Škoda enyaq
Enyaq ni več enak
Prenovljeni enyaq ob novem obrazu prinaša številne tehnične posodobitve. Na voljo je v izvedbah z razponom moči od 150 do 210 kW (od 204 do 296), s pogonom na zadnji ali na vsa štiri kolesa. Za osnovni model je treba odšteti 41 tisočakov.
Petek, 25. april 2025
Po dobrih štirih letih od prihoda na trg je Škodin električni zastavonoša doživel večjo prenovo, ki se je dotaknila tako njegove oblike kot podkožne tehnike. Zunanjost so osvežili v skladu z novim hišnim oblikovalskim jezikom modern solid, s čimer je postal bolj podoben novejšemu elroqu. To velja predvsem za sprednji del, ki je dobil nov odbijač, novo masko tech-deck face s svetlobnim podpisom, žaromete v slogu štirih oči in napis »Škoda« na sprednjem pokrovu namesto poznanega logotipa. Zadaj je spremenjena predvsem grafika zadnjih luči, ki pa v osnovi ohranjajo poznano obliko. Večjo stilsko spremembo predstavljajo še karoserijski detajli v sivi barvi unique dark chrome.
Manj sprememb je v notranjosti. Tu je napis škoda zamenjal logotip na volanskem obroču, ostalo pa je bolj poznano. Pred voznikom je nameščen 12,7-centimetrski (5-palčni) zaslon z novim prikazom, ob katerem je na voljo projekcijski zaslon z obogateno resničnostjo. Na sredini je nameščen serijski 33-centimetrski (13-palčni) zaslon na dotik s prenovljenim uporabniškim vmesnikom in asistentko Lauro s podporo umetne inteligence ChatGPT. Na voljo so različnih slogi ureditve kabine, pri čemer skupni imenovalec predstavljajo trajnostni reciklirani materiali.
Ker z izjemo dodatnega centimetra dolžine zaradi preoblikovanih odbijačev enyaq ostaja mersko nespremenjen, to velja tudi za gabarite njegove notranjosti. Prtljažnik pri osnovni izvedbi SUV tako meri od 585 do 1.710 litrov, pri kupeju pa zaradi bolj poševne strešne linije in bolj položnega zadnjega stekla od 570 do 1.610 litrov.
Pri pogonski tehniki predstavlja vstopno izbiro enyaq 60, ki zmore 150 kW moči (204 KM) in z baterijo z neto kapaciteto 59 kWh ponuja 546 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Na naslednji stopnički najdemo enyaq 85 z 210 kW moči (286 KM) ter z baterijo z neto kapaciteto 77 kWh, ki zagotavlja 578 kilometrov dosega. Obe različici imata elektromotor vgrajen na zadnji osi, ki poganja zadnji kolesi. Za vse, ki želijo štirikolesni pogon, pa je tu enyaq 85x. Ta z dvema elektromotorjema žene vsa štiri kolega in ponuja 210 kW sistemske moči (286 KM) ter 541 kilometrov dosega. Od maja bo za tiste, ki zahtevajo še več moči in športnosti na voljo še bolj nabrita različica RS.
Na področju varnostni in asistenčnih sistemov velja omeniti sistem travel assist 2.6. Ta uporablja roje podatkov, ki jih vozila skupine Volkswagen zaznavajo na poti in shranjujejo na spletu.
Prenovljeni enyaq je, seveda, na tekočem tudi kar se tiče digitalnih tehnologij in s pomočjo sistema škoda connect ter aplikacije my škoda zdaj med drugim omogoča odklepanje in zaklepanje vozila prek telefona ter funkciji samodejnega parkiranja in priučenega parkiranja, tudi na daljavo.
Enyaq in enyaq coupe sta ob običajnih na voljo tudi v bolj športno naravnani izvedbi sportline, zanju pa so na izbiro še pametno sestavljeni paketi dodatne opreme clever, plus, advanced in maxx. Cene brez upoštevanja subvencij ali morebitnih popustov ob finaciranju se pri enyaqu gibljejo od 41.043 evrov do 47.944 evrov, pri coupeju pa ob 43.643 do 50.544 evrov.
Podrobneje o novem enyaqu z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 310).