Mojster za V12
Michael Kübler: zadnji mojster, ki ročno sestavlja AMG-jeve V12 motorje
V času elektrifikacije in avtomatizacije Michael Kübler ostaja zadnji mojster, ki z lastnimi rokami sestavlja legendarne dvanajstvaljne motorje AMG. V svoji karieri je sestavil že več kot 4.000 motorjev.
Petek, 21. marec 2025
V svetu vrhunskega avtomobilizma so dvanajstvaljni motorji (V12) že dolgo sinonim za izjemno zmogljivost in prestiž. Pri mercedesu-AMG, športni diviziji nemškega avtomobilskega giganta, je tradicija ročne izdelave teh motorjev še posebej cenjena. Toda danes je Michael Kübler edini mojster, ki samostojno in ročno sestavlja te legendarne agregate, kar mu je prineslo status ikone med avtomobilskimi navdušenci.
Edinstvena vloga v AMG
V tovarni v Affalterbachu, kjer domuje AMG, dnevno sestavijo več visokozmogljivih motorjev s štirimi do osmimi valji in sicer po načelu "en človek, en motor", a še vedno v strogem ritmu industrijskega proizvodnega procesa. Toda Küblerjeva vloga je edinstvena; kot zadnji preostali strokovnjak za V12 motorje ima svojo delavnico, kjer je na nek način "sam svoj šef" in kjer testira vsak motor posebej. Za dokončanje enega motorja potrebuje približno en teden. Iz livarne v Mannheimu prejme goli blok motorja, vanj vtisne številko, namesti bate in ojnice, nato pa v osemnajstih korakih sestavi sestavljanko iz 700 do 800 delov.
Zanimivo je, da je Michael četrta generacija v svoji družini, ki dela za Mercedes-Benz. Njegov pradedek in dedek sta delala na motorjih, oče pa je bil vodja restavracije v podjetju. Že od mladosti je kazal zanimanje za motorje in si je od nekdaj želel delati za AMG. Po 24 letih pri Mercedes-Benzu, od tega 13 let pri AMG, je postal eden najbolj cenjenih strokovnjakov za V12 motorje. Pravijo, da si v vseh teh letih ni vzel niti dneva bolniške.
V12: Srce prestižnih modelov
Čeprav Mercedes-AMG v svojih najnovejših modelih ne uporablja več dvanajstvaljnih motorjev, ti še vedno živijo v vozilih, kot je mercedes-maybach S 680. Ta limuzina predstavlja vrhunec razkošja in zmogljivosti. Poleg dela na AMG vozilih je Kübler tesno povezan tudi z italijanskim proizvajalcem superšportnih avtomobilov Pagani. Je eden redkih, ki imajo privilegij sestavljati V12 motorje za modele, kot sta pagani huayra in zonda. Njegovo delo na teh motorjih je ključnega pomena za zmogljivost in ekskluzivnost Paganijevih vozil.
Kübler pa ni le mojster svojega poklica, ampak tudi priljubljena osebnost na družbenih omrežjih. Na Instagramu, kjer ga spremlja skoraj 250.000 ljudi, deli vpogled v svoje delo, kar navdušuje avtomobilske entuziaste po vsem svetu.
Prihodnost V12 motorjev
V času, ko avtomobilska industrija stremi k elektrifikaciji in zmanjšanju emisij, se zdi prihodnost motorjev, kot je V12, negotova. Vendar pa delo Michaela Küblerja in povpraševanje po vozilih, kot je mercedes-maybach S 680, kažeta, da še vedno obstaja trg za tovrstne mojstrovine. Dokler bo tako, bodo ročno izdelani V12 motorji ostali simbol avtomobilskega prestiža in tehnične odličnosti.