Avto.info

Intervju

'Pogum spremeni vse,' je prepričan Vasja Potočnik, vodja znamke Porsche pri podjetju Porsche Inter Avto

Vasja Potočnik je vodja znamke Porsche v Sloveniji, avtomobilski navdušenec in velik ljubitelj znamke Porsche. Leta 2006 ga je pot pripeljala do zaposlitve pri znamki Porsche. Zdaj le-to v okviru uvozniškega podjetja Porsche Inter Avto vodi od leta 2015. Z njim smo se pogovarjali o tem, kako so prebrodili krize zadnjih let, kako kupci sprejemajo elektrifikacijo in kakšna bo vloga Porscheja v novi mobilnosti.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sreda, 17. julij 2024

Zadnja leta so zaznamovale različne krize, a premijske avtomobilske znamke kljub temu beležijo odlične, če že ne rekordne prodajne rezultate. Velja to tudi za Porsche v Sloveniji?
To absolutno velja tudi za Porsche. Krize nas zadnje čase res spremljajo. Vsako leto je nepredvidljivo. Toda nekako nam uspe priti čez te krize, ker novi modeli, ki prihajajo, in modeli, ki se zamenjajo v modelskih letih, pridejo ravno takrat, ko jih najbolj potrebujemo. Če se spomnimo na primer zadnje gospodarske krize. Takrat smo predstavili ravno novo panamero, ki je bila precej uspešna v tistem času. Če gremo še nekaj let nazaj ali pa desetletja nazaj … Spomnimo se velike naftne krize. Takrat so ljudje stali v vrsti za nakup goriva. V tistih letih je Porsche predstavil prvi 911 turbo. Ta pogum je bil vedno prisoten in, seveda, tudi nekaj sreče.

Torej je bil pogum poplačan?
Tako je. Pogum spremeni vse. To je eden od sloganov, ki smo ga uporabili pri predstavitvi panamere in še vedno velja. Je pa treba povedati, da so se po obdobju covida ljudje želeli nagraditi za to obdobje, ki je bilo težko, za vsakega posameznika po svoje. Podjetniki so imeli v poslu obilico težav in izzivov. Nekateri so seveda uspešno prebrodili to krizo in so se potem želeli nagraditi. In avto je gotovo ena takšnih stvari, zlasti avto, ki ga nihče nujno ne potrebuje, vsi pa si ga močno želimo. To je pač porsche. Poleg tega je ukinitev luksuznega davka pripomogla, da so se cene vozil približale cenam vozil v Evropi.

Če prav razumemo, je zmanjšano davčno breme močno vplivalo na prodajo porschejev pri nas?
Davek je izjemno vplival na prodajo tudi pri nas. Tri ali štiri mesece pred napovedano spremembo se je prodaja začela ustavljati. Ljudje so čakali na spremembo in 1. januarja je prodaja eksplodirala. Ni eksplodiral samo trg novih vozil, temveč tudi trg rabljenih.Trg rabljenih vozil se je povečal veliko bolj ekstremno kot trg novih. Leta 2021 je bilo v Slovenijo pripeljanih nekaj več kot 300 rabljenih porschejev, medtem ko se je naša prodaja novih vozil povečala za 100 odstotkov. Povečanje uvoza je takrat prineslo večje potrebe v servisu in potrebovali smo nekaj mesecev, da smo okrepili servisno ekipo.

Koliko rabljenih vozil iz Porschejeve mreže pa danes pride v Slovenijo?
Približno 70 na leto.

Po ukinitvi luksuznega davka je prodaja dobesedno eksplodirala, tudi na področju rabljenih vozil, ki so začela prihajati v Slovenijo, kar je med drugim zahtevalo okrepitev ekipe v servisu.

Na slovenskih cestah vidimo vse več novih porschejev. Lahko ocenite, kakšen je delež kupcev, ki avtomobil kupijo pri vas kot uradnem zastopniku, oziroma koliko je tistih, ki avtomobil samostojno ali prek drugih trgovcev pripeljejo iz tujine?
Pri Porscheju je cena vozil brez dajatev v Sloveniji praktično enaka kot v drugih evropskih državah. V tem delu Evrope v cenah ni velikih razlik. Zato kupcev, ki bi si pripeljali nov avto iz tujine, praktično ni, ker za to ni razloga. Vse predstavitve in začetki prodaje so popolnoma usklajeni. Pri nas je recimo enako kot v Nemčiji. Ne prihaja do zamud zaradi logistike ali česa podobnega. Tu pa tam se zgodi, da je za kakšno vozilo malenkost daljša čakalna doba, kar bi lahko bil motiv, da bi nekdo šel sam po avto v tujino, vendar v zadnjih letih tega ne opažamo. Trudimo se, da stranka ne bi imela razloga, da bi šla po avto v tujino. Včasih se zgodi, da bi stranka želela imeti avto takoj, a v Sloveniji ni zaloge, ali pa da bi ga želela takoj v neki določeni barvi, vendar tudi takrat stranki pomagamo in navežemo stik s trgovci. Ponudimo ji t. i. »one shop solution« (rešitev na enem mestu). Pri rabljenih avtomobilih še nismo tako močni, ker smo šele proti koncu lanskega leta vzpostavili oddelek za rabljena vozila znamke Porsche. Od oktobra 2023 imamo specialista, ki v naši mreži na celotnem evropskem trgu lahko poišče rabljenega porscheja po vašem izboru.

