BMW vision driving experience
To nam prinašajo prihajajoči BMW-ji
BMW predstavlja nov koncept vision vehicle, ki napoveduje prihodnje tehnične inovacije pri vozilih neue klasse. Obenem bo inženirjem služil kot laboratorij za njihov nadaljnji razvoj.
Torek, 18. februar 2025
Bavarci so takoj poudarili, da štirivratna študija ne bo ugledala serijske proizvodnje, a ne glede na to vseeno do neke mere namiguje na novo električno serijo 3 – ta bo po vsej verjetnosti nosila oznako i3. Serijske oblike avto kot tak torej ne bo dočakal, zato pa bo inženirjem služil kot pravi laboratorij na kolesih za razvoj naslednje generacije tehnologij vozne dinamike oziroma elektronskih in drugih sistemov – ne le varnostnih, temveč tudi tistih, ki naj bi prihajajočim serijskim vozilom na arhitekturi EV neue klasse zagotavljali tisti značilni BMW občutek.
Konceptni avto naj bi bil sposoben razvijati neverjetnih 18.000 Nm (da, osemnajst tisoč) navora, kar pa je treba vzeti z dobršno mero rezerve in zdrave pameti – prav gotovo gre za neko kreativno metodo merjenja, verjeno ne na motorni gredi temveč na kolesih, kjer razmerje prenosa poskrbi za take številke (verjetno podoben marketinški trik kot pri hummerju EV).
Kljub temu pri BMW trdijo, da te ekstremne zmogljivosti botrujejo vsakdanje uporabnim zmogljivostim in voznim lastnostim, obenem pa testni avto prek barvnih prikazov na kolesih prikazuje delovanje sistema »heart of joy« – med pospeševanjem se obarvajo z zeleno, med rekuperacijo energije z modro in pri zaviranju z oranžno.
Heart of joy je osrednja krmilna enota, ki skrbi za delovanje pogona, zavor, polnjenja, rekuperacije energije in krmiljenja. Zmogljivost računalnika naj bi bila kar desetkrat hitrejša kot do sedaj, kar pomeni spremembe parametrov vozila v milisekundah.
Združevanje pogonske in zavorne enote, tako BMW, zaradi manjše odvisnosti od običajnih zavor, visokega odstotka rekuperacije energije in 25-odstotnega povečanja učinkovitosti povečuje trajnost – klasične zavore, tako pravijo, bodo potrebne samo v primeru zaustavitve v sili, za vse ostalo pa bo poskrbela rekuperacija.
Toliko z vidika trajnosti, a pri BMW poudarjajo tudi novo raven voznih lastnosti, ki z ločenimi sistemi do sedaj niso bile možne. Te bodo z »izjemno natančnostjo« in veliko oprijema od voznika zahtevale manj aktivne vožnje, po drugi strani pa bodo pri majhnih hitrostih aktivni tempomat, parkirna zavora ter sistema auto hold in start-stop delovali kot ena zaključena celota.
Kot rečeno, koncepti avto ne bo serijski, bodo pa njegovi geni vtkani v prihodnja BMW-jeva vozila. Da gre za velik inženirski in tehnološki korak naprej ne dvomimo, a po drugi strani je vse skupaj slišati precej sterilno in vozniško dolgočasno. Ja, močno upamo, da bo inženirjem vsaj do neke mere uspelo ohraniti tudi vozniške užitke, nekoč značilne za BMW…