Avto.info

Volkswagen tayron

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Nekoč je bil tiguan allspace, odslej pa nosi ime tayron in še vedno pa ponuja tri vrste sedežev. Dodatnih 26 centimetrov dolžine pomeni do 885 litrov osnovnega prtljažnika. Pogonska paleta je raznovrstna: trije bencinski, dva turbodizla in dva priključna hibrida z električnim dosegom preko 100 kilometrov.

Ponedeljek, 17. marec 2025

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestranski avtomobil v ponudbi te znamke. Za začetek to trditev podpira že z zasnovo športnega terenca, mešanico lastnosti terencev in limuzin. Potem je tu prostorski vidik, kjer izstopa z možnostjo prevoza sedmih oseb in njihove prtljage. Za piko na i je nadpovprečno raznovrstna tudi ponudba pogonske tehnike in še kaj bi se našlo.

A začnimo na začetku, pri njegovem imenu in razlogu, da ga nosi. Pred tayronom je imel VW v ponudbi podoben koncept avtomobila, ki je bil podaljšana različica tiguana z dodanim imenom allspace. Čeprav je avtomobil ponujal podobne stvari, nikoli ni zares uspel tekmovati s koncernskim bratom kodiaqom. Na Škodinega sedemsedežnega SUV-a so kupci gledali kot na samostojen model in vrh ponudbe češke znamke, allspace pa je bil kvečjemu le podaljšani tiguan. Ime tayron torej služi kot jasna ločnica med njim in novim tiguanom, ki mu je v marsičem vseeno zelo podoben. Tako kot novi tiguan je nastal na enaki platformi MQB evo, a je od njega kar za 25 centimetrov daljši ter obenem za 13 centimetrov krajši od velikega touarega. Sprednji in zadnji del spominjata na tiguana, medtem ko je bočna linija nekoliko bolj oglata in avtomobilu daje malce robustnejši videz.

Ob dolžini 4,79 metra je njegova medosna razdalja za 10 centimetrov daljša kot tiguanova. To mu daje zelo prostorno drugo vrsto in možnost dodatnih sedežev v zadku. Pri petsedežni različici prtljažnik v osnovni postavitvi meri 885 litrov (705 litrov pri priključnem hibridu), pri sedemsedežni pa 850 litrov oziroma 345 litrov za tretjo vrsto. Prekucnjena naslonjala vseh, razen sprednjih dveh sedežev, ustvarijo ogromen prostor v velikosti 1.905 oziroma 2.090 litrov. Tu velja poudariti, da je priključni hibrid na voljo le s petimi sedeži.

Iz tiguana poznana armaturna plošča je opremljena s 26-centimetrskim zaslonom instrumentne plošče ter z osrednjim zaslonom na dotik, ki v osnovi meri 32,7 centimetra. Večji, kar 38,1-centimetrski zaslon je na voljo za doplačilo. Tako kot v passatu in tiguanu novih generacij se je tudi tu prestavna ročica preselila na desno stran volanskega obroča, kar ni nobena težava, saj so čisto vsi tayroni opremljeni s samodejnim menjalnikom. 

Na področju pogonske tehnike je Volkswagen v tayronu ponudil praktično vse, kar trenutno ve in zna. Začne se z 1,5-litrskim blagim hibridom, ki zmore 110 kW (150 KM). Zahtevnejšim je na voljo dvolitrski bencinski motor z močjo 150 ali 195 kW (204 ali 265 KM) in je vselej povezan s štirikolesnim pogonom. Turbodizelski alternativi sta dve, prva iz dvolitrske prostornine ponuja 110 kW (150 KM), druga pa 140 kW (192 KM), a le v povezavi s štirikolesnim pogonom. Tako kot pri bencinskih je tudi tu serijski 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko, stopnjo prenosa manj imata le dva priključnohibridna sklopa. Bencinski del še vedno zagovarja 1,5-litrski motor, električni del pa skupno moč povzdigne na 150 ali 200 kW (204 ali 272 KM). Napajanje elektromotorja poteka iz baterije s kapaciteto 19,7 kWh, ki naj bi bila po ciklu WLTP dovolj za kar 126 popolnoma električnih in neprekinjenih kilometrov vožnje. Polnjenje baterije je hitro in z enosmernim tokom poteka z največjo močjo do 50 kW.

Po vsem naštetem je torej jasno, da je tayron nadpovprečno vsestranski avtomobil in veliko več kot le nadaljevanje zgodbe podaljšanega tiguana, zato je od manjšega brata upravičeno dražji za dva in pol do tri tisočake. Pri nas je treba po ceniku za bencinskega odšteti vsaj 42.344 evrov, turbodizel stane tri tisočake več, najcenejši priključni hibrid pa ima ceno 47.601 evrov.

Podrobneje o Volkswagnovem novem športnem terencu, vključno z vtisi s prve vožnje, pa v novi številki naše tiskane izdaje (AF 308), ki izide jutri.

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.