Kateri je trenutno najbolj prodajan model pri nas?
Leta 2023 smo prvič v zgodovini prodali največ primerkov modela 911. To je izjemno zanimivo in neverjetno. Ne bi si mislil, da bom kdaj v svoji karieri lahko rekel, da je število prodanih 911 preseglo število prodanih cayennov, ki je bil številčno vedno najbolje prodajan Porschejev model na slovenskem trgu. Razlog, da v letu 2023 cayennov ni bilo prodanih več kot 911, je bila prenova cayenna sredi leta. Prejšnjih modelov smo zato prodali nekaj manj, prodaja novih pa se je začela konec poletja. Stekla je sicer uspešno, a ker v vmesnem obdobju vozil nismo imeli, je 911 prehitel tako cayenna kot macana.

Če danes pogledamo v vaš salon, se zdi, kot da Porsche proizvaja le še športne terence.
Razlog za to, da so danes v salonu samo športni terenci, je skorajšnji konec prodaje bencinskega macana. Od februarja bencinski macan v Evropi ne bo več dobavljiv, zato smo ustvarili malce večjo zalogo. Verjamemo, da je avto še vedno zelo uspešen in zelo zanimiv ter da jih bomo letos prodali enako kot lani. Zaradi večje zaloge imamo te avtomobile v salonu, tako da si lahko kupci ogledajo različne barve in različne konfiguracije.

Glede posebnih različic Potočnik pove, da je povpraševanje vedno neprimerno večje od zmogljivosti, pri čemer vsako stranko obravnavajo individualno in ocenijo, v katerem obdobju ji lahko dodelijo določen avtomobil.

Koliko avtomobilov ste prodali v letu 2023?
Nekaj več kot 210.

Kateri pa je najbolj zaželen?
Na slovenskem trgu je bil od nekdaj najbolj priljubljen cayenne v hibridni izvedbi. Najbolj zaželeni modeli, ki pa jih je težko dobiti, so naše posebne edicije oziroma omejene serije. To so 911 ST, 911 GT3 RS, 911 dakar, 911 sport classic ...

Torej tudi takšni ekskluzivni modeli zapeljejo na naše ceste?
Seveda. V letošnjem letu bo na slovenske ceste zapeljal vsaj en 911 ST, v Slovenijo sta prispela tudi dva 911 dakar, pri 911 GT3 RS pa se bližamo dvomestni številki.

Kakšni so vaši prodajni načrti za leto 2024? Naj kaj boste najbolj stavili?
Leto 2024 je za nas nedvomno prelomno leto. Kot sem omenil, se poslavlja bencinski macan, ki ga bo nadomestil elektrilni. Ta vozila smo začeli dobavljati 4. julija. Leto bo prelomno, ker bomo predstavili izjemno dinamičen električni avto, ki je po našem mnenju prave velikosti za slovenskega uporabnika in poleg športnosti ponuja tišino, doseg in odlično vozno dinamiko ... praktično vse, kar si človek želi od mobilne prihodnosti.

Kakšno je povpraševanje po najbolj posebnih različicah, kot sta denimo 911 GT3 RS in 911 dakar?
Povpraševanje je precej večje od števila proizvedenih vozil oziroma števila vozil, ki pridejo v Slovenijo. Tudi zaradi tega so tako zanimiva. Je pa to za trgovca precej nehvaležno delo, ko dobi eno ali dve vozili in se mora odločiti, komu ga dodeliti, da ne bo krivic. Uvedene imamo postopke, ki zagotavljajo transparentnost. Nas pa boli za vsako stranko, ki jo moramo razočarati, če ne pride na vrsto.

