Kia EV4
Jeseni prihaja nova električna kia
Kia je včeraj na posebnem dogodku v Tarragoni Španiji razkrila nov električni model EV4, ki bo v Evropi od druge polovice letošnjega leta dalje mešal štrene volkswagnu ID.3 in tesli 3.
Petek, 28. februar 2025
Pravzaprav gre za dva modela, kombilimuzino in limuzino, ki pa si delita enako medosno razdaljo 282 cm in pogonski sklop, povzet po modelu EV3.
To pomeni, da gre za glede polnjenja manj zmogljivo (in obenem cenejšo) 400-voltno zasnovo in ne 800-voltno, kot jo imata modela EV6 in EV9. Prav tako ima EV4, vsaj sprva, le en elektromotor s 150 kW (204 KM), ki poganja sprednji kolesi, bodo pa nekoliko kasneje sledile zmogljivejše GT različice s pogonom na vsa štiri kolesa.
Izbirati bo mogoče med dvema baterijama – manjšo s kapaciteto 58,3 kWh, ki pri limuzini obljublja do 430 in pri kombilimuzini do 410 km dosega, v obeh različicah pa avto do stotice pospeši v 7,4 sekunde. V kombinaciji z večjo baterijo z 81,4 kWh je za spoznanje manj poskočen (7,9 sekunde), a zato prevozi 630 oziroma 590 km z enim pomnjenjem. Ne glede na velikost bo bateriji do 80 odstotkov mogoče napolniti v podobnem času – natančneje, v 29 oziroma 31 minutah.
V notranjosti avta oziroma na armaturno plošči osrednje mesto zavzema trojni zaslon premera 76,2 cm, ki poleg številnih funkcij potnikom med drugim omogoča tudi dostop do YouTube, Netflix in Disney+ vsebin ter celo prepevanje karaok. Ob enaki medosni razdalji naj bi bila kabina prostorsko pri obeh praktično enaka tako na sprednjih kot tudi zadnjih sedežih, je pa limuzina s svojimi 473 cm dolžine prostornejša v prtljažniku – ta meri 490 litrov, medtem ko prtljažnik 30 cm krajše oziroma 443 cm dolge kombilimuzine v osnovi sprejme 435 litrov.
EV4 bo v prihodnjih nekaj dneh sprva zapeljal na domače, korejske ceste, v evropskih prodajih salonih pa ga lahko pričakujemo v drugi polovici letošnjega leta. Limuzino bodo izdelovali v Koreji, kombilimuzina pa bo k nam prihajala iz slovaške tovarne.