Mercedes CLA
CLA teče tretji krog
Mercedes je predstavil novega CLA, ki bo na voljo tako s klasičnimi oziroma hibridnimi kot tudi električnimi pogoni.
Petek, 14. marec 2025
Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovno oblikovno zasnovo sovjih predhodnikov, a se od njih tudi precej razlikuje. Pri električnih različicah ga zaznamuje nova maska z osvetljenim logotipom in 142 majhnimi zvezdicami.
Žaromete povezuje svetlobni element, sicer pa je avto z zasnovo štirivratnega kupeja precej znanih potez in čistih linij. Med drugim velja meniti ugreznjene kljuke vrat, količnik zračnega upora pa znaša ugodnih 0,21.
V primerjavi s predhodnikom je zrasel za 41 mm in je dolg 4.722 mm, dodatnih 61 mm je pridobil tudi v medosju, kjer meri 2.789 mm. S tem je nekoliko prostornejši v notranjosti, kjer ponuja nekaj več prostora za voznikove in sovoznikove noge, medtem ko je na zadnjih sedežih še nekoliko bolj uresnjen. Prtljažnik v zadnjem delu avta meri 405 litrov, sprednji frunk 71 litrov.
V notranjosti prinaša minimalistično zasnovo, kjer pa je na voljo velik zaslon oziroma treh zaslonov (voznikovega s 26 cm ter osrednjega in sovoznikovega s po 35,6, cm premera), združenih v eno enoto. Infotainment temelji na četrti generaciji MBUX in si pomaga z Microsoftovo in Googlovo umetno inteligenco, sistem pa uporablja tako ChatGPT in Bing ter Gemini.
Podrobnosti o opremi še niso znane, so pa pri Mercedesu povedali, da bodo vsi modeli opremljeni z usnjenim športnim volanom, ogrevanimi in električno pomičnimi sprednjimi sedeži in panoramsko stekleno streho, kupci po bodo lahko izbirali tudi med številnimi okrasnimi elementi različnih barv in materialov.
Sprva bo avto na voljo v dveh električnih različicah – CLA 250+ z enim elektromotorjem na zadnji osi, močjo 200 kW (272 KM) in dosegom celo do 792 km ter CLA 350 4matic z dvema elektromotorjema, njuno skupno močjo 260 kW (354 KM) in dosegom do 771 km.
Velikemu dosegu botruje baterija litij-ionska baterija s kapaciteto 85 kWh ter inovativna zasnova, ki obljublja zelo učinkovito rabo energije in s tem posledično majhno porabo. Pogon temelji na 800-voltni arhitekturi in omogoča hitro polnjenje z do 320 kW.
Električnemu CLA bodo sledile še hibridne različice, o katerih pa še ni veliko znanega. Te bodo temeljile na kombinaciji prisilno polnjenega 1,5-litrskega bencinskega motorja in v ohišje osemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvojno sklopko vgrajenega elektromotorja. Na voljo bosta dve izvedbi glede na moč ter različici s pogonom na sprednji ali na vsa štiri kolesa.