A je treba za nakup najbolj ekskluzivnih modelov izpolnjevati določene pogoje, denimo že biti lastnik že kakšnega porscheja?
Nimamo pravilnika, ki bi določal, da morajo stranke kupiti določeno število avtomobilov ali kaj podobnega. Vsako stranko obravnavamo individualno in ocenimo, v katerem obdobju ji lahko dodelimo določen avtomobil. Žal je povpraševanje po takšnih avtomobilih veliko, veliko večje od naših zmogljivosti.

Kako pa je potem s čakalnimi vrstami? Lahko slovenskim kupcem zagotovite vse modele, ki si jih želijo?
Žal ne čisto vseh. Za večino ni nobenih težav. Torej za macana, cayenna … Pri vozilih, ki so na voljo v omejenem številu, naj bo to zaradi proizvodnih zmogljivosti ali ker gre za omejene serije, takrat imamo vedno premalo vozil za naše kupce. Toda položaj je popolnoma enak po vsem svetu. Če se proizvajalec recimo odloči, da bo izdelal 1.963 vozil, je jasno, da jih ne bo dovolj za ves svet.

Ne bi si mislil, da bom kdaj v svoji karieri lahko rekel, da je število prodanih 911 preseglo število prodanih cayennov …

Kako zahtevni so slovenski kupci? Imajo pogosto kakšne posebne želje? Vam je katera ostala še posebej v spominu?
Uh, seveda, absolutno. Čeprav sta dva avta navzven morda podobna, takoj ko odprete vrata, ugotovite, da sta popolnoma različna. Tu so detajli z oddelka Exclusive. Kupci si po svoje zamislijo barve šivov v notranjosti … Tu pa tam nam uspe kateri od strank celo zagotoviti barvo po izbiri, kar pomeni, da je zunanja barva pobarvana v tovarni samo zanjo. To je potem res ekskluziven avto. Ko primerjamo konfiguracije, praktično niti en avto ni enak drugemu, razen morda zunanje barve. Porsche namreč ponuja toliko ekskluzivnih možnosti, da se dva popolnoma identična avta praktično ne moreta pojaviti v Sloveniji. Najbolj se spomnim, ko sva z nekim gospodom šla v Zuffenhausen, v oddelek Exclusive, da bi si pogledala eno od takšnih posebnih barv. Nato sva se vračala ravno ob začetku prvomajskih počitnic in sva stala v kolonah. Iz Zuffenhausna do Ljubljane sva potovala 11 ur. V 11 urah pa se kar veliko stvari zgodi (smeh). To je bila izkušnja, ki se je še danes spominjam in ki je prinesla poseben avto, posebne barve – in še vedno je pri tej stranki.

Koliko je takšnih, ki imajo doma več porschejev? Imamo na Slovenskem že kaj zbirateljev?
Pri nas je zelo razvit Porsche klub. Porsche klub Slovenija deluje fantastično. Je vzgled mnogim Porsche klubom po svetu. Parade, ki so jo organizirali v Sloveniji, sta se udeležila celo člana družine Porsche. Gospod Hans Peter Porsche in gospod Wolfgang Porsche sta bila udeleženca te parade. To je izjemno priznanje za Porsche klub. V njem je ogromno ljubiteljev znamke, ki imajo doma tudi starejše modele. Seveda, poleg starejših modelov je v klubu tudi veliko novejših vozil. Na vsakem srečanju se je mogoče sprehoditi od preteklosti do sedanjosti. V Sloveniji je že nekaj zbirateljev in prepričan sem, da jih bo vsako leto več.

Kateri je bil najdražji model, ki ste ga prodali doslej? Koliko je kupec odštel zanj?
Kar nekaj vozil nad 300.000 evrov je bilo prodanih tudi letos. V zgodovini smo imeli modela, ki sta bila cenovno postavljena precej višje. To sta bila carrera GT in 918 spyder. Ta vozila na trgu rabljenih še danes dosegajo ceno več kot milijon evrov.

So bili takšni modeli prodani tudi pri nas?
Tudi iz našega salona so se odpeljala takšna vozila.

Pri taycanu ugotavlja, da stranke po začetnem navdušenju nad pospeški pohvalijo predvsem tišino in udobje uporabe električnega avtomobila.

Kako pa kupci sprejemajo električne modele? Kako so sprejeli taycana?
Bil je sprejet fenomenalno, kot pravi porsche, seveda z drugačnim, električnim srcem. Na začetku smo bili vsi očarani nad pospeški. Pozneje, ko mesec dni doživljate te pospeške, ugotovite, da električna mobilnost ponuja še veliko več. Stranke nam zdaj pohvalijo predvsem tišino. Dejansko tišino v avtomobilu. Lahkotnost premikanja, brez prestavljanja … Všeč jim je tišina in sprostitev ob vožnji električnega avtomobila. Prvi mesec so v ospredju zmogljivosti. Potem pa stranke izpostavljajo tišino in možnosti parkiranja na polnilnicah, ki so po navadi na vrhunskih lokacijah po vseh velemestih po vsej Evropi. Pa dostop do parkirišč za električna vozila, ki so na voljo, ko so povsod drugje zasedena. Pa recimo možnost, da lahko poleti predhodno vklopite klimo in se usedete v ohlajen avto, pozimi v toplega. Ogromno je prednosti, ki jih spoznate šele ob uporabi električnega avtomobila.

