Igra na čustva
Legendarna 'katrca' se je po 30 letih vrnila - kot šarmantni križanec bo vozila samo na elektriko
Dolgo smo jo čakali in jo tudi dočakali! Renault je v Parizu uradno razkril model 4 e-tech electric, električno reinkarnacijo legendarne 'katrce'.
Ponedeljek, 14. oktober 2024
Renault 4 je bil rojen v šestdesetih letih prejšnjega stoletja kot odgovor na velike družbene spremembe tistega obdobja, z izseljevanjem s podeželja, razmahom srednjega razreda ter nove vloge žensk v družbi. Bilo je vozilo za vsakogar, za vsak namen in vsako rabo, ter ob tem simbol svobode.
Zgodovina renaulta 4, ali pogovorno 'katrce', je zgodba o uspehu, tako v Franciji kot tudi drugod po svetu. Tako zelo, da so v njegovi 30 let dolgi karieri izdelali 8.135.424 primerkov, ki so jih prodajali v več kot sto državah in na petih celinah sveta. S tem je najbolje prodajan Renaultov model na svetovni ravni. Renault 4 so izdelovali v Evropi (Belgiji, Franciji, Sloveniji, Španiji ...), Južni Ameriki (Argentini, Kolumbiji, Peruju ...), Afriki (Alžiriji, Maroku, Južnoafriški republiki ...) ter celo Oceaniji.
Električna vrnitev
Po tridesetih letih se legenda zdaj vrača, vendar brez nostalgije za nekdanjimi časi, kar je že leta 2022 s svojo mišičasto podobo dokazal razstavni prototip 4EVER Trophy. Namen je bila preobrazba in nova interpretacija legendarne katrce. Renault 4 e-tech electric tako zavzema položaj v segmentu B, tik nad modelom renault 5 e-tech electric. Malce večji in bolj prostoren ima do njega podobno razmerje kot captur do clia. Medtem ko je renault 5 e-tech electric namenjen predvsem mestnim uporabnikom, 4 e-tech electric cilja na širši krog kupcev s težnjo, da vse ciljne skupine, tudi mlade družine, pritegne k prehodu na električni avtomobil.
Na voljo bo z dvema baterijama z zmogljivostjo 40 ali 52 kWh, ter z dvema izvedenkama elektromotorja z močjo 90 ali 110 kW. V močnejši različici (52 kWh/110 kW) naj bi do 100 km/h pospešil v manj kot 8,5 sekunde, največja hitrost bo 150 km/h, z enim polnjenjem pa naj bi prevozil 400 kilometrov (po WLTP).
Retro-futuristična oblika
Po zunanjih merah je resda kompaktno, pravzaprav mestno vozilo, dolgo 4,14 metra, široko 1,80 metra, visoko 1,57 metra, medosna razdalja pa meri 2,62 metra. Kljub temu se lahko v njem udobno vozi pet ljudi, ima pa tudi 420 litrov velik prtljažnik, ki je lahko dostopen zaradi kar se da nizkega praga in električnega pogona prtljažnih vrat. Ta so sicer večja, kot so videti. To so dosegli z podaljšanjem vse do odbijača, da bi dobili kar največjo odprtino in kar najnižji prag prtljažnika za lažje nalaganje, uporabno značilnost, ki jo je imel tudi prvotni renault 4.
Prva, ki pritegne oko, je sicer maska. Poleg tega, da se močno zgleduje po izvirnem renaultu 4, je tudi edinstvena zaradi stalno osvetljene obrobe in tudi zaščitnega znaka na sredini. Ta osvetljena maska je iz enega kosa (dolžine 1,45 m) in prva te vrste v avtomobilski industriji, kar je bil skupen izziv za ekipe v oblikovanju, inženiringu in proizvodnji. Po izvirniku je povzeto tudi elegantno tretje stransko okno, ki ni le na enakem mestu ampak tudi enake oblike kot na predhodniku.
V koraku s sodobno tehnologijo
Kot se spodobi za današnje čase, bo novodobna katrca polna naprednih tehnologij za udobje in varnost, med katerimi je tudi aktivna pomoč pri vožnji Active Driver Assist, ki zagotavlja raven 2 samodejne vožnje, nič manj kot 26 asistenčnih sistemov za vožnjo in stikalo My Safety. Poleg tega ima tudi multimedijsko napravo OpenR Link z vgrajenimi funkcijami Google in Renom, uradnim Renaultovim avatarjem, ki deluje v povezavi s pogovornim robotom sistema umetne inteligence ChatGPT. Njegova vloga je, da uporabnikom pomaga razumeti posebnosti električnega vozila in njegovih funkcij.
Izdelan v Evropi
Skupina Renault se je zavezala, da bo 4 e-tech izdelovala v Evropi, v industrijskem vozlišču Ampere ElectriCity. Vozilo bodo sestavljali v tovarni Maubeuge, elektromotor v tovarni Cleon in baterijo od marca 2025 v tovarni Douai. Kar 75 odstotkov dobaviteljev ima svoj obrate do 300 kilometrov oddaljene od vozlišča ElectriCity. Tako strnjen proizvodni krog je plod zaveze Skupine Renault, da bo poleg dajanja prednosti lokalni in konkurenčni proizvodnji tudi prispevala k varovanju delovnih mest in zmanjšala svoj okoljski odtis.