Avto.info

Škoda enyaq

Enyaq ni več enak

Prenovljeni enyaq ob novem obrazu prinaša številne tehnične posodobitve. Na voljo je v izvedbah z razponom moči od 150 do 210 kW (od 204 do 296), s pogonom na zadnji ali na vsa štiri kolesa. Za osnovni model je treba odšteti 41 tisočakov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: BF
Petek, 25. april 2025

Po dobrih štirih letih od prihoda na trg je Škodin električni zastavonoša doživel večjo prenovo, ki se je dotaknila tako njegove oblike kot podkožne tehnike. Zunanjost so osvežili v skladu z novim hišnim oblikovalskim jezikom modern solid, s čimer je postal bolj podoben novejšemu elroqu. To velja predvsem za sprednji del, ki je dobil nov odbijač, novo masko tech-deck face s svetlobnim podpisom, žaromete v slogu štirih oči in napis »Škoda« na sprednjem pokrovu namesto poznanega logotipa. Zadaj je spremenjena predvsem grafika zadnjih luči, ki pa v osnovi ohranjajo poznano obliko. Večjo stilsko spremembo predstavljajo še karoserijski detajli v sivi barvi unique dark chrome.

Manj sprememb je v notranjosti. Tu je napis škoda zamenjal logotip na volanskem obroču, ostalo pa je bolj poznano. Pred voznikom je nameščen 12,7-centimetrski (5-palčni) zaslon z novim prikazom, ob katerem je na voljo projekcijski zaslon z obogateno resničnostjo. Na sredini je nameščen serijski 33-centimetrski (13-palčni) zaslon na dotik s prenovljenim uporabniškim vmesnikom in asistentko Lauro s podporo umetne inteligence ChatGPT. Na voljo so različnih slogi ureditve kabine, pri čemer skupni imenovalec predstavljajo trajnostni reciklirani materiali.

Ker z izjemo dodatnega centimetra dolžine zaradi preoblikovanih odbijačev enyaq ostaja mersko nespremenjen, to velja tudi za gabarite njegove notranjosti. Prtljažnik pri osnovni izvedbi SUV tako meri od 585 do 1.710 litrov, pri kupeju pa zaradi bolj poševne strešne linije in bolj položnega zadnjega stekla od 570 do 1.610 litrov.

Pri pogonski tehniki predstavlja vstopno izbiro enyaq 60, ki zmore 150 kW moči (204 KM) in z baterijo z neto kapaciteto 59 kWh ponuja 546 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP. Na naslednji stopnički najdemo enyaq 85 z 210 kW moči (286 KM) ter z baterijo z neto kapaciteto 77 kWh, ki zagotavlja 578 kilometrov dosega. Obe različici imata elektromotor vgrajen na zadnji osi, ki poganja zadnji kolesi. Za vse, ki želijo štirikolesni pogon, pa je tu enyaq 85x. Ta z dvema elektromotorjema žene vsa štiri kolega in ponuja 210 kW sistemske moči (286 KM) ter 541 kilometrov dosega. Od maja bo za tiste, ki zahtevajo še več moči in športnosti na voljo še bolj nabrita različica RS.

Na področju varnostni in asistenčnih sistemov velja omeniti sistem travel assist 2.6. Ta uporablja roje podatkov, ki jih vozila skupine Volkswagen zaznavajo na poti in shranjujejo na spletu.

Prenovljeni enyaq je, seveda, na tekočem tudi kar se tiče digitalnih tehnologij in s pomočjo sistema škoda connect ter aplikacije my škoda zdaj med drugim omogoča odklepanje in zaklepanje vozila prek telefona ter funkciji samodejnega parkiranja in priučenega parkiranja, tudi na daljavo.

Enyaq in enyaq coupe sta ob običajnih na voljo tudi v bolj športno naravnani izvedbi sportline, zanju pa so na izbiro še pametno sestavljeni paketi dodatne opreme clever, plus, advanced in maxx. Cene brez upoštevanja subvencij ali morebitnih popustov ob finaciranju se pri enyaqu gibljejo od 41.043 evrov do 47.944 evrov, pri coupeju pa ob 43.643 do 50.544 evrov.

Podrobneje o novem enyaqu z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 310).

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.