Elektro nastopač
TEST IN OCENA: BMW iX2 xDrive30
Popolnoma električno različico BMW-ja X2 poganja par motorjev s skupno močjo 230 kW (313 KM). Ob premijski kakovosti in opremi je premijska tudi cena, ki presega 70 tisočakov.
Sobota, 22. februar 2025
Kdor pozna BMW-jevo pogonsko strategijo, ve, da so dostikrat pri istem modelu na voljo bencinski, dizelski in tudi električni motorji. Pri tem njihov najmanjši kupejevski križanec X2 ni izjema, zato smo po klasičnem X2 zdaj na test dobili še popolnoma električno izvedbo iX2.
Športni terenec s kupejevsko nizko streho je pet centimetrov daljši od tehničnega dvojčka iX1. Kljub temu v notranjosti ni treba sprejemati večjih kompromisov, saj je prostora za glave tudi na zadnji klopi še vedno dovolj za povprečne odrasle potnike. Kot smo že povedali v testih klasičnega X2 ter X1, pa tudi iX1, so materiali v notranjosti prestižni, izdelava pa takšna, kot jo od te znamke pričakujemo. Tudi voznikov delovni prostor je enak, torej močno digitaliziran, zato več ali manj vse,
razen vožnje, poteka prek osrednjega zaslona na dotik. Tega tudi tokrat tvori velik, skoraj neprekinjen lebdeči sklop skupaj z voznikovo instrumentno ploščo. Kakšen klasičen gumb (vrtljivi iDrive) smo prav gotovo pogrešali, a kar se tiče tovrstnih sistemov, je ta prav gotovo v samem vrhu.
35 litrov več kot v iX1 zmore vase sprejeti prtljažnik, obenem pa tudi ravno toliko manj kot bencinski X2.
Bistvo tega modela je seveda pogonski sklop, ki smo ga že spoznali v modelih iX1. Gre za različico 30, kar pomeni, da ima elektromotorja na sprednji in zadnji osi, pri čemer vsak od njiju razvije 140 kW (190 KM) moči in 247 Nm navora, medtem ko sistemska moč znaša 230 kW (313 KM) ter 494 Nm navora. Dovolj, da stotico doseže v 5,6 sekunde, a je ob takšnem priganjanju tudi precej potraten. Po uradnih podatkih naj bi na 100 kilometrov povprečno porabil 16,9 kWh, a smo mi zabeležili precej
drugačno porabo. Zares varčen je le pri zelo nizkih hitrostih, ob večjem zračnem uporu pa poraba pod 20 kWh preprosto ne gre. Baterija s kapaciteto 66,5 kWh zato zadošča le za dobrih 300 kilometrov vožnje, potem pa jo je treba spet polniti, bodisi z 22 kW (AC) ali pa največ 130 kW. Slednje nam je na hitri polnilnici tudi uspelo, a le za kratek čas, potem pa je moč začela kaj hitro padati tja v območje od 80 do 90 kW.
Več ali manj vse naštete lastnosti veljajo za iX1, kupejevska oblika pa vse skupaj nadgradi z nekaj športnosti in ekskluzivnosti, ki vas bo v primerjavi z bolj vsestranskim bratom stala natanko 1.550 evrov več.
BMW iX2 xDrive30 |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (spredaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm, motor (Zadaj): električni, sinhronski, 140 kW (190 KM), 247 Nm; Sistem: 230 kW (313 KM), 494 Nm; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4554 x 1845 x 1660 mm; Medos. razdalja: 2692 mm; Pnevmatike: 245/45 R20; Masa/nosilnost: 2095/510 kg; Prtljažnik: 525–1400 l. |
Največja hitrost:
180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,6 s; Baterija (neto): 66,5 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/130 kW; Poraba energije (EU): 16,9 kWh/100 km; Povprečje na testu: 22,1 kWh/100 km; Doseg: 433 km. |
Cena: osnovni model (iX2 sDrive20): 48.150 €, testno vozilo: 74.493 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost izdelave |
![]() |
poraba energije, cena |
![]() |
brez napak |