Seat
Do leta 2030 ne bo imel popolnoma električnega modela?
Dokler je bila Cupra le Seatova podznamka, je imel španski avtomobilski velikan precej bolj raznoliko ponudbo. Danes v svojem koncernu izstopa brez enega samega električnega modela. To se bo očitno še nekaj let nadaljevalo.
Torek, 18. marec 2025
Medtem ko se je Cupra, ki je že od leta 2018 osamosvojena znamka, razmeroma hitro oprijela električne avtomobilske doktrine, je Seatu še pred nekaj leti kazalo celo, da se bo popolnoma prenehal ukvarjati z avtomobilskim poslom. V ponudbi je bilo nekaj modelov, ki se jim je iztekal rok uporabe in vprašanje o smiselnosti te znamke je bilo v nekem trenutku povsem na mestu. A stvari so se očitno spremenile, predvsem kar se tiče hitrosti popularizacije elektromobilnosti, zato je Seat zopet postal aktualen igralec na trgu.
Modeli ibiza, leon, arona in ateca so očitno tisto, kar kupci iščejo, kar se odraža tudi pri prodajnih rezultatih, saj Seat v letu 2024 beleži celo porast prodaje (310.000 enot). Precej zastarela paleta se bo seveda slej ali prej morala pomladiti, to pa pomeni tudi popolnoma električni model ali modele. A šef podjetja Wayne Griffiths pravi, da se to še ne bo zgodilo tako hitro. Medtem ko ima Cupra v ponudbi že dva električna modela, born in tavascan, Seat tega koraka ne naredi. In to kljub vsej tehniki, ki je na voljo v ožjem družinskem krogu. Po besedah direktorja naj bi imel najboljše možnosti za prvi e-model nedavno predstavljen Volkswagnov koncept ID. every1, ki bo nekoč postal ID.1, a da o tem še ni čisto nič odločenega. Pa tudi če bi bilo, bi to pomenilo, da malega električnega seata pred letom 2030 na cestah ne bomo videli.
Kot kaže se bodo do takrat, ali pa še dlje, ljubitelji Seata zadovoljiti s klasičnimi pogoni ali pa s priključnim hibridom, ki ga ponuja leon. Tudi ta je precej boljši kot nič, saj samo na elektriko lahko prevozi krepko več kot 100 kilometrov.