Ko oktani obmolknejo
TEST IN OCENA: BMW i5 M60 xDrive touring
Električna protiutež karavanskemu M5 ponuja enako brutalno pospeševanje, a brez osemvaljnega ropota. Dva elektromotorja s 442 kW (601 KM) zagotavljata štirikolesni pogon in pospešek do stotice v vsega 3,9 sekunde. Kot vsak avtomobil z oznako M je precej požrešen, kar pri električnem pogonu prinaša svojevrstne izzive.
Sobota, 19. april 2025
Naključje je hotelo, da smo se s testnim i5 M60 xDrive pripeljali na nedavni dogodek »drag race«. Tam smo bili le obiskovalci, pa se vseeno nismo mogli upreti razmišljanju o tem, kako bi se v dvobojih z ljubiteljsko navitimi stroji odrezal naš električni karavan. S pospeškom do stotice v 3,9 sekunde bi s četrt milje dolgo stezo opravil v manj kot 12 sekundah, kar pomeni, da bi za seboj pustil vsaj polovico vseh udeležencev ...
A bistvo serije 5, tudi če nosi črko M, ni bilo nikoli le divjanje, to je bilo vselej bolj področje M3. Petica je v prvi vrsti prestižen ter udoben poslovni avtomobil, ki v pravi izvedbi zmore tudi vrhunsko športnost.
Različica M60 xDrive je kameleon, ki enkrat zmore brutalno športnost, drugič pa vrhunsko potovalno udobje.
Kar se tiče prestiža, ga ima i5 dovolj za izvoz. V tem se pravzaprav najbolj razlikuje od veliko drugih električnih avtomobilov. Kljub očitni posodobitvi je namreč v mnogih pogledih klasika, vzor dovršene ergonomije in intuitivne uporabe. Veliko funkcij je sicer digitaliziranih, a ključne ostajajo hitro dosegljive, na primer prek vrtljivega gumba na sredinskem grebenu.
Tudi o prostornosti kar 506 centimetrov dolgega velikana ne gre dvomiti. Na vseh sedežih se sedi gosposko, prostora za noge na zadnjih sedežih ne zmanjka kar takoj, velik je tudi prtljažnik. Ta v osnovi meri 570 litrov, kar je natanko toliko kot pri običajni karavanski seriji 5 in celo 70 litrov več, kot jih ponuja novi M5. Slednji mora prostor žrtvovati na račun »dvojnega« priključnohibridnega pogona, i5 M60 pa prtljažnik pusti nespremenjen tudi z vgrajeno baterijo kapacitete 83,9 kWh. No
ja, glede na velikost avtomobila bi bila ta zlahka večja, saj tekmeci redno presegajo tudi mejo 100 kWh, a BMW tu išče kompromise, saj vsak dodatni kilogram vpliva na vozne lastnosti. In te so pri i5, kljub skoraj dvema tonama in pol, izjemne. Svojo zajetno težo presenetljivo dobro skriva, občutek na volanu pa je zelo dober, takšen, kot ga pri avtomobilu M tudi pričakujemo.
Dobrih 300 kilometrov dosega je precej daleč od tovarniško obljubljenih 509.
Podvozje, seveda prilagodljivo, omogoča tako lahkotno plavajoče premagovanje avtocest kot trdo nastavitev za dinamično odpeljane ovinkaste odseke. Za oboje je moči več kot dovolj, saj dva elektromotorja skupaj zagotavljata 442 kW (601 KM) moči in 820 Nm navora. Seveda se je treba, tako kot pri večini drugih avtomobilov oddelka M, nekoliko pogosteje ustavljati na bencinski črpalki ali v tem primeru električni polnilnici. Z enim polnjenjem veliko več od 400 kilometrov zelo težko prevozi, še
bolj realno pa je računati na dobrih 300. Vse to bi seveda rešila zmogljivejša baterija, ki bi omogočala tudi nekoliko hitrejše polnjenje. Na polnilnici z enosmernim tokom gre največ z 205 kW, kar nam v praksi na polnilnicah pri nas ni uspelo. Nas je pa zato presenetilo polnjenje z izmeničnim tokom, saj smo z 10 na 90 odstotkov baterijo z 22-kW polnilcem napolnili v vsega treh urah.
Kot smo že večkrat povedali, je BMW s črko M pristen športnik, ne glede na obliko pogona. Pompozno prikazuje vse, zaradi česar je prihajajoča doba elektromobilnosti izjemno vznemirljiva. Po drugi strani pa tudi kaže, kaj vse pomeni skoraj stoletje izkušenj pri izdelavi prestižnih avtomobilov. Česar razne »sveže« znamke ne morejo trditi …
BMW i5 M60 xDrive touring |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: sinhronski (SSM), 192 (261 KM), 365 Nm; zadaj: sinhronski (SSM), 250 kW (340 KM), 430 Nm; Menjalnik: reduktorski 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5.060 x 1.900 x 1.505 mm; Medos. razdalja: 2.995 mm; Pnevmatike: 245/40 R20, Masa/nosilnost: 2.380/515 kg; Prtljažnik: 570/1.700 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,9 s; Baterija (bruto/neto): 83,9/81,2 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/205 kW; Poraba energije (WLTP): 18,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: 24,9 kWh/100 km; Doseg: 506 km. |
Cena: osnovni model (i5 eDrive40): 73.900 €, testno vozilo: 134.306 €; BMW Slovenia, d.o.o., podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozne lastnosti, hitrost polnjenja AC |
![]() |
poraba energije, premajhna baterija cena |
![]() |
brez napak |