Tehnika
Klimatske naprave: najpomembnejše je redno vzdrževanje
Klimatska naprava je kompleksen sistem, na katerega vplivajo številni dejavniki. Za brezhibno delovanje mora biti redno vzdrževana – zgolj dopolnjevanje plina ji lahko zelo škoduje.
Četrtek, 7. april 2022
Klimatsko napravo sestavljajo številni mehanski deli, ki zahtevajo ustrezno vzdrževanje. Strokovnjaki priporočajo, da se redni servis opravi na vsaki dve leti oziroma na 30 tisoč prevoženih kilometrov, pri starejših vozilih pa enkrat na leto. Pri tem opažajo, da na pooblaščenih servisih v sklopu rednega vzdrževanja vozila klimatski napravi pogosto posvečajo premalo pozornosti.
Ne le polnjenje, temveč brezhiben sistem
Za kakovosten servis klimatske naprave zato obiščite strokovnjaka. Ustrezno vzdrževanje je namreč zelo pomembno za brezhibno delovanje in zgolj dodajanje plina ni dovolj. Pri kakovostnem rednem servisu, ki stane slabih 40 evrov, strokovnjaki izčrpajo plin iz sistema in ga očistijo starega olja, vlage ter trdih mehanskih delcev. Nato celoten sistem očistijo z vakuumom – s tem dosežejo, da se vlaga upari že pri 4,4 stopnje Celzija in jo zato lahko v celoti odstranijo. Ta postopek traja približno 20 do 30 minut. Nato nadomestijo olje v kompresorju in sistem napolnijo z ustrezno količino plina.
Zmerno uhajanje plina je normalno
Plin počasi uhaja tudi iz brezhibnega sistema – nekje do 120 gramov na leto je normalna številka (ki jo je treba nadomestiti na rednem servisu), če je uhajanje večje, pa gre za okvaro. Sistem preverijo s tako imenovanimi formirnimi plini (uporabo barvila odsvetujejo, saj škoduje kompresorju) ter zamenjajo poškodovane in dotrajane dele. Cena je odvisna od obsega in vrste popravila.
Če je plina premalo, lahko odpove kompresor
Strokovnjaki še posebej poudarjajo pomen pravilne količine plina v sistemu. Pomanjkanje plina namreč pregreva kompresor, pregret kompresor pa ni učinkovit, slabo hladi in na koncu odpove. V tem primeru ga je treba zamenjati, celoten sistem pa s posebnim postopkom oprati in odstraniti opilke. To je vse prej kot poceni (stane lahko tudi do tisoč ali celo dva tisoč evrov), a vseeno precej ceneje od zamenjave celotnega sistema z novim.