Avto.info

Cestni dirkalnik

TEST IN OCENA: Alpine A110 R

Filigransko izbrušeni alpine A110 R je kot nalašč za lovljenje stotink na dirkališčih. Z dirkaškimi školjkastimi sedeži in številnimi karbonskimi dodatki ni ravno za vsak dan. Brez doplačilnih dodatkov stane 115.500 evrov, 48.900 evrov več od osnovnega A110.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 3. avgust 2024

Na kratko: alpine A110 R je dirkalnik, homologiran tudi za vožnjo po cesti. Gre za najhitrejši in vozniško najbolj izpopolnjeni alpine vseh časov, ki pa ima povsem enak motor kot izvedba S – inženirji so namreč prisilno polnjeni 1,8-litrski stroj in njegovih 221 kW (300 KM) pustili nedotaknjene in se raje posvetili shujševalni dieti. Že tako lahkega S so olajšali za dodatnih 34 kilogramov in maso praznega (torej brez voznika) spustili na vsega 1.082 kilogramov. Da, manj kot 1,1 tone tehta, pravo nasprotje tistim zverinam s pol tisočaka konj in maso blizu dveh ton …

Mojstri iz Dieppa so ga namreč poslali na vlakninsko dieto – natančneje, na dieto z ogljikovimi vlakni, iz katerih so med drugim izdelani sprednji pokrov, streha, sprednji in stranski usmerniki zraka, difuzor in spojler na zadku ter platišča. Da, tudi ta so iz ogljikovih vlaken, 12,5 kilograma lažja od običajnih in optimizirana za potrebe hlajenja zavor in aerodinamike (zato so sprednja drugačna od zadnjih). Manjše nevzmetene mase izboljšajo lego na cesti, ki jo zaokrožuje tudi 10 milimetrov nižje podvozje (na stezi nastavljivo za dodatnih 10 milimetrov), 10 odstotkov trše vzmetenje ter čvrstejši stabilizatorji (sprednji za 10, zadnji za 25 odstotkov). Namesto v Michelinove poldirkaške semi-slick pnevmatike pilot sport cup 2 je bil testni avto letnemu času primerno obut v zimske, a ob slovesu lanskega leta sem vseeno imel srečo z vremenom, pretežno suhimi cestami in temperaturami tudi prek desetih stopinj Celzija. Ne, ni idealno, a vseeno sem si lahko pošteno dal duška in na ovinkastih cestah iskal njegove meje, ki so postavljene resnično, resnično visoko.

Alpine A110 R je avto za tiste prave sladokusce, ki si občasno dajo duška na dirkaški stezi.


Motor je resda nespremenjen, a zaradi slabše zvočne izolacije in drugačnega izpuha zarjove globlje, s polnejšim zvokom in še posebej v športnem programu daje jasno vedeti, da ni od muh. Zahvaljujoč izjemni prožnosti ga niti ni treba ves čas gnati v pretirano visoke vrtljaje, saj tudi že pri dveh, treh tisočakih pošteno butne v hrbet, 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko pa bodisi v samodejnem bodisi v ročnem načinu (prestave izbirate s pomočjo dveh velikih vzvodov na volanskem drogu) svoje delo opravlja hitro in športno ostro. Pravzaprav si si s tem avtom zelo hitro na ti, saj ne zahteva prav dosti spoznavanja in otipavanja, ampak ti zelo hitro da vedeti, da ima rad na polno. Njegova uravnoteženost je izjemna, vodljivost prav tako, z odlično uravnoteženim in natančnim volanom pa ga lahko še natančneje usmerite v ovinek kot običajnega A110. Za povrh ste s šesttočkovnim pasom čvrsto pripeti v školjkast Sabeltov športni sedež (da, tudi ta je, enako kot sovoznikov, iz ogljikovih vlaken in nastavljiv zgolj po dolžini), tako da z vsem svojim telesom čutite, kaj se dogaja pod kolesi. Vožnja na meji je pravi užitek, saj z volanom in plinom lahko linijo skozi ovinek izbirate tako rekoč do centimetra natančno, pa tudi ko tisto mejo presežete, ga zlahka in povsem mirno, brez kakšnih neprijetnih presenečenj, spravite v želeno smer. Ampak vse to zmore že S … Da, res je, in če ne nameravate vsaj kdaj pa kdaj obiskati dirkaške steze, potem je verjetno boljša izbira. Razlike v stotinkah boste, roko na srce, dosegali le na dirkališču, na cesti jih skoraj gotovo ne boste občutili.

3,9 sekunde potrebuje za pospešek do stotice, največja hitrost je 285 km/h.


Nasploh ima v vsakdanjem prometu oziroma kot avto za vsakodnevno rabo R kar precej pomanjkljivosti, ki jih bodo morda lahko sprejeli le najbolj zagrizeni avtomobilski navdušenci. Že lezenje v dirkaški školjkast sedež je precej zahtevna telovadba (da ne govorim o vstajanju iz njega), privezovanje je zamudno, stegovaje proti avtomatu s parkirnim listkom pa praktično misija nemogoče. Med vožnjo prek hitrostnih ovir morate biti resnično nežni, da s kakšnim od karbonskih aerodinamičnih dodatkov ne podrsate po tleh, za povrh pa je iz ogljikovih vlaken izdelan tudi pokrov motorja, kar pomeni, da avto nima zadnjega okna (in tudi ne notranjega vzvratnega ogledala). Nasploh je preglednost zelo slaba – nekako na ravni dostavnega kombija, le da tu za nameček sedite le nekaj centimetrov od tal. Vključevanje s stranske ceste pod ostrim kotom je zato svojevrsten izziv, tudi med vzporednim vključevanjem na glavno cesto (na primer s pospeševalnega pasu na vozni pas avtoceste) ali menjavi pasu nazaj oziroma »čez ramo« ne vidite praktično nič.

A kot rečeno, to ni njegovo bistvo in na stezi so te stvari precej nepomembne. Gre za praktično do popolnosti izbrušen avtomobilski dragulj, ki je skoraj 50 evrskih tisočakov dražji od vstopnega A110. Kdor razume njegovo bistvo, mu je kristalno jasno, zakaj. Kdor ne, se s tem pač ne ukvarja.
 

Alpine A110 R
 Vozilo in motor kupe, 2 vrat, 2 sedeža; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.798 ccm, 221 kW (300 KM) pri 6.300/min, 340 Nm pri 2.4006.000/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.180 x 1.798 x 1.238 mm; Medos. razdalja: 2.419 mm; Pnevmatike: spredaj 215/40 R18, zadaj 245/40 R18; Masa/nosilnost: 1.157/210 kg; Prtljažnik: 96 + 100 l.
  Največja hitrost:  285 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,9 s; Poraba goriva (WLTP): 6,8 l/100 km; Povprečje na testu: 10,2 l/100 km; Izpust CO2: 155 g/km.
  Cena:  osnovni model (A110): 66.600 €, testno vozilo: 123.200 €; GA Adriatic d.o.o., Ljubljana.
vozne lastnosti, vodljivost, vozniški užitki, žlahtni dirkaški dodatki vsakdanja uporabnost, preglednost  brez napak

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.