Brušenje bavarskega dragulja
TEST IN OCENA: BMW X5 xDrive50e
Prenovljeni X5 se ponaša z osveženim videzom, novo notranjostjo in dodelano tehniko. Priključni hibrid xDrive50e razvije 360 kW (490 KM) in do stotice prižene v 4,8 sekunde. Obenem ga odlikuje uporaben električni doseg, stane pa 93.700 evrov.
Sobota, 3. februar 2024
Ko je X5 zapeljal na sceno v svoji prvi generaciji pred dobrima dvema desetletjema, je sprožil val navdušenja nad športnimi terenci. Ne pravimi terenci, čeprav se je z Land Roverjem (BMW ga je imel v lasti med leti 1994 in 2000) ponašal z zelo spodobnimi terenskimi lastnostmi, temveč športnimi terenci, ki so precej bolj naklonjeni vožnji po cesti. Tekmeci so hitro pobrali vrženo rokavico, a BMW je s svojo priljubljenostjo pri kupcih še naprej krojil sam vrh segmenta.
Preizkusili smo povsem svežo, pravkar prenovljeno četrto generacijo tega modela, ki je dobila še nekoliko bolj izostreno zunanjo podobo, na novo ukrojeno notranjost ter izboljšano tehniko. Oblikovalci so ohranili enojne sprednje žaromete (X7 je ob prenovi dobil deljene dvojne), a so ti vseeno nekaj ožji in drugačne grafike, nov je tudi odbijač, zadnje luči imajo drugačen svetlobni podpis.
Med vožnjo je udoben avto, pa tudi glede vozne dinamike je v primerjavi s tekmeci v samem vrhu.
Več novega je v notranjosti, ki ji je prenova prinesla iz drugih BMW-jev znano ureditev dveh v eno enoto združenih zaslonov. Osrednji meri 37,8 cm, zaslon pred voznikom pa 31,2 cm v premeru. Oba sta ostre in jasne grafike, s številnimi možnostmi prikazov podatkov pred voznikom in številnimi ikonami za upravljanje različnih funkcij na osrednjem zaslonu. Nova zasnova je resda bolj minimalistično čista, sodobno elegantna, če hočete, a to obenem tudi pomeni, da so se klasična stikala za
upravljanje klimatske naprave in vrsta stikal, ki ste jim lahko namenili poljubne funkcije, žal poslovila. Zato pa izbirni vmesnik v obliki velikega vrtljivega gumba ostaja, medtem ko je ročico menjalnika zamenjal manjši gumb. Sicer pa je X5 tako po materialih kot tudi kakovosti izdelave v samem vrhu, enako velja za odlična sprednja sedeža, kjer boste z izdatnimi nastavitvami ne glede na svojo višino našli ergonomsko odličen položaj. Tudi zadaj se sedi dobro, je pa res, da je prostora za
kolena tamkaj sedečih potnikov nekaj manj kot pri tekmecih.
Tudi prtljažnik testnega vozila je s 500 litri manjši kot pri drugih X5, saj pod oznako xDrive50 za pogon skrbi priključni hibrid z zajetno baterijo kapacitete 29,5 kWh (25,7 kWh neto) in kar do 110 km električnega dosega. Ob električnih 145 kW (197 KM) lahko na bencinski motor skoraj pozabite, saj so zmogljivosti zelo solidne (do hitrosti 140 km/h), pa tudi realno boste na elektriko prevozili vsaj okoli 80 km, kar zadošča za večino dnevnih voženj. Polnilna moč je s 7,4 kW (AC) precej skromna
in polnjenje prazne baterije do roba traja 4 ure in pol. Skupaj s trilitrskim vrstnim šestvaljnikom tako motoriziran X5 zmore 360 kW (490 KM) moči, kar ob 700 Nm navora in z odločnim pritiskom naslonjal sedežev na hrbte voznika in potnikov do stotice prižene v manj kot petih sekundah. Oba motorja med seboj delujeta zelo usklajeno, praktično brez kakršnih koli sunkov, le ob odločnejšem speljevanju se morda oba skupaj zaženeta nekoliko preveč odločno.
80 km smo na testu približno prevozili na elektriko; uradni električni doseg je sicer kar 110 km.
Med vožnjo je udoben avto, ki dobro blaži udarce s ceste in brez težav požira številne avtocestne in druge kilometre, kljub temu pa ohranja visoko raven vozne dinamike. Ta sicer ni tolikšna, kot pri manjših in lažjih modelih, a se z natančnim volanom in odlično vodljivostjo zelo dobro odreže tudi v hitreje odpeljanih ovinkih. Še posebej, če izberete športni program, ki utrdi podvozje in poskrbi za še boljši občutek, za povrh pa je ob manjšem nagibanju vožnja takrat celo udobnejša.
Poraba goriva je seveda odvisna od teže desne noge in predvsem vestnosti pri priklapljanju kabla – kot rečeno, tam nekje 80, morda tudi 100 km lahko prevozite zgolj na elektriko, na daljših vožnjah z bencinskim motorjem pa računajte na kakšnih deset litrov bencina na sto kilometrov. Ne, ni pretirano, pa tudi štirje tisočaki cenovnega prirasta v primerjavi s šibkejšim, prav tako šestvaljnim xDrive40i brez kabla, so povsem razumni.
BMW X5 xDrive50e |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: turbobencinski, vrstni šestvaljnik, 2.998 ccm, 230 kW (313 KM) pri 5.000-6.500/min, 450 Nm pri 1.750–4.700/min; električni: sinhronski (PSM), 145 kW (197 KM), 280 Nm; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5 |
Velikost: 4.935 x 2.004 x 1.755 mm; Medos. razdalja: 2.975 mm; Pnevmatike: spredaj 275/40 R21, zadaj 315/35 R21; Masa/nosilnost: 2.495/705 kg; Prtljažnik: 500–1.720 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,8 s; Baterija (bruto/neto): 29,5/25,7 kWh; Moč polnjenja (AC): 7,4 kW; Poraba goriva (WLTP): 0,8 l/100 km; Povprečje na testu: 7,4 l/100 km; Izpust CO2: 18 g/km. |
Cena: osnovni model (X5 xDrive30d): 87.400 €, testno vozilo: 132.841 €; BMW Slovenia, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, vozne lastnosti, zmogljiv pogon, električni doseg |
![]() |
upravljanje osnovnih funkcij prek zaslona, nekaj manj prostora zadaj |
![]() |
brez napak |