Avto.info

Igra na čustva

Legendarna 'katrca' se je po 30 letih vrnila - kot šarmantni križanec bo vozila samo na elektriko

Dolgo smo jo čakali in jo tudi dočakali! Renault je v Parizu uradno razkril model 4 e-tech electric, električno reinkarnacijo legendarne 'katrce'. 

Ponedeljek, 14. oktober 2024

Renault 4 je bil rojen v šestdesetih letih prejšnjega stoletja kot odgovor na velike družbene spremembe tistega obdobja, z izseljevanjem s podeželja, razmahom srednjega razreda ter nove vloge žensk v družbi. Bilo je vozilo za vsakogar, za vsak namen in vsako rabo, ter ob tem simbol svobode.

Zgodovina renaulta 4, ali pogovorno 'katrce', je zgodba o uspehu, tako v Franciji kot tudi drugod po svetu. Tako zelo, da so v njegovi 30 let dolgi karieri izdelali 8.135.424 primerkov, ki so jih prodajali v več kot sto državah in na petih celinah sveta. S tem je najbolje prodajan Renaultov model na svetovni ravni. Renault 4 so izdelovali v Evropi (Belgiji, Franciji, Sloveniji, Španiji ...), Južni Ameriki (Argentini, Kolumbiji, Peruju ...), Afriki (Alžiriji, Maroku, Južnoafriški republiki ...) ter celo Oceaniji. 

Električna vrnitev

Po tridesetih letih se legenda zdaj vrača, vendar brez nostalgije za nekdanjimi časi, kar je že leta 2022 s svojo mišičasto podobo dokazal razstavni prototip 4EVER Trophy. Namen je bila preobrazba in nova interpretacija legendarne katrce. Renault 4 e-tech electric tako zavzema položaj v segmentu B, tik nad modelom renault 5 e-tech electric. Malce večji in bolj prostoren ima do njega podobno razmerje kot captur do clia. Medtem ko je renault 5 e-tech electric namenjen predvsem mestnim uporabnikom, 4 e-tech electric cilja na širši krog kupcev s težnjo, da vse ciljne skupine, tudi mlade družine, pritegne k prehodu na električni avtomobil.

Na voljo bo z dvema baterijama z zmogljivostjo 40 ali 52 kWh, ter z dvema izvedenkama elektromotorja z močjo 90 ali 110 kW. V močnejši različici (52 kWh/110 kW) naj bi do 100 km/h pospešil v manj kot 8,5 sekunde, največja hitrost bo 150 km/h, z enim polnjenjem pa naj bi prevozil 400 kilometrov (po WLTP).

Retro-futuristična oblika

Po zunanjih merah je resda kompaktno, pravzaprav mestno vozilo, dolgo 4,14 metra, široko 1,80 metra, visoko 1,57 metra, medosna razdalja pa meri 2,62 metra. Kljub temu se lahko v njem udobno vozi pet ljudi, ima pa tudi 420 litrov velik prtljažnik, ki je lahko dostopen zaradi kar se da nizkega praga in električnega pogona prtljažnih vrat. Ta so sicer večja, kot so videti. To so dosegli z podaljšanjem vse do odbijača, da bi dobili kar največjo odprtino in kar najnižji prag prtljažnika za lažje nalaganje, uporabno značilnost, ki jo je imel tudi prvotni renault 4.

Prva, ki pritegne oko, je sicer maska. Poleg tega, da se močno zgleduje po izvirnem renaultu 4, je tudi edinstvena zaradi stalno osvetljene obrobe in tudi zaščitnega znaka na sredini. Ta osvetljena maska je iz enega kosa (dolžine 1,45 m) in prva te vrste v avtomobilski industriji, kar je bil skupen izziv za ekipe v oblikovanju, inženiringu in proizvodnji. Po izvirniku je povzeto tudi elegantno tretje stransko okno, ki ni le na enakem mestu ampak tudi enake oblike kot na predhodniku.

V koraku s sodobno tehnologijo

Kot se spodobi za današnje čase, bo novodobna katrca polna naprednih tehnologij za udobje in varnost, med katerimi je tudi aktivna pomoč pri vožnji Active Driver Assist, ki zagotavlja raven 2 samodejne vožnje, nič manj kot 26 asistenčnih sistemov za vožnjo in stikalo My Safety. Poleg tega ima tudi multimedijsko napravo OpenR Link z vgrajenimi funkcijami Google in Renom, uradnim Renaultovim avatarjem, ki deluje v povezavi s pogovornim robotom sistema umetne inteligence ChatGPT. Njegova vloga je, da uporabnikom pomaga razumeti posebnosti električnega vozila in njegovih funkcij. 

Izdelan v Evropi

Skupina Renault se je zavezala, da bo 4 e-tech izdelovala v Evropi, v industrijskem vozlišču Ampere ElectriCity. Vozilo bodo sestavljali v tovarni Maubeuge, elektromotor v tovarni Cleon in baterijo od marca 2025 v tovarni Douai. Kar 75 odstotkov dobaviteljev ima svoj obrate do 300 kilometrov oddaljene od vozlišča ElectriCity. Tako strnjen proizvodni krog je plod zaveze Skupine Renault, da bo poleg dajanja prednosti lokalni in konkurenčni proizvodnji tudi prispevala k varovanju delovnih mest in zmanjšala svoj okoljski odtis.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.