Mercedes-Benz
Tako se zaletita dva električna mercedesa
Mercedes je opravil preizkusni trk dveh svojih električnih avtomobilov, modelov EQA in EQS SUV ter pokazal, kako varna sta v resnici.
Ponedeljek, 16. oktober 2023
Standard Euro NCAP določa, da se pri preizkusu čelnega trka avtomobil s hitrostjo 50 km/h zaleti v zmečkljivo oviro, Mercedes pa je je svoja modela EQA in EQS SUV enega proti drugemu pognal s 56 km/h vsakega; prekrivanje je bilo 50-odstotno.
Tak način trka so izbrali, tako Mercedes, saj simulira tip nesreče, ki se lahko dogodi na podeželski cesti, na primer pri poskusu prehitevanja. Pri tem so upoštevali, da obe v nesreči udeleženi vozili tik pred trkom zavirata.
Rezultat je, pričakovano, uničujoč, a pri Mercedesu pravijo, da je tak obseg poškodb vozil nameren. Zmečkan sprednji del vozila namreč absorbira veliko količino energije ter s tem zaščiti tako potnike v vozilu kot tudi baterijo. Pri tem so dodali, da vseh pet preizkusnih lutk – štiri ženske in ena moška – niso utrpele hujših poškodb.
Dobro jo je odnesel tudi električni pogon, saj je trdna struktura uspešno zaščitila baterijske celice pred hujšimi poškodbami, večstopenjski koncept zaščite visokonapetostnega sistema pa druge komponente.
K temu sta med drugim pripomogla ločen potek pozitivne in negativne električne napeljave ter samonadzorni visokonapetostni sistem, ki se v primeru hujše nesreče samodejno izklopi ter s tem poskrbi za večjo varnost vozila pred, med in po nesreči.
»Varnost je del Mercedesovega DNK in ena naših temeljnih zavez do vseh udeležencev v prometu,« pravi Markus Schäfer, Mercedesov glavni tehnološki direktor. »In za nas varovanje človeških življenj ni vprašanje pogonskega sistema. To dokazuje nedavni preskus trčenja dveh popolnoma električnih vozil. Dokazuje, da imajo vsa naša vozila enako visoko stopnjo varnosti, ne glede na to, katera tehnologija jih poganja.«