Avto.info

Elektro nastopač

TEST IN OCENA: BMW iX2 xDrive30

Popolnoma električno različico BMW-ja X2 poganja par motorjev s skupno močjo 230 kW (313 KM). Ob premijski kakovosti in opremi je premijska tudi cena, ki presega 70 tisočakov.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 22. februar 2025

Kdor pozna BMW-jevo pogonsko strategijo, ve, da so dostikrat pri istem modelu na voljo bencinski, dizelski in tudi električni motorji. Pri tem njihov najmanjši kupejevski križanec X2 ni izjema, zato smo po klasičnem X2 zdaj na test dobili še popolnoma električno izvedbo iX2.

Športni terenec s kupejevsko nizko streho je pet centimetrov daljši od tehničnega dvojčka iX1. Kljub temu v notranjosti ni treba sprejemati večjih kompromisov, saj je prostora za glave tudi na zadnji klopi še vedno dovolj za povprečne odrasle potnike. Kot smo že povedali v testih klasičnega X2 ter X1, pa tudi iX1, so materiali v notranjosti prestižni, izdelava pa takšna, kot jo od te znamke pričakujemo. Tudi voznikov delovni prostor je enak, torej močno digitaliziran, zato več ali manj vse, razen vožnje, poteka prek osrednjega zaslona na dotik. Tega tudi tokrat tvori velik, skoraj neprekinjen lebdeči sklop skupaj z voznikovo instrumentno ploščo. Kakšen klasičen gumb (vrtljivi iDrive) smo prav gotovo pogrešali, a kar se tiče tovrstnih sistemov, je ta prav gotovo v samem vrhu.

35 litrov več kot v iX1 zmore vase sprejeti prtljažnik, obenem pa tudi ravno toliko manj kot bencinski X2.


Bistvo tega modela je seveda pogonski sklop, ki smo ga že spoznali v modelih iX1. Gre za različico 30, kar pomeni, da ima elektromotorja na sprednji in zadnji osi, pri čemer vsak od njiju razvije 140 kW (190 KM) moči in 247 Nm navora, medtem ko sistemska moč znaša 230 kW (313 KM) ter 494 Nm navora. Dovolj, da stotico doseže v 5,6 sekunde, a je ob takšnem priganjanju tudi precej potraten. Po uradnih podatkih naj bi na 100 kilometrov povprečno porabil 16,9 kWh, a smo mi zabeležili precej drugačno porabo. Zares varčen je le pri zelo nizkih hitrostih, ob večjem zračnem uporu pa poraba pod 20 kWh preprosto ne gre. Baterija s kapaciteto 66,5 kWh zato zadošča le za dobrih 300 kilometrov vožnje, potem pa jo je treba spet polniti, bodisi z 22 kW (AC) ali pa največ 130 kW. Slednje nam je na hitri polnilnici tudi uspelo, a le za kratek čas, potem pa je moč začela kaj hitro padati tja v območje od 80 do 90 kW.

Več ali manj vse naštete lastnosti veljajo za iX1, kupejevska oblika pa vse skupaj nadgradi z nekaj športnosti in ekskluzivnosti, ki vas bo v primerjavi z bolj vsestranskim bratom stala natanko 1.550 evrov več.
 

BMW iX2 xDrive30
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (spredaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm, motor (Zadaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm; Sistem: 230 kW (313 KM), 494 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4554 x 1845 x 1660 mm; Medos. razdalja: 2692 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 2095/510 kg; Prtljažnik: 525–1400 l.
  Največja hitrost: 

180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,6 s; Baterija (neto): 66,5 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/130 kW; Poraba energije (EU): 16,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: 22,1 kWh/100 km; Doseg: 433 km.

  Cena:  osnovni model (iX2 sDrive20): 48.150 €, testno vozilo: 74.493 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost izdelave poraba energije, cena brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.