Volvo XC90 in EX90
Novinca iz družine 90
Na slovenske ceste sta zapeljala prenovljeni volvo XC90 in novi EX90. Prvi je na voljo kot blagi ali priključni hibrid za najmanj 65.990 evrov, drugi pa v dveh popolnoma električnih izvedbah od 96.799 evrov.
Sreda, 5. marec 2025
Že bežen pogled na novi XC90 nam pove, da ne gre za čisto nov model, temveč za prenovo avtomobila, ki ga poznamo že od leta 2015. Z novo masko in novimi žarometi z matrix oblikovno zasnovo je najbolj spremenjen sprednji del, medtem ko so zadek osvežili z novo grafiko zadnji pokončnih luči.
Manjših oblikovnih sprememb je bila deležna tudi notranjost, kjer velja omeniti predvsem 28,4-centimetrski (11,2-palčni) osrednji zaslon na dotik, ki je zamenjal manjšega 22,9-centimetrskega (9-palčnega).
Motorno paleto sestavljata blagi hibrid z oznako B5 AWD in 184 kW moči (250 KM) ter priključni hibrid z oznako T8 AWD, ki zmore 335 kW (455 KM) in obljublja do 71 kilometrov električnega dosega po meritvenem ciklu WLTP.
Prenovljeni XC90 je na voljo s paketi opreme core, plus in ultra, mogoče pa ga je izbrati v izvedbah bright ali dark, ki prinašata karoserijske elemente v svetli oziroma temni barvi. Cene se gibljejo od 65.990 do 89.990 evrov.
Druga večja novost na slovenskih cestah je električni športni terenec EX90, ki je obenem najvarnejši volvo doslej. V dolžino meri malenkost več kot pet metrov in ponuja dovolj prostora in sedežev za sedem potnikov.
Izjemno visoko raven varnosti zagotavlja z naborom visotehnoloških pripomočkov. Opremljen je z lidarskim tipalom, ki zaznava druga vozila na razdalji 300 metrov in ljudi na razdalji 250 metrov, tu pa je še pet radarjev, osem kamer in 16 ultrazvočnih tipal, ki med drugim omogočajo avtonomno vožnjo tretje stopnje.
Sprva sta na voljo izvedbi z dvema elektromotorjema. Prva z oznako twin motor zmore 300 kW (408 KM), druga, z oznako twin motor performance s 380 kW (517 KM). Obe sta opremljeni z baterijo s kapaciteto 111 kWh, ki jima zagotavlja 614 kilometrov dosega po meritvenem ciklu WLTP.
Kabina je urejena minimalistično v slogu skandinavske dnevne sobe. Na armaturni plošči ima glavno vlogo 36,8-centimetrski (14,5-pačni) zaslon na dotik z vmesnikom, ki je nastal v sodelovanju z Googlom. Serijsko je na voljo povezljivost 5G.
Ob varnosti je poudarjeno udobje v vožnji, za kar med drugim skrbi dvokomorno zračno vzmetenje
Serijska oprema se deli na paketa plus in ultra, cene pa se gibljejo od 96.799 do 106.718 evrov. Nekoliko kasneje bo ponudbo dopolnila različica z enim motorjem z močjo 205 kW (279 KM) in vstopno opremo core, ki bo tudi cenovno dostopnejša.
Podrobneje o obeh Volvovih novostih na slovenskih cestah pa v prihodnji številki naše tiskane zdaje (AF 308).