrski stroj zmore kar 147 kW (200 KM), medtem ko električna (vsak na svoji osi) ponujata moči 81 in 83 kilovatov (110 in 112 KM). Z uravnavanjem delovanja vseh treh se ukvarjata pametna elektronika in prilagojen 8-stopenjski samodejni menjalnik, ki ob polnem pritisku na plin kroti sistemsko moč 300 »konjev« in 520 Nm največjega navora. Dovolj, da do 100 km/h zdrvi v
manj kot šestih sekundah in doseže največjo hitrost 240 km/h. Seveda je za začetni sunek pri pospeševanju najbolj zaslužna elektrika, ki lepo kompenzira čas, ki ga bencinar potrebuje, da se »zbudi«, potem pa s polno silo delujejo vsi trije. Vse skupaj poteka izjemno zvezno, brez izrazitih sunkov in prekinitev, za nekaj vzdušja poskrbi športen ton beninskega stroja. Seveda so senzacije odvisne od izbranega voznega programa, od samodejnega do izrazito športnega ali popolnoma električnega.
Vrh ponudbe peugeota 3008 stane približno 50 tisočakov, kar je 13 več kot najzmogljivejši bencinar.
V neslišnem (električnem) načinu nam na testu več kot 30 kilometrov ni uspelo prevoziti, čeprav uradne meritve WLTP obljubljajo skoraj enkrat več. Baterijski sklop s kapaciteto 13,2 kWh bi bil po naših izkušnjah v toplejših mesecih sicer dovolj za kakih deset kilometrov več, čudežev pa ob skoraj dvotonski masi praznega vozila ne gre pričakovati. Če je cilj prevoziti čim več električnih kilometrov, je treba takšen peugeot 3008 zelo pogosto priklapljati na polnilnico (enofazni polnilnik z močjo
7,4 kW je treba dokupiti, stensko polnilnico vam ob nakupu priključnega hibrida podarijo). Po drugi strani je ta avtomobil tudi brez zunanjega polnjenja baterije lahko zelo varčen, še posebej ob upoštevanju zmogljivosti. Brez pretiranega varčevanja smo se vozili s porabo okoli osmih litrov, izrazita previdnost ob pritisku na plin pa lahko porabo približa šestim litrom, a je pri tem smisel tistih 300 »konjev« precej pod vprašajem. Ko smo že pri dinamični vožnji, lahko dodamo, da se tudi pri
tem avtomobilu, tako kot pri večini te vrste, v ovinkih dodatna masa precej pozna. S tem pa tudi lahkotnost in odzivnost v hitreje zapeljani kombinaciji ovinkov, prav tako se nekoliko močneje v kabino prenašajo cestne neravnine. Nič dramatičnega, a razlika se občuti.
Občutek za volanom je zaradi majhnega obroča, prijetne utesnjenosti in športnih sedežev primeren zmogljivostim. Po nedavni prenovi je na sredinskem delu armature nameščen kar 25,4-centimetrski zaslon na dotik. Prijetne grafike spremljata dobra odzivnost in razumljiva logika. Hvalimo zdrav nabor klasičnih gumbov za najpogosteje uporabljene bližnjice in funkcije. Nič manj napreden ni niti nabor asistenčnih sistemov, katerih seznam se je s prenovo še nekoliko podaljšal, denimo z nočno kamero.
Praviloma avtomobili, ki spadajo v sam vrh ponudbe nekega modela, nikoli niso veljali za nakup z najboljšim razmerjem med ceno in dobljenim. Tudi pri 3008 hybrid4 300 to ob ceni 50.060 evrov (upoštevanih 2.000 evrov popusta ob financiranju) prekleto drži. A po drugi strani, z dobrimi in slabimi lastnostmi vred, ponuja kombinacijo atraktivnosti, dinamike, uporabnosti in okoljske naravnanosti, ki jo boste, ne glede na ceno, le stežka našli še kje drugje.
Peugeot 3008 Hybrid4 GT e-EAT8 |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): turbobencinski, vrstni trivaljnik, 1.598 ccm, 147 kW (200 KM) pri 6.000/min, 300 Nm pri 3.000/min; Motor (električni spredaj): sinhronski, 81 kW (110 KM), 320 Nm; Motor (električni zadaj): sinhronski, 83 kW (112 KM), 166 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.447 x 1.841 x 1.624 mm; Medos. razdalja: 2.675 mm; Pnevmatike: 205/55 R19; Masa/nosilnost: 1.915/415 kg; Prtljažnik: 395–1.357 l. |
Največja hitrost: 240 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,9 s; Poraba goriva (EU): bencin 1,3 l/100 km + elektrika 15,2 kWh/100 km; Povprečje na testu: 8,1 l/100 km; Izpust CO2: 29 g/km. |
Cena: osnovni model (1.2 puretech 130 active): 24.220 €, testno vozilo: 52.060 €; P Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozne lastnosti, videz |
![]() |
cena, masa vozila, električni doseg |
![]() |
brez napak |