Ne zamudite
V novi številki Avto fokusa: Celovit pregled ponudbe lahkih gospodarskih vozil
Pripravili smo celovit pregled ponudbe lahkih gospodarskih vozil v Sloveniji z nekaj osnovnimi podatki in začetnimi cenami zaprtih tovornih furgonov. Pri tem smo upoštevali uradne cene na cenikih, brez upoštevanja morebitnih popustov v primeru financiranja in drugih komercialnih ugodnosti.
Ponedeljek, 21. oktober 2024
V letošnjem letu je bilo do konca septembra v Sloveniji prodanih 6.193 lahkih gospodarskih vozil, kar je skoraj desetina več kot v prvih devetih mesecih lanskega leta. Bolj kot organska rast trga oziroma povečano realno povpraševanje so te številke v precejšnji meri odraz težav z dobavami, ki so zadnji dve leti pestile številne trgovce. Čakalna doba za nekatere modele vozil je bila namreč tudi po leto dni in več, zato so jih kupci namesto lani ali celo predlani kupili v letošnjem letu.
Letos so sicer na trg zapeljala številna prenovljena lahka gospodarska vozila, vključno s celotnimi paletami širokega nabora znamk skupine Stellantis – torej vozila znamk Citroën, Fiat, Opel in Peugeot – ter posledično tudi Toyote, ki v kratkem svojo ponudbo na slovenskem trgu zaokroža še z velikim dostavnikom proace max.
Segment velikih in srednje velikih dostavnikov (najbolje prodajana med njimi sta renault master in ford transit custom) je v prvih devetih mesecih letošnjega leta v primerjavi z lanskimi zrasel za 14,5 odstotka, segment majhnih (volkswagen caddy) pa za 8,3 odstotka. Po drugi strani se je prodaja pick-upov (skoraj polovico trga si reže ford ranger) zmanjšala za kar 26,3 odstotka, prodaja težkih gospodarskih vozil (z več kot četrtino trga je vodilna znamka MAN) pa za 14,3 odstotka.
Več pa v novi številke revije Avto fokus (št. 303), ki je na voljo pri vseh prodajalcih časopisov.