Takega imajo najraje
TEST IN OCENA: Tesla model Y RWD
Preizkusili smo najbolje prodajani avto lanskega leta v Evropi in na svetu. S popolno opremo, učinkovitim pogonom ter polnilnimi in drugimi storitvami premaga tekmece.
Sobota, 7. december 2024
Preizkusili smo osnovno teslo Y z oznako RWD, kar pomeni pogon na zadnji kolesi in moč 220 kW (299 KM). Tolikšno nekateri tekmeci označujejo že z raznimi športnimi oznakami (GTX in podobno) in je dovolj za pospešek do stotice v manj kot 7 sekundah.
Ne, potrebe po več v resnici ni, pa tudi realen doseg okoli 350 kilometrov, kolikor smo z enim polnjenjem prevozili na testu (jutranje temperature okoli ničle, dnevne okoli 10 stopinj Celzija) je povsem zadosten. Še posebej zato, ker je LFP baterijo kapacitete 62 kWh v korist njenega zdravja celo priporočljivo polniti do 100 odstotkov in ne le do 80. Polnjenje z zadnjimi elektroni je resda zelo počasno in primerno za domači priključek AC, medtem ko na polnilnici DC zmore do 170 kW. V praksi
tja nekje do 30 odstotkov, pri 50 odstotkih moč polnjenja pade na 115 kW, pri 80 odstotkih na 80 kW. Realno polnjenje od 10 do 80 odstotkov traja 20 minut.
350 kilometrov smo približno prevozili na testu z enim polnjenem; uradni doseg je 455 kilometrov.
Vse drugo je bolj ali manj znano. S porabo energije in še posebej s polnilno podporo z lastnimi polnilnicami (superchargerji) ter upravljanjem prek aplikacije je Tesla opazno najboljša. V notranjosti prostorsko (tako v kabini kot tudi naravnost ogromnem zadnjem prtljažniku z zajetnim predalom v dnu in zelo velikim sprednjim) premaga tekmece, s špartanskim minimalizmom in upravljanjem praktično vseh funkcij prek sicer odlično odzivnega, a z videzom in velikostjo tablice med vožnjo manj
priročnega osrednjega zaslona za njimi zaostaja.
Manj prepričljiva je tudi natančnost izdelave, zato pa cena toliko bolj – temeljito opremljen avto brez dodatkov in subvencije namreč stane 44.990 evrov, do testnih 51 tisočakov pa so svoje prispevali še stroški dostave in dokumentacije (980 evrov; obvezno doplačilo), nadgrajeni avtopilot (3.800 evrov; za navigacijo z avtopilotom in samodejno menjavo voznega pasu se trenutno ne izplača) in vlečna kljuka (1.350 evrov; če jo rabite, seveda).
Tesla model Y RWD |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: sinhronski (PSM), 220 kW (299 KM), 420 Nm; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.751 x 1.921 x 1.624 mm; Medos. razdalja: 2.890 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1.984/565 kg; Prtljažnik: 854–2.158 + 117 l. |
Največja hitrost: 217 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,9 s; Baterija (neto): 62,0 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/170 kW; Poraba energije (WLTP): 15,7 kWh/100 km; Povprečje na testu: 16,7 kWh/100 km; Doseg: 455 km. |
Cena: osnovni model (model Y RWD): 44.990 €, testno vozilo: 51.120 €; Tesla, Inc. |
![]() |
učinkovit pogon, prostorna kabina, polnilna in druga podpora, oprema in cena |
![]() |
upravljanje prek zaslona, kakovost izdelave |
![]() |
brez napak |