Logična izbira
TEST IN OCENA: Tesla model 3 long range
Ob ostrejšem videzu prinaša tudi nekaj praktičnih novosti. Dobil je dodaten zaslon za drugo vrsto in se znebil praktičnih obvolanskih ročic. Za zagotovitev dobrih 400 kilometrov dosega v zimskem času ne gre brez prilagajanja.
Sobota, 25. maj 2024
Teslin prvi zares množičen model zaradi limuzinske oblike v zadnjem času ostaja v senci športnoterenskega brata Y. Ta z le nekaj tisočaki pribitka res prinaša več prostora in bolj praktično petvratno zasnovo, a je v primerjavi s sloko trojko videti, ko bi ga kakšen dobrodušen velikan s slamico malce napihnil. Model 3 je vsekakor skladneje oblikovan in je ob nedavni osvežitvi z novimi, bolj zašiljenimi sprednjimi žarometi in zadnjimi lučmi v obliki črke C dobil še nekoliko sodobnejši in
ostrejši videz. A več vsebinskih novosti nas pričaka v notranjosti ...
Teslini modeli še vedno ponujajo najboljšo uporabniško izkušnjo med električnimi avtomobili.
Glavno spremembo predstavlja odsotnost obvolanskih ročic, kar smo že izkusili in preizkusili pri modelu X (AF288-289) in dobili mešane občutke. Odsotnost leve ročice pomeni predvsem to, da se je upravljanje smernikov preselilo na volanski obroč. To zahteva kar nekaj privajanja, a tudi po tem ostaja manj praktično od dobre stare obvolanske ročice. Vklop smernikov, zlasti v krožiščih, ko je volanski obroč obrnjen v levo, njegov levi krak pa »tam nekje spodaj«, je preprosto neroden, takšna
rešitev pa nepotrebna. Odsotnost desne ročice na drugi strani pomeni, da se je upravljanje menjalnika preselilo na zaslon. Avtomobil sicer glede na to, kaj zaznava pred ali za seboj, že sam predlaga smer, drugače pa je menjalnik mogoče upravljati z drsanjem po zaslonu, kar deluje brez težav. Zato fizične ročice nismo pogrešali. Poleg tega je »za vsak primer« na stropu na voljo konzola s površino na dotik s klasičnimi ukazi P, R, N, D. Večjo novost predstavlja še zaslon na koncu sredinskega
grebena, namenjen upravljanju klimatske naprave v drugi vrsti ter kratkočasenju tam sedečih potnikov. Med očem nevidnimi nadgradnjami pa velja omeniti zmogljivejši procesor multimedijske naprave oziroma sistema, ki je sicer deležen stalnih nadgradenj programske opreme na daljavo. To avtomobilu prinaša izboljšave obstoječih funkcij ali celo čisto nove funkcije. Posodobitev, ki je bila na voljo kmalu po našem preizkusu, je na primer odklenila prilagodljivo delovanje sprednjih žarometov.
Sicer pa prenovljena trojka ponuja zdaj že poznano »tesla izkušnjo« v vožnji, oblico funkcij, kot je snemanje okolice, ter zmogljivosti in učinkovitost pogonskega sklopa, ki sodijo med najboljše, kar jih ponuja trenutna elektromobilnost. Pravzaprav je najboljša, če upoštevamo še polnjenje na Teslinih polnilnicah supercharger, ki je preprosto in predvsem zanesljivo.
980 evrov ob nakupu zahtevajo za stroške dostave in dokumentacije.
Različica long range z dvema elektromotorjema zmore 366 kilovatov (498 KM) in 560 Nm navora, kar je dovolj za pospešek do stotice v 4,4 sekunde ter doseganje elektronsko omejene končne hitrosti 201 kilometer na uro. Zmogljivosti tako močno presegajo to, kar bi bilo potrebno za suvereno premikanje avtomobila in kar večina uporabnikov realno potrebuje. A tisti, ki si želijo »uau efekt«, ga bodo tako vsekakor dobili. Ob tem baterija z neto kapaciteto 79 kilovatnih ur obljublja 629 kilometrov
dosega po meritvenem ciklu WLTP. Čeprav navadno obljuba dela dolg, pa smo že navajeni, da je pri tovrstnih meritvenih ciklih, še posebej pri električnih avtomobilih, v praksi nekoliko drugače. Na testu, ki je potekal ob temperaturah, ki so se tudi podnevi komaj dvignile nad ledišče, smo brez predgretja baterije beležili povprečno porabo malce nad 20 kilovatnih ur na 100 kilometrov. To pomeni slabih 400 kilometrov dosega. Predgretje ima tu pomembno vlogo, saj zagotavlja manjšo porabo, v našem
primeru pod 18 kilovatnih ur na 100 kilometrov, s čimer je mogoče računati na približno 450 kilometrov dosega.
Testirana različica z osnovno ceno 47.990 evrov oziroma malce pod 56 tisočaki z nekaj dodatki finančno ni več tako vabljiva kot osnovna izvedba, za katero je ob upoštevanju eko subvencije treba odšteti le dobrih 35.000 evrov. Toda tudi ta, zmogljivejša in bolje opremljena različica še vedno ponuja zelo dobro vrednost za dani denar in tako v tehničnem pogledu kot glede uporabniške izkušnje predstavlja logično izbiro med električnimi modeli te velikosti.
Tesla model 3 long range |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrata, 5 sedežev; Motor spredaj: asinhronski (ASM), 158 kW (215 KM), zadaj: sinhronski (PSM), 208 kW (283 KM); Sistem: 366 kW (498 KM), 560 Nm; Menjalnik: reduktorski, 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.720 x 1.850 x 1.441 mm; Medos. razdalja: 2.875 mm; Pnevmatike: 235/45 R18; Masa/nosilnost: 1.828/404 kg; Prtljažnik: 594 + 88 l. |
Največja hitrost: 201 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,4 s; Baterija (bruto/neto): -/79 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/250 kW; Poraba energije (WLTP): 14 kWh/100 km; Povprečje na testu: 20,1 kWh/100 km; Doseg: 629 km. |
Cena: osnovni model (model 3 rear-wheel drive): 39.990 €, testno vozilo: 55.970 €; Tesla, Inc. |
![]() |
zmogljivosti, vrednost za denar |
![]() |
ni obvolanskih ročic |
![]() |
brez napak |