Varnost otrok v prometu
Pet mrtvih otrok je odločno preveč!
Zavod Varna pot je v sodelovanju z Baby Centrom organiziral okroglo mizo z naslovom “1,2,3, varno me pripni!”, na kateri je bilo ugotovljeno, da smo lahko s stanjem varnosti otrok v cestnem prometu v Sloveniji zadovoljni, a še vedno ni idealno in ga je mogoče izboljšati.
Petek, 30. avgust 2024
Na okrogli mizi so poleg predsednika Zavoda Varna pot, Roberta Štabe, vsak iz svojega področja, znanje in izkušnje delili mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije Generalne policijske uprave (GPU), mag. Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice Agencije RS za varnost prometa (AVP), Robert Sabol, dipl.zn.reševalec, Inštruktor ITLS pediatric & adult, Reševalna postaja UKC Ljubljana, Selma Busovača, predstavnica Cybexa in Branko Marinič, predstavnik Baby Centra.
Slovenija po študiji Evropske organizacije za varnost cestnega prometa v zadnjih 10 letih sodi med prvih šest držav v Evropski uniji po varnosti otrok. “To je lahko veliko priznanje vzgojiteljem v vrtcih, učiteljem, staršem, številnim aktivnostim v državnih organizacijah in nevladnem sektorju. Predvsem pa zakonodaji, ki je področju varnosti otrok namenila zelo veliko pozornost,” je stanje v Sloveniji opisal g. Robert Štaba. Zavod Varna pot je v preventivne-izobraževalne programe
vključil že več kot 200.000 otrok. “Statistiki se sam rad izogibam, saj številka ne pomeni veliko. Šele ko številko spremenimo v ime in priimek in se spomnimo, da je to nekdo izmed nas, pa je tudi številka ena lahko zelo veliko,” je ob pogledu na statistične podatke povedal g. Štaba.
Pet mrtvih otrok je odločno preveč!
Kljub temu, da je Slovenija v samem vrhu evropskih držav v dosledni uporabi otroških avtosedežev in smo z različnimi pobudami dosegli visoko stopnjo pripetosti, pa še nismo tam, kjer bi si želeli. V zadnjih šestih letih je življenje na naših cestah izgubilo pet otrok, 28 pa jih je bilo huje poškodovanih. Ne gre le za številke na papirju, gre za otroke z imeni, otroke, ki so nekomu pomenili ves svet. “Velikokrat smo se že soočili s posledicami nesreče, kjer je otrok utrpel hude poškodbe
zaradi neuporabe avtosedeža. Od več kot 30.000 intervencij, v katerih sem sodeloval, uspešno izbrišem večino – tiste, kjer so bili udeleženi otroci pa ostajajo. Tako zmeraj, ko se peljem mimo katerega izmed krajev nesreče, intervencijo podoživljam,” je povedal Robert Sabol, dipl. zn. reševalec, ki je na okrogli mizi zastopal Reševalno postajo UKC Ljubljana in skrbi tudi za izobraževanje gasilcev in policistov, ki sodelujejo pri reševanjih.
Vizija NIČ kot zaveza k popolni varnosti na cestah
Dogodek je izpostavil Vizijo NIČ, ambiciozno mednarodno pobudo, katere podpisnica je tudi Slovenija, ki nam nalaga, da se do leta 2030 prepolovi število umrlih in hudo telesno poškodovanih, do leta 2050 pa je cilj, da na cestah ne bo ugasnilo nobeno življenje več.
Zavod Varna pot, ki je prav tako eden vodilnih promotorjev te vizije v Sloveniji, z različnimi preventivnimi in izobraževalnimi programi opozarja na nujnost pravilne uporabe otroških avtosedežev ter pomen odgovornega vedenja v prometu. Vizija NIČ temelji na prepričanju, da nobena smrt ali huda poškodba na cestah ni sprejemljiva. Z združevanjem napredne tehnologije ter s prizadevanji za večjo ozaveščenost javnosti, se ta vizija korak za korakom približuje resničnosti.
“Po izvedenih kontrolah pripetosti potnikov, je pripetost v Sloveniji kar 95 %. Letos smo dodali še preverjanje uporabe otroških sedežev in tudi tukaj so rezultati na prvi pogled dobri, saj jih uporablja kar 91 %. Tisti, ki sedežev in pasov niso uporabljali, so se vozili na razdalji do pet kilometrov - naj pa opozorim, da se prav v bližini doma zgodi največ nesreč, kjer prav otroci utrpijo najhujše posledice. Kratka pot nikakor ni izgovor, da nam varnostnih sistemov ni potrebno uporabiti,” je pojasnila mag. Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice Agencije za varnost prometa RS. V okviru Agencije že 20. leto deluje tudi projekt Pasavček – Red je vedno pas pripet, kjer opozarjajo na pomen ustrezne uporabe otroških varnostnih sedežev in pravilne uporabe varnostnih pasov.
Policisti pri rutinskih kontrolah poleg uporabe varnostnih pasov v avtomobilih, preverjajo tudi uporabo otroških avtosedežev in pripetost otrok v njih. Mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije Generalne policijske uprave (GPU) vidi uporabo varnostnih pasov in drugih zadrževalnih sistemov kot ene najučinkovitejših in preprostih načinov, kako lahko poskrbimo za svojo varnost. Starši bi sicer za svoje otroke storili vse, a podatki Policije kažejo, da imamo tukaj še precej prostora za bolj odgovorno ravnanje. “V letu izrečemo med 30.000-40.000 ukrepov zaradi neuporabe varnostnih pasov, kar 4.000 smo jih izrekli zaradi neuporabe zadrževalnih sistemov, kamor sodijo tudi otroški avtosedeži. To nam kaže, da imamo pri ozaveščanju še precej dela,” meni mag. Kapun.
In tu stopijo v ospredje starši in stari starši, ki z zgledom, dosledno in predvsem pravilno uporabo ustreznega otroškega avtosedeža, vzgajajo novo generacijo voznikov – takšnih, ki bodo lahko Vizijo NIČ tudi aktivno živeli.
Vsi strokovnjaki so si bili enotni, da je prav pravilna in dosledna uporaba otroških avtosedežev ključna za preprečevanje poškodb otrok v primeru prometnih nesreč.
Podjetje Cybex in Baby Center, ki v Sloveniji trži otroške avtosedeže te znamke, sta ob tej priložnosti predstavila model cybex anoris T2 i-size, ki kot prvi na svetu vključuje zračno blazino, posebej zasnovano za zaščito otrok. Gre za otroški avtosedež, ki so ga testi ADAC ocenili kot najvarnejšega na trgu. Poleg tega so v Baby Centru Zavodu Varna pot podarili 10 delavnic v vrtcih, namenjenih izobraževanju za vzgojitelje, učence in starše ter najvarnejši otroški avtosedež cybex anoris T2.
Oznake:
- otroci
- otroški sedeži
- varnost
- Zavod Varna pot