Leapmotor
Stellantis ustavil proizvodnjo kitajskega malčka na Poljskem
Francoska skupina je ustavila proizvodnjo kitajskega električnega malčka leapmotor T03 na Poljskem in načrtuje proizvodnji v Španiji.
Četrtek, 10. april 2025
Za ustavitev proizvodnje kitajskega mestnega malčka v Tychyu, ki se je zgodila 30. marca, ima Stellantis verjetno več razlogov in prihaja po tem, ko so se lani odločili, da tam ne bodo zagnali prej načrtovane proizvodnje drugega kitajskega modela znamke leapmotor, športnega terenca B10.
Kot poroča Reuters, naj bi Kitajska svojim proizvajalcem svetovala prekinitev večjih vlaganj v evropskih državah, ki so podprle uvedbo dodatnih carin na kitajske avtomobile. Poljska je bila med njimi, medtem ko se je Španija vzdržala in je tako postala bolj prikladna izbira za proizvodnjo modela B10.
Tako Stellantis in Leapmotor načrtujeta vložiti 200 milijonov v obrat v Zaragozi za proizvodnjo športnega terenca B10. Ta naj bi stekla že v prvem trimesečju prihodnjega leta. Španija privablja tovrstna vlaganja med drugim zahvaljujoč nizki ceni dela, radodarnim subvencijam in čisti energiji.
Za zdaj pri Stellantisu ne načrtujejo ponovnega zagona proizvodnje modela T03 v Evropi. Zanj je predvidena prenova in proizvodnja na Kitajskem, od koder ga bodo izvažali v druge države po svetu. Stellantis namreč ima 51-odstotni delež v podjetju Leapmotor International ter ekskluzivne pravice za izvoz, proizvodnjo in prodajo vozil znamke Leapmotor izven Kitajske.
Sprememba načrtov Stellantisa pa je le ena od taktičnih odločitev, ki bodo še sledile v trgovinski vojni med glavnimi svetovnimi gospodarskimi silami, zlasti potem ko je kar veliko olja na ogenj z novimi nerazumnimi carinami prilil Trump.
Oznake:
- carine
- Donald Trump
- Kitajska
- Leapmotor
- Stellantis
- T03