Avto.info

Varnost otrok v prometu

Pet mrtvih otrok je odločno preveč!

Zavod Varna pot je v sodelovanju z Baby Centrom organiziral okroglo mizo z naslovom “1,2,3, varno me pripni!”, na kateri je bilo ugotovljeno, da smo lahko s stanjem varnosti otrok v cestnem prometu v Sloveniji zadovoljni, a še vedno ni idealno in ga je mogoče izboljšati.

Petek, 30. avgust 2024

Na okrogli mizi so poleg predsednika Zavoda Varna pot, Roberta Štabe, vsak iz svojega področja, znanje in izkušnje delili mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije Generalne policijske uprave (GPU), mag. Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice Agencije RS za varnost prometa (AVP), Robert Sabol, dipl.zn.reševalec, Inštruktor ITLS pediatric & adult, Reševalna postaja UKC Ljubljana, Selma Busovača, predstavnica Cybexa in Branko Marinič, predstavnik Baby Centra.

Slovenija po študiji Evropske organizacije za varnost cestnega prometa v zadnjih 10 letih sodi med prvih šest držav v Evropski uniji po varnosti otrok. “To je lahko veliko priznanje vzgojiteljem v vrtcih, učiteljem, staršem, številnim aktivnostim v državnih organizacijah in nevladnem sektorju. Predvsem  pa zakonodaji, ki je področju varnosti otrok namenila zelo veliko pozornost,” je stanje v Sloveniji opisal g. Robert Štaba. Zavod Varna pot je v preventivne-izobraževalne programe vključil že več kot 200.000 otrok. “Statistiki se sam rad izogibam, saj številka ne pomeni veliko. Šele ko številko spremenimo v ime in priimek in se spomnimo, da je to nekdo izmed nas, pa je tudi številka ena lahko zelo veliko,” je ob pogledu na statistične podatke povedal g. Štaba.

Pet mrtvih otrok je odločno preveč!
Kljub temu, da je Slovenija v samem vrhu evropskih držav v dosledni uporabi otroških avtosedežev in smo z različnimi pobudami  dosegli visoko stopnjo pripetosti, pa še nismo tam, kjer bi si želeli. V zadnjih šestih letih je življenje na naših cestah izgubilo pet otrok, 28 pa jih je bilo huje poškodovanih. Ne gre le za številke na papirju, gre za otroke z imeni, otroke, ki so nekomu pomenili ves svet. “Velikokrat smo se že soočili s posledicami nesreče, kjer je otrok utrpel hude poškodbe zaradi neuporabe avtosedeža. Od več kot 30.000 intervencij, v katerih sem sodeloval, uspešno izbrišem večino – tiste, kjer so bili udeleženi otroci pa ostajajo. Tako zmeraj, ko se peljem mimo katerega izmed krajev nesreče, intervencijo podoživljam,” je povedal Robert Sabol, dipl. zn. reševalec, ki je na okrogli mizi zastopal Reševalno postajo UKC Ljubljana in skrbi tudi za izobraževanje gasilcev in policistov, ki sodelujejo pri reševanjih.

Vizija NIČ kot zaveza k popolni varnosti na cestah
Dogodek je izpostavil Vizijo NIČ, ambiciozno mednarodno pobudo, katere podpisnica je tudi Slovenija, ki nam nalaga, da se do leta 2030 prepolovi število umrlih in hudo telesno poškodovanih, do leta 2050 pa je cilj, da na cestah ne bo ugasnilo nobeno življenje več.

Zavod Varna pot, ki je prav tako eden vodilnih promotorjev te vizije v Sloveniji, z različnimi preventivnimi in izobraževalnimi programi opozarja na nujnost pravilne uporabe otroških avtosedežev ter pomen odgovornega vedenja v prometu. Vizija NIČ temelji na prepričanju, da nobena smrt ali huda poškodba na cestah ni sprejemljiva. Z združevanjem napredne tehnologije ter s prizadevanji za večjo ozaveščenost javnosti, se ta vizija korak za korakom približuje resničnosti.

“Po izvedenih kontrolah pripetosti potnikov, je pripetost v Sloveniji kar 95 %. Letos smo dodali še preverjanje uporabe otroških  sedežev in tudi tukaj so rezultati na prvi pogled dobri, saj jih uporablja kar 91 %. Tisti, ki sedežev in pasov niso uporabljali, so se vozili na razdalji do pet kilometrov - naj pa opozorim, da se prav v bližini doma zgodi največ nesreč, kjer prav otroci utrpijo najhujše posledice. Kratka pot nikakor ni izgovor, da nam varnostnih sistemov ni potrebno uporabiti,” je pojasnila mag. Saša Jevšnik Kafol, namestnica direktorice Agencije za varnost prometa RS. V okviru Agencije že 20. leto deluje tudi projekt Pasavček – Red je vedno pas pripet, kjer opozarjajo na pomen ustrezne uporabe otroških varnostnih sedežev in pravilne uporabe varnostnih pasov.

Policisti pri rutinskih kontrolah poleg uporabe varnostnih pasov  v avtomobilih, preverjajo tudi uporabo otroških avtosedežev in pripetost otrok v njih. Mag. Ivan Kapun, vodja Sektorja prometne policije Generalne policijske uprave (GPU) vidi uporabo varnostnih pasov in drugih zadrževalnih sistemov kot ene najučinkovitejših in preprostih načinov, kako lahko poskrbimo za svojo varnost. Starši bi sicer za svoje otroke storili vse, a podatki Policije kažejo, da imamo tukaj še precej prostora za bolj odgovorno ravnanje. “V letu izrečemo med 30.000-40.000 ukrepov zaradi neuporabe varnostnih pasov, kar 4.000 smo jih izrekli zaradi neuporabe zadrževalnih sistemov, kamor sodijo tudi otroški avtosedeži. To nam kaže, da imamo pri ozaveščanju še precej dela,” meni mag. Kapun.

In tu stopijo v ospredje  starši in stari starši, ki z zgledom, dosledno in predvsem pravilno uporabo ustreznega otroškega avtosedeža, vzgajajo novo generacijo voznikov – takšnih, ki bodo lahko Vizijo NIČ tudi aktivno živeli.

Vsi strokovnjaki so si bili enotni, da je prav pravilna in dosledna uporaba otroških avtosedežev ključna za preprečevanje poškodb otrok v primeru prometnih nesreč.

Podjetje Cybex in Baby Center, ki v Sloveniji trži otroške avtosedeže te znamke, sta ob tej priložnosti predstavila model cybex anoris T2 i-size, ki kot prvi na svetu vključuje zračno blazino, posebej zasnovano za zaščito otrok. Gre za otroški avtosedež, ki so ga testi ADAC ocenili kot najvarnejšega na trgu. Poleg tega so v Baby Centru Zavodu Varna pot podarili 10 delavnic v vrtcih, namenjenih izobraževanju za vzgojitelje, učence in starše ter najvarnejši otroški avtosedež cybex anoris T2.

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.