Avto.info

Popravila električnih vozil

Nemške zavarovalnice: 'Stroški popravil električnih avtomobilov so ušli izpod nadzora'

Čeprav so po statističnih podatkih električni avtomobili v Nemčiji udeleženih v 20 % manj nezgod, so popravila, če se zgodijo, bistveno dražja. To je rezultat analize nemškega združenja zavarovalnic GDV.

Petek, 3. november 2023

Pred kratkim je ameriško podjetje Mitchel predstavilo rezultate raziskave o cenah popravil avtomobilov v ZDA. Ugotovili so, da so popravila električnih avtomobilov dražja od popravil njihovih klasičnih bratov in sester. To je še posebej veljalo za električne avtomobile znamke Tesla. Zdi se, da v Evropi ni nič drugače. Raziskava nemškega združenja zavarovalnic GDV, enega izmed največjih na stari celini, trdi, da električni avtomobili povzročijo manj škode, po drugi strani pa morajo po nesrečah na dražja popravila. Popolnoma smiselno je, da ta škoda povzroča preglavice predvsem zavarovalnicam, ki jo krijejo iz zavarovalnih pogodb.

Manj nesreč, dražja popravila

GDV trdi, da so popravila električnih avtomobilov za do tretjino dražja. Študija temelji na 37 parih modelov vozil podobnega razreda, od katerih je bil en električni avtomobil, drug z motorjem z notranjim zgorevanjem. V nekaterih primerih je bila primerjava preprosta, saj obstajajo enaki modeli z različnimi oblikami pogona, na primer električni smart in smart EV ali e-golf VII in klasični golf VII. Z drugimi modeli je bilo težje. V takih primerih so strokovnjaki GDV našli ustrezna primerjalna vozila. V nadaljevanju so ovrednotili, kako se je v treh letih razvijala pogostost in višina škod.

»Pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti, ki krije povzročeno škodo drugim udeležencem v prometni nesreči, električni avtomobili povzročijo v povprečju od pet do deset odstotkov manj nesreč kot primerljivi avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem,« pravi Jörg Asmussen, izvršni direktor GDV. Še večjo prednost imajo po njegovih besedah ​​pri kasko zavarovanju, kjer je nezgod tudi do 20 odstotkov manj. Po drugi strani so popravila dražja. »Glede na podnebno krizo je in ostaja dekarbonizacija prometa edina prava pot,« pravi. »Zavarovalnice želimo to spremembo spremljati in jo pozitivno sooblikovati, zato že zgodaj opozarjamo na dogajanje.«

Po besedah ​​Christopha Lauterwasserja, izvršnega direktorja Allianz Center for Technology, lahko višje stroške pripišemo štirim glavnim razlogom. Lauterwasser navaja visoke stroške za popravilo ali zamenjavo baterij, diagnostiko in daljši čas popravil ter posebno opremo. Poleg tega so višji stroški prevoza poškodovanih električnih avtomobilov ali njihovega skladiščenja v karanteni. Lauterwasser kritizira tudi dolge čakalne dobe in visoke urne postavke v delavnicah za popravila e-vozil.

Ukrepati morate zdaj

»Z motorji z notranjim zgorevanjem imamo več kot 125 let izkušenj, s sodobnimi električnimi avtomobili pa le kakih deset let. Kar zadeva servisne delavnice, vlečne službe, gasilske enote in strokovnjake, še vedno primanjkuje izkušenj in najboljših praks pri ravnanju s hudo poškodovanimi električnimi avtomobili,« pravi Lauterwasser. Glede na pričakovano rast števila registracij električnih avtomobilov je po njegovih besedah ​​treba ukrepati čim prej. Heinz Gressel, predsednik odbora GDV Motor Transport, predlagal več rešitev.

Najprej je treba baterije čim bolje zaščititi pred poškodbami. Servisne delavnice in strokovnjaki bi morali po nesreči prejeti pomembne diagnostične podatke o stanju akumulatorja. Uvesti je treba ekonomsko dostopne in okoljsko trajnostne postopke za popravilo ali delno zamenjavo poškodovanih baterij. Po besedah ​​Lauterwasserja je treba ustvariti natančna merila za bencinske servise, vlečne službe in gasilske službe, ko gre za ravnanje z električnimi avtomobili, udeleženimi v nesrečah. Tudi servisne delavnice morajo imeti možnost boljšega testiranja baterij.

Nemške zavarovalnice zato pozivajo delavnice in strokovnjake, da zagotovijo hiter pregled baterij v poškodovanih električnih avtomobilih, zgodnjo odpravo nevarnosti požara in čim krajše skladiščenje v karanteni. Poleg tega bi bilo treba za popravilo električnih avtomobilov dodatno usposobiti delavce. 

Električni avtomobili se torej soočajo z novimi izzivi. Če bodo stroški popravil ušli izpod nadzora, lahko to potrošnike odvrne od nakupa. Podoben učinek imajo lahko tudi ekstremne cene zavarovanja električnih avtomobilov, ki bodo izničile vse ugodnosti pri prihrankih obratovalnih in rednih servisnih stroškov.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.