Tehnologija v avtomobilih
Volkswagen po priznanju, da je upravljanje prek zaslonov na dotik katastrofa, vrača fizične gumbe
Andreas Mindt, vodja oblikovanja pri Volkswagnu, je dejal, da napake s haptičnimi gumbi na volanu ne bodo nikoli več ponovili.
Ponedeljek, 10. marec 2025
Volkswagen je končno spoznal, kar je vedel že skoraj vsak voznik: vgraditi vse funkcije v zaslon na dotik je nočna mora. Andreas Mindt, vodja oblikovanja v podjetju, je razkril, da bodo prihodnji VW-ji, začenši z modelom ID.2, za upravljanje ključnih funkcij imeli fizične gumbe. V intervjuju za britanski Autocar je dejal, da podjetje "nikoli več ne bo naredilo takšne napake." S tem je ciljal predvsem na haptične gumbe na volanu.
Mindt je dodal, da so odločitev za vrnitev k fizičnim gumbom sprejeli na podlagi povratnih informacij strank. "Iskreno povedano, to je avtomobil. To ni telefon, to je avtomobil," je dejal Mindt. "To nam je sedaj jasno." Vsi volkswagni naslednje generacije bodo tako imeli fizične gumbe za pet najpomembnejših funkcij: glasnost, ogrevanje sedežev, nastavljanje ventilacije/temperature in varnostne utripalke. Torej nič več neskončnega potegovanja po menijih samo zato, da bi vklopili ogrevanje!
Spremembe tudi pri nekaterih drugih proizvajalcih
Volkswagen ni edini proizvajalec, ki se vrača k fizičnemu upravljanju. Lansko leto je Hyundai poročal, da so bili udeleženci testne ciljne skupine "pod stresom, razočarani in jezni", ko niso mogli hitro nadzorovati osnovnih funkcij vozila. Hyundai in Kia sta sprva dajala prednost zaslonom na dotik v svojih električnih modelih, kot sta hyundai ioniq 6 in kia EV6, zdaj pa razmišljata o spremembah. Na Kitajskem Xiaomi ponuja dodatke, ki strankam omogočajo dodajanje fizičnih gumbov po želji.
Trend digitalnih vmesnikov se je pred več kot desetletjem začel s Teslinim modelom S, ki ima velik sredinski zaslon na dotik. Tesla sicer postopoma odstranjuje fizične komande, vključno z menjalno ročico in ročico za smernike, vendar so le-to vrnili v novi model Y, obstaja pa tudi možnost njene vrnitve v model 3.
Novi modeli bodo morali imeti fizične gumbe, če bodo želeli najvišjo stopnjo varnosti
Volkswagnova odločitev je prišla v zanimivem času, saj bo konzorcij Euro NCAP naslednje leto uvedel nova pravila, po katerih bodo morali imeti avtomobili določene fizične gumbe, da bodo na varnostnih testih dosegli pet zvezdic.
To je v nasprotju z razmišljanjem nekaterih vodilnih v avtomobilski industriji, vključno z Rivianovim vodjo programske opreme Wassymom Bensaidom, ki je fizične gumbe označil za "anomalijo" in napoveduje, da bodo kmalu vsi sistemi v avtomobilih nadzorovani z glasovnimi ukazi.