Citroën C3
Novi električni citroën ë-C3 bo stal manj kot 20 tisočakov
Citroën je razkril četrto generacijo modela C3, sprva kot električnega ë-C3, ki bo na voljo po dostopni ceni 23.300 evrov in v letu 2025 še v osnovi različici za 19.900 evrov. Obenem so Francozi potrdili tudi izvedbo z bencinskim motorjem.
Sreda, 18. oktober 2023
C3 četrte generacije, namenjen evropskemu trgu, je bližnji sorodnik pred dvema letoma predstavljenemu C3, ki je na voljo v Indiji in Južni Ameriki. Enak mu je po zasnovi in velikosti, z njim si deli tudi večino oblikovnih potez, je pa »evropski« model dobil drugačen sprednji del in rahlo spremenjen zadek v stilu koncepta oli.
Sprednja in zadnja svetlobna telesa v LED tehniki botrujejo novemu svetlobnemu podpisu, nov je tudi logotip znamke Citroën. Sicer pa je novi C3 v primerjavi s predhodnikom bolj oglat ter s 163 mm oddaljenosti od tal, plastičnimi obrobami blatnikov in pragov ter strešnimi nosilci deluje kot majhen križanec.
Obenem je 19 mm daljši, 6 mm širši in 80 mm višji, a vseeno manjši od modela C3 aircross, ki bo prihodnje leto doživel novo generacijo ter bo, kot je moč sklepati z uradnih teaserjev, lahko opremljen tudi s sedmimi sedeži.
Aktualni C3 je eden najudobnejših avtomobilov v svojem segmentu in temu konceptu ostaja zvest tudi novi C3. Serijsko je namreč opremljen z vzmetenjem in sedeži Advanced Comfort, ki ustvarjajo učinek – tako Citroën – vozno udobje v stilu leteče preproge.
Armaturna plošča je ukrojena v stilu aktualnega modela, a z le majhnim zaslonom pred voznikom, najpomembnejšimi informacijami na zaslonu sistema hud ter nekoliko višje nameščenim na dotik občutljivim osrednjim zaslonom premera 26 cm. K sreči se C3 vrača s klasičnimi stikali za upravljanje klimatske naprave. V kabini so tudi številna odlagalna mesta in predali za drobnarije, sicer pa je v notranjosti prostora vel kot pri aktualnem modelu, tudi prtljažnik je s 310 litri za spoznanje večji.
Tehnično temelji na starejši platformi e-CMP in ne na novi e-CMP2, kot na primer jeep avenger, sprednji kolesi pa poganja elektromotor s 83 kW (113 KM) moči. Po uradnih podatkih za pospešek do stotice potrebuje okroglih 11 sekund in dosega hitrosti do 135 km/h, litij-ion fosfatna (LFP) baterija kapacitete 44 kWh pa obljublja do 320 km dosega. Na hitri polnilnici (100 kW DC) jo je mogoče z 20 na 80 odstotkov dopolniti v 26 minutah, AC polnjenje je z 11 kW moči.
Za takšnega ë-C3 z osnovno opremo Citroën obljublja ceno 23.300 evrov, s čemer se postavlja ob bok napovedanim cenam renaulta 5 in volkswagna ID.2, prodaja pa se bo začela v drugi četrtini prihodnjega leta. V 2025 bo ponudbo dopolnila še manj zmogljiva različica z dosegom 200 km in ceno 19.900 evrov, medtem ko bo bencinsko gnan C3 – po vseh verjetnosti z 1,2-litrskim trivaljnikom – najverjetneje še cenejši.