Avto.info

Športno-družinski značaj

TEST IN OCENA: BMW X1 xDrive 23d

BMW X1 se kljub športnemu značaju ponaša z zelo prostorno notranjostjo. V najmočnejši dizelski izvedi, z oznako 23d, do stotice pospeši v 7,4 sekunde. Cenovno se umešča med svoja največja tekmeca, spisek doplačil je pričakovano dolg.

Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Petek, 7. marec 2025

V svoji novi, tretji generaciji je zrasel na natanko 4,5 metra zunanje dolžine in je eden izmed prostornejših kompaktnih športih terencev v svojem razredu – če sem iskren, za družinske potrebe verjetno niti ne bi izbral številko večjega X3. A kljub prostorni, prilagodljivi in uporabni notranjosti ohranja značaj, značilen za vozila te znamke – torej visoko raven vozne dinamike in zelo dobre vozne lastnosti, ki pihajo na dušo bolj športno usmerjenim očetom.

Testno vozilo je bilo dodatno opremljeno s paketom M sport, ki med drugim vključuje prilagodljivo podvozje z možnostjo izbire med več nastavitvami, vse od športne do udobne. A tudi v režimu comfort je precej čvrsto, ne ravno zgledno učinkovito pri blaženju udarcev s ceste in tu bolj kot z udobjem prepriča z dobrimi voznimi lastnostmi. Ne, daleč od tega, da bi bil X1 neudoben, nasprotno, le kakšne posebne mehkobe ne ponudi. Le na sicer natančnem volanu – udobno za tesno manevriranje po mestu in parkiranje, a glede na celostno dinamičen značaj avtomobila se v prid boljšega občutka pri višjih hitrostih ne bi branil nekaj bolj čvrstih nastavitev.

Pogon xDrive moč v osnovi prenaša na sprednji kolesi, na zadnji kolesni par glede na trenutne potrebe.


Zato pa nobenih odprtih želja ne pušča najmočnejši dizelski motor v ponudbi, dvolitrski štirivaljnik z oznako 23d, ki ob podpori blagohibridnega električnega motorja razvije sistemskih 155 kW (211 KM) moči in bogatih 400 Nm navora. Zmogljiv in varčen stroj se lahko pohvali tudi s solidno zvočno zatesnjenostjo in tudi ob težji desni nogi (in v višjih vrtljajih) njegova dizelska nrav ostaja v zelo diskretnih okvirih. Iskrivosti pri speljevanju z mesta in hitri odzivnosti pri vmesnem pospeševanju svoje dodaja tudi hiter in obenem uglajen samodejni športi menjalnik steptronic z osmimi stopnjami prenosa s prestavnima ročicama na volanskem obroču in funkcijo boost za kratkotrajno optimizacijo moči (za odločno prehitevanje ali speljevanje, na primer).

Sedeži so dobri in tudi s solidnim bočnim oprijemom, vseeno pa morda malce ožji in tu se pač pozna, da X1 v osnovi sodi med manjša BMW-jeva vozila, tista, temelječa na platformi s sprednjim pogonom oziroma pri štirikolesno gnanih modelih s haldex sklopko, ki po potrebi del moči preusmeri na zadnjo os. Tudi tisti greben med sedežema ni prav posrečen, saj je odlagalno mesto pod njim težje dosegljivo (tja zato več manjše drobnarije ne boste odlagali, boste pa verjetno, kakšen večji kos, na primer torbico), zaprt predal pod naslonjalom za roke posledično majhen, medtem ko je telefonu namenjeno priročno mesto v površino za brezžično polnjenje na dnu sredinske konzole ter dve držali za kozarce (sam sem vanju večinoma tlačil denarnico in odlagal sončna očala ter elektronski ključ vozila). Prav tako za razliko od nekdanjih in še danes večjih BMW-jev žal ne premore vrtljivega gumba v vlogi večopravilnega vmesnika za upravljanje infotainmenta in drugih funkcij, ampak je treba vse izbirati prek številnih ikon in podmenijev na dotik občutljivega zaslona. Ta sicer deluje zelo hitro in tekoče, a zasnova brez fizičnih stikal (vključno tistih za upravljanje klime) je, milo rečeno, nepraktična in vsekakor ni po mojem okusu. Saj boste rekli, da sem pikolovec in da iščem dlako v jajcu, a ravno ta dlaka celotno uporabniško izkušnjo iz ne najbolj prijetne nadgradi v eno najboljših.

5,9 litra smo v povprečju porabili na sto testnih kilometrov, kar je glede na moč in zmogljivosti dober rezultat.


Slabih 50 tisočakov stane tako motoriziran X1, kar je po ceniku nekaj več od audija Q3 in nekaj manj od mercedesa GLA. Ob tem prepriča s prostorno notranjostjo, kakovostno izdelavo in izvzemši upravljanje infotainmenta prijetnim celostnim počutjem v kabini, veliko sladkorčkov pa je, kot je pri premium vozilih v navadi (audi in mercedes nista tu nobeni izjemi), treba dodati z (dolgega) seznama možnih doplačil.
 

BMW X1 xDrive 23d
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, 145 kW (197 KM) pri 4000/min +14 kW (19 KM), 400 Nm pri 1500-2750/min; Menjalnik: samodejni, 7-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.500 x 1.845 x 1.642 mm; Medos. razdalja: 2.692 mm; Pnevmatike: 245/45 R19; Masa/nosilnost: 1.765/500 kg; Prtljažnik: 500-1.545 l.
  Največja hitrost:  225 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,4 s; Poraba goriva (WLTP): 4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 125 g/km.
  Cena:  osnovni model (X1 sDrive18i): 42.700 €, testno vozilo: 68.254 €; BMW Slovenia, d. o. o., Ljubljana.
prostorna notranjost, motor, vozne lastnosti upravljane infotainmenta, precej trdo vzmetenje brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.