Avto.info

Denza

Kitajska znamka Denza prihaja v Evropo s prvim modelom Z9 GT

Na papirju bo tekmoval s porschejem taycanom sport turismo, čeprav je večji od nemškega električnega modela. Z9 GT poganjajo trije elektromotorji s skupno močjo 965 'konjev', ki jih napaja baterija s kapaciteto 100,1 kWh. 

Sreda, 9. april 2025

Medtem ko kitajski proizvajalci še naprej preizkušajo apetit Evropejcev po novih blagovnih znamkah, je BYD naredil korak v premium segment in v Evropi uradno predstavil svojo blagovno znamko Denza. Prvi model, ki se bo pojavil na evropskih cestah, bo Z9 GT, prodaja pa naj bi stekla do konca leta.

Denza je prvotno nastala kot rezultat sodelovanja med podjetjema BYD in Mercedes-Benz že leta 2011, vendar se je kljub moči teh velikanov borila na trgu in v prvem desetletju obstoja dobavila le 23.000 vozil. Mercedes se je začel umikati leta 2022 in svoj delež zmanjšal na le 10 odstotkov, nato pa je lani popolnoma izstopil iz partnerstva, tako da je Denza zdaj v celoti pod nadzorom BYD-a. Po besedah ​​posebnega svetovalca BYD-a za Evropo, Alfreda Altaville, bo Denza namenjena tradicionalnim kupcem premium avtomobilov in mlajšim kupcem s poudarkom na tehnologiji.

Cene še niso objavljene, je pa znano, da bo po modelu Z9 GT konec leta prišel še luksuzni kombi D9. Oba modela izdelujejo na Kitajskem in izvažajo na druge trge, BYD pa načrtuje začetek proizvodnje v svoji novi tovarni na Madžarskem že oktobra letos.

Konkurenca vrhunskim električnim modelom
Na papirju bo Z9 GT tekmoval s Porschejevim taycanom sport turismo, čeprav je večji od nemškega električnega modela. Pravzaprav je daljši za 200 mm, medtem ko je njegova medosna razdalja daljša za 225 mm. Poganjajo ga trije elektromotorji s skupno močjo 965 'konjev', ki jih napaja litij-železo-fosfatna baterija s kapaciteto 100,1 kWh. Na Kitajskem podjetje ponuja tudi priključnohibridno različico, ki združuje 2,0-litrski turbo bencinski motor in tri elektromotorje, katerih skupna moč je 870 'konjev'.

Medtem ko so zmogljivosti Z9 GT primerljive s Porschejevo ponudbo, pa cena nakazuje na bistveno drugačno bazo strank. Z9 GT namreč na Kitajskem stane med 41.777 in 51.760 evri.

 

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.