Varnost v prometu
Pozor, od danes po vsej državi poostren nadzor hitrosti!
Letos smo zaradi neprilagojene hitrosti zabeležili že 26 smrtnih žrtev, lani v celem letu 27. Agencija za varnost prometa v sodelovanju s Policijo zato v ponedeljek, 9. avgusta 2021, začenja z nacionalno preventivno akcijo Hitrost, ki bo potekala do 15. avgusta 2021.
Nedelja, 8. avgust 2021
Agencija za varnost prometa ugotavlja, da je bilo letos do 15. julija zabeleženih 1.335 prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti, kar je pet odstotkov manj, kot v enakem obdobju lani (1.406). Skoraj polovica teh nesreč (660) je zabeležena v času med petkom in nedeljo. A zelo zaskrbljujoče so najhujše posledice teh prometnih nesreč – letos namreč zaradi neprilagojene hitrosti beležimo že 26 smrtnih žrtev, skoraj toliko, kot v celotnem letu 2020 (27 smrtnih žrtev). Med njimi je bilo največ voznikov motornih koles in voznikov osebnih avtomobilov. Do 20. julija 2021 je bilo kljub manjšemu obsegu prometa v prvem četrtletju ugotovljenih kar 74.522 kršitev s področja hitrosti, to je skoraj 11.000 kršitev več kot v enakem obdobju 2020 (63.614).
Največ povzročiteljev smrtnih prometnih nesreč v starosti med 25 in 34 let
Med povzročitelji prometnih nesreč zaradi neprilagojene hitrosti v letošnjem letu izstopa starostna skupina od 25-34 let. Udeleženci iz te starostne skupine so povzročili največ, 306 prometnih nesreč, pa tudi največ smrtnih prometnih nesreč, teh je bilo kar sedem. Udeleženci starostne skupine od 45-54 let so povzročili šest smrtnih prometnih nesreč, nad 64 leti pa štiri smrtne prometne nesreče. Največ hudih telesnih poškodb (24) so povzročili udeleženci starostne skupine od 18-24 let, največ lažjih telesnih poškodb pa iz starostne skupine od 25-34 let (149). Zelo zaskrbljujoče pa je, da je bilo kar sedem smrtnih žrtev prometnih nesreč zaradi udeležencev, ki so poleg neprilagojene hitrosti vozili še pod vplivom alkohola.
Tunelski vid in hitrost vožnje
Med vožnjo moramo zaznati čim več podrobnosti na cesti in okrog nje. S povečanjem hitrosti se voznikovo vidno polje zožuje – to privede do t. i. tunelskega vida. Čim hitreje vozimo, tem dalje izpred vozila usmerjamo pogled, ožje je naše vidno polje. Zato težje zaznamo ali sploh ne zaznamo dogajanja ob cesti, kolesarjev, pešcev, ki želijo prečkati vozišče, morebitnih vključevanj z bočnih cest oziroma ne predvidimo dogodka, ki bi ga pri manjši hitrosti sicer lahko. Zapomnimo si: če vozimo s prilagojeno hitrostjo in smo pozorni na dogajanje tudi daleč pred svojim vozilom, lahko pravočasno zaznamo prometno ureditev in dogodke ter predvidimo njihov potek in ustrezno ter varno reagiramo.
Na sliki je prikazano zmanjševanje “ostrega” vidnega polja voznika, glede na večanje hitrosti vožnje – učinek tunelskega vida.
Nižja hitrost lahko pomeni ločnico med življenjem in smrtjo
Na podlagi statističnih podatkov je dokazano, da je v primeru trka vozila v pešca ali kolesarja pri 30 km/h, tveganje za smrtne ali hude poškodbe pešca relativno majhno (10 %). Pri višjih hitrostih se tveganje izrazito poveča. Trk avtomobila pri hitrosti 50 km/h v pešca je enak padcu z višine 9,8 m. Pri hitrosti vozila s 60 km/h je verjetnost preživetja pešca samo še 10 %, tveganje za smrt pa kar 90 %. Omejitve hitrosti v naseljih, območjih umirjenega prometa in območjih omejene hitrosti so namenjene predvsem zaščiti ranljivejših udeležencev v prometu (pešci, kolesarji).
Policija bo v času akcije po vsej Sloveniji izvedla poostren nadzor hitrosti »SPEED«, ki je mednarodno usklajen. Nadzor hitrosti pomeni aktivnosti povezane z umirjanjem prometa in je uvod v začetek šolskega leta.