Svetovna premiera
Ali je to limuzina? Športni terenec? Fastback? Nič od tega! To je nov električni volvo ES90
Po besedah Volva je ta avtomobil razred zase, zato se lahko sami odločite, kam bi ga umestili.
Četrtek, 6. marec 2025
Volvo je v preteklih letih predstavil veliko novih športnih terencev, zdaj pa je svojo premiero doživel nov model, ki ni niti limuzina, niti terenec, niti fastback. To je ES90, ki je poln najsodobnejše električne tehnologije. Je namreč prvi Volvov avtomobil, opremljen z dvojno konfiguracijo NVIDIA DRIVE AGX Orin (zagotavljala naj bi več kot 500 bilijonov operacij na sekundo), zaradi česar je najmočnejši avtomobil, kar jih je znamka kadar koli ustvarila v smislu računalniške moči. To mu omogoča, da z zbranimi podatki, programsko opremo in umetno inteligenco še dodatno dviguje standarde varnosti in splošne učinkovitosti.
Novi model konkurira BMW-ju i5, mercedesu EQE in audiju A6 e-tron. Dolg je natanko pet metrov in z močnim sprednjim delom, čistimi linijami ter športno obliko fastbacka nedvomno takoj pade v oči. Ima zelo padajoč zadek in praktična peta vrata, medosna razdalja 310 cm pa je zagotovilo za veliko prostora v kabini.
Volvo vse svoje tekmece prekaša v dosegu. Različica z največjim dosegom ima 102-kWh baterijo, kar zadošča za kar 700 kilometrov po ciklu WLTP. Imajo jo izvedbe z dvema motorjema, medtem ko se morajo modeli z enim elektromotorjem zadovoljiti z 88-kWh baterijo, ki še vedno zadostuje za 650 kilometrov dosega. Za razliko od SUV-ja EX90 ima novi ES90 800-voltno arhitekturo in lahko prenese moč polnjenja do 350 kW. To pomeni, da ga je mogoče v samo 10 minutah napolniti za dodatnih 300 kilometrov.
V ponudbi bo več različic, vstopna bo Single Motor Extended Range z 245 kW (333 KM) moči, ki 100 km/h doseže v 6,9 sekunde. Sledi ji izvedba Twin Motor s 330 kW (449 KM) moči in pospeškom 5,5 sekunde do 100 km/h, vrhunska izvedba Twin Motor Performance pa ima kar 500 kW (680 KM) moči in do 100 km/h pospeši v štirih sekundah. Najvišja hitrost vseh treh različic je omejena na 180 km/h.
Notranjost med drugim vključuje 9,0-palčni zaslon pred voznikom, 14,5-palčni zaslon na dotik in head-up zaslon. Na voljo bodo trije nivoji opreme, v najbogatejši bo med drugim vrhunski avdio sistem Bowers & Wilkins s 25 ločenimi zvočniki po vsej kabini, vključno z zvočniki v vzglavnikih in stropu. Velik in širok pokrov prtljažnika olajša nalaganje in razkladanje družinske prtljage ali smučarske opreme. Prtljažnik ponuja do 424 litrov prostora, z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev pa se prtljažni prostor poveča na 733 litrov. Polnilnim kablom je namenjem 22-litrski "frunk".
Slovenske cene še niso objavljene, v Nemčiji pa ES90 z osnovno opremo stane od 71.990 evrov naprej. Volvo začetek proizvodnje načrtuje poleti, dobave pa naj bi stekle do konca leta.