Škoda enyaq coupe iV
Najmočnejša serijska Škoda vseh časov
Kupejevsko različico električne škode enyaq smo dolgo čakali, a kot kaže je bilo vredno. Je namreč prva svoje vrste, ki nosi športno oznako RS.
Torek, 1. februar 2022
Običajni enyaq iV je bližnji sorodnik volkswagna ID.4, zato je smiselno sklepati, da ima tudi enyaq v kupejevski izvedbi enakovrednega nemškega bratranca. Temu pri VW-ju pravijo ID.5, model, ki je na voljo tudi v posebej vroči izvedbi GTX. Škodin ekvivalent te oznake je RS, poganjata pa ga dva elektromotorja s skupno močjo 220 kW (299 KM). Štirikolesni pogon in 460 Nm največjega navora zadošča, da stotico doseže v le 6,5 sekunde, medtem ko je največja hitrost s 160 km/h, kolikor znaša pri ostalih izvedbah, dvignjena na 180 km/h.
V stupeno mamba zeleno barvo odete atraktivne oblike niso le za lepoto, ampak imajo tudi zelo pomembno aerodinamično funkcijo, ki se odraža pri koeficientu zračnega upora 0,234. S tem se seveda izboljša tudi doseg vožnje z enim polnjenjem baterije. Slednja ima pri izvedbi RS kapaciteto 82 kWh (neto 77 kWh) in se lahko na hitri polnilnici z 10 na 80 odstotkov napolni v le 36 minutah.
Couep RS je nekoliko bolj športno začinjen kot ostale različice, sicer pa je v notranjosti več ali manj vse na las podobno običajnemu enyaqu. Razen zadnjega dela, seveda, saj oblika vpliva tudi na prostornost, a manj kot bi si mislili. Od običajnega modela je namreč prtljažnik s 570 litri manjši le za 15 litrov.
Ostali različici poleg najbolj zmogljive imata enak baterijski sklop, moč motorja pa pri izvedbi z zadnjim pogonom znaša 150 kW (204 KM), medtem ko štirikolesno gnani enyaq z oznako 80x poganjata motorja s skupno močjo 195 kW (265 KM).