Se zanj odločajo pretežno kupci klasičnih porschejev ali pa je pritegnil tudi kaj novih?
Ko smo taycana predstavili, smo imeli smolo, ker smo ga predstavili ravno v času covida. Takoj po predstavitvi nismo smeli opravljati testnih voženj. To se je zamaknilo za dobre tri ali štiri mesece. Prvi kupci so bili tisti, ki so znamko že poznali, ki so že bili Porschejeve stranke. Čez približno pol leta oziroma proti koncu leta se je to spremenilo in smo začeli pri taycanu pridobivati popolnoma nove kupce, za katere je bil to njihov prvi porsche. Pri prvih povpraševanjih po električnem macanu pa opažamo, da so to večinoma novi kupci in bo macan BEV njihov vstop v Porschejev svet.

Bodo za prehod na elektriko pri Porscheju zadostovali dobri avtomobili ali bodo potrebne še kakšne druge aktivnosti?
Prvi pogoj niso samo dobri, ampak vrhunski avtomobili, vrhunska izkušnja in občutek vožnje, ki vam ga lahko da samo porsche. To je prvi pogoj, ki pa ni zadosten. Porsche ni samo znamka in vozilo, ampak je tudi obljuba. Ta obljuba je cela izkušnja. Vrhunskemu produktu mora slediti tudi polnjenje. Pri polnjenju nismo še tam, kjer bi želeli biti. Če samo izpostavimo polnilnice brez nadstreškov ali polnilne hube (vozlišča), kjer bi se lahko stranka usedla in se med polnjenjem avtomobila s čim pokratkočasila. To vse razvijamo. Torej imamo tri stebre. Prvi steber so hitre polnilnice. Vsak Porsche center ima hitro polnilnico, poleg tega smo partnerji podjetja Ionity, ki postavlja hitre polnilnice po avtocestni mreži. Tretji steber predstavlja destination charging, torej destinacije, restavracije, hotele, fitnese …, kjer ima stranka možnost polnjenja. Seveda pa ne smemo pozabiti na polnjenje na domu. To je tudi posebnost pri nas, kjer pred dobavo električnega vozila v sodelovanju s partnerjem, ki je specialist za elektriko, pregledamo zmožnosti polnjenja pri stranki doma, ji svetujemo in polnilnico vgradimo še pred prihodom avtomobila.

So kupci porschejev pripravljeni na ta prehod? Doslej je bil tu samo taycan, zdaj tudi uporabnejši macan …
Macan bo nagovoril precej širšo množico. Mi smo absolutno prepričani, da bodo kupci prepoznali prednosti elektrike in da bo dosegel velik uspeh. Zaupanje v to nam med drugim daje dejstvo, da kupci taycana vozilo še vedno imajo oziroma se že spogledujejo z novim modelom, kar pomeni, da ko vas elektrika prevzame, ji ostanete zvesti.

Novi macan bo popolnoma električen. Je to dobro ali slabo z zornega kota prodajalca porschejev v Sloveniji?
Pred desetimi leti smo predstavili model macan in zdaj prihaja nova, popolnoma električna generacija. Kot je v navadi v vsakem segmentu, Porsche ponudi najbolj dinamičen model in enako bo pri novem električnem macanu. Športen in dinamičen bo tudi kar se tiče hitrosti polnjenja, saj ga bo mogoče napolniti od 10 do 80 % na hitri polnilnici v približno 21 minutah. Od leta 2014 je bilo proizvedenih več kot 800.000 primerkov macana in uspešna zgodba se bo nadaljevala tudi z električnim modelom. Prav tako ne pozabimo na to, da bo vozilo izdelano na način ničelnega odtisa in s poudarkom na trajnosti. Vse navedeno je jasen znak, da je to zelo dobro z vseh zornih kotov, seveda tudi našega.

Elektrifikaciji v določenem trenutku verjetno ne bo mogel povsem ubežati niti slavni 911. Kako si ga predstavljate v prihodnje?
Porsche veliko dela na področju razvoja sintetičnega goriva – efuel ravno zato, ker bi rad našo ikono obdržal bencinsko.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.