Avto.info

BMW vision driving experience

To nam prinašajo prihajajoči BMW-ji

BMW predstavlja nov koncept vision vehicle, ki napoveduje prihodnje tehnične inovacije pri vozilih neue klasse. Obenem bo inženirjem služil kot laboratorij za njihov nadaljnji razvoj.

Torek, 18. februar 2025

Bavarci so takoj poudarili, da štirivratna študija ne bo ugledala serijske proizvodnje, a ne glede na to vseeno do neke mere namiguje na novo električno serijo 3 – ta bo po vsej verjetnosti nosila oznako i3. Serijske oblike avto kot tak torej ne bo dočakal, zato pa bo inženirjem služil kot pravi laboratorij na kolesih za razvoj naslednje generacije tehnologij vozne dinamike oziroma elektronskih in drugih sistemov – ne le varnostnih, temveč tudi tistih, ki naj bi prihajajočim serijskim vozilom na arhitekturi EV neue klasse zagotavljali tisti značilni BMW občutek.

Konceptni avto naj bi bil sposoben razvijati neverjetnih 18.000 Nm (da, osemnajst tisoč) navora, kar pa je treba vzeti z dobršno mero rezerve in zdrave pameti – prav gotovo gre za neko kreativno metodo merjenja, verjeno ne na motorni gredi temveč na kolesih, kjer razmerje prenosa poskrbi za take številke (verjetno podoben marketinški trik kot pri hummerju EV).

Kljub temu pri BMW trdijo, da te ekstremne zmogljivosti botrujejo vsakdanje uporabnim zmogljivostim in voznim lastnostim, obenem pa testni avto prek barvnih prikazov na kolesih prikazuje delovanje sistema »heart of joy« – med pospeševanjem se obarvajo z zeleno, med rekuperacijo energije z modro in pri zaviranju z oranžno.

Heart of joy je osrednja krmilna enota, ki skrbi za delovanje pogona, zavor, polnjenja, rekuperacije energije in krmiljenja. Zmogljivost računalnika naj bi bila kar desetkrat hitrejša kot do sedaj, kar pomeni spremembe parametrov vozila v milisekundah.

Združevanje pogonske in zavorne enote, tako BMW, zaradi manjše odvisnosti od običajnih zavor, visokega odstotka rekuperacije energije in 25-odstotnega povečanja učinkovitosti povečuje trajnost – klasične zavore, tako pravijo, bodo potrebne samo v primeru zaustavitve v sili, za vse ostalo pa bo poskrbela rekuperacija.

Toliko z vidika trajnosti, a pri BMW poudarjajo tudi novo raven voznih lastnosti, ki z ločenimi sistemi do sedaj niso bile možne. Te bodo z »izjemno natančnostjo« in veliko oprijema od voznika zahtevale manj aktivne vožnje, po drugi strani pa bodo pri majhnih hitrostih aktivni tempomat, parkirna zavora ter sistema auto hold in start-stop delovali kot ena zaključena celota.

Kot rečeno, koncepti avto ne bo serijski, bodo pa njegovi geni vtkani v prihodnja BMW-jeva vozila. Da gre za velik inženirski in tehnološki korak naprej ne dvomimo, a po drugi strani je vse skupaj slišati precej sterilno in vozniško dolgočasno. Ja, močno upamo, da bo inženirjem vsaj do neke mere uspelo ohraniti tudi vozniške užitke, nekoč značilne za BMW…

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.