Avto.info

Mini

Mini je opustil načrt za popolno elektrifikacijo do leta 2030

Pri Miniju ugotavljajo, da so motorji na notranje zgorevanje še vedno preveč pomembni, da bi se jim popolnoma odpovedali.

Torek, 22. april 2025

Mini se pridružuje številnim znamkam, ki spreminjajo smele načrte za elektrifikacijo. Britanska znamka pod okriljem skupine BMW je leta 2021 napovedala, da bo postala popolnoma električna do konca tega desetletja. Zdaj je očitno, da ne bo tako.

V intervjuju za Avtomotive News je podpredsednik za ameriški trg, Michael Peyton priznal, da so načrt o prodaji izključno električnih modelov dali na stran.

Peyton je poudaril, da bo Mini še naprej vlagal v razvoj avtomobilov z bencinskimi motorji, tudi zato, ker nekaterih modelov, kot je denimo aceman, ne bodo prodajali čez lužo. Spremembi načrtov so botrovale nove Trumpove carine ter dejstvo, da električnega križanca ne bodo proizvajali tudi v Minijevi tovarni v Oxfordu. Glede na to, da acemana proizvajajo na Kitajskem bi to pomenilo 145-odstotne dajatve. Peyton je tudi ovrgel možnost proizvodnje v BMW-jev obratu v Spartanburgu v ameriški zvezni državi Južna Karolina zaradi pomanjkanja lokalnih dobaviteljev.

Toda sprememba načrtov bi lahko prinesla zanimive novosti. Peyton je namreč omenil, da bi se lahko ponovno posvetili snovanju “pravega minija”, morda na osnovi koncepta rocketman iz leta 2011. Šlo bi za izjemno kompakten model, ki bi lahko bil uspešen tako v Evropi kot čez lužo, razmišljali pa naj bi tudi celo v modelu, ki bi se uvrstil nad model countryman. Ta pa je, kot vemo, največji mini doslej.

V okviru skupine naj bi se do leta 2030 bencinskim motorjem popolnoma odpovedali še pri Rolls-Roycu, medtem kot se znamka BMW ni odločila za takšen korak. Sicer so pri skupini napovedali, da bo do leta 2030 prodaja popolnoma električnih vozil v okviru skupine presegala 50 %, kar pa ne bo lahko doseči. Leta 2024 je namreč znašala 17,4 % in je zrasla za 14,7 % v primerjavi z letom prej. Tudi 2025 se je dobro začelo, z 32,4-odstotno rastjo v prvem trimesečju.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.