DS4 so chic crossback blueHdi 120 EAT6
Najprej šminka, potem uporabnost
- DS4 crossback je atraktivna kombilimuzina z videzom križanca, a brez terenskih zmogljivosti
- S šibkejšim turbodizlom in samodejnim menjalnikom je poskočen in varčen, stal vas bo okoli 30 tisočakov
Sobota, 15. oktober 2016
Tako kot drugi modeli DS se je tudi DS4 s prenovo otresel Citroënovih logotipov, dobil pa je še terensko naravnano različico crossback. A ne gre za pravega križanca. Edini lastnosti, ki bi ju lahko pripisali terenskim vozilom, sta večja oddaljenost od tal (dodatne tri centimetre v primerjavi z običajno izvedbo) ter zaščita blatnikov iz temne plastike. Drugo so le estetski dodatki, pri čemer izstopajo platišča, zunanji ogledali in strešni spojler v črni barvi ter srebrna strešna nosilca, ki mu v kombinaciji z oranžno barvo karoserije zagotavljajo atraktiven videz.
Notranjosti je prenova prinesla predvsem prečiščeno sredinsko konzolo z novejšo hišno multimedijsko napravo s 17,8-centimetrskim zaslonom na dotik. Ta je kar odziven, a vmesnik z razmeroma majhnimi ikonami ni dovolj pregleden za hitro uporabo. Za upravljanje multimedije bi bil dobrodošel kakšen vrtljiv gumb, ki ga premore večina premijskih modelov. O tem, da gre le za prenovo že nekaj let stare zasnove, med drugim priča tudi razmeroma velik volanski obroč. Sprednja sedeža sta čvrsta in dobro
oprimeta telo, poleg tega ponujata tudi gretje in masažno funkcijo. Druga vrsta pa plačuje davek za atraktivno obliko. Prostor za noge je odmerjen zelo skopo, zaradi posebne oblike vrat pa so zadnja stekla fiksna.
Crossback je uradno kombilimuzina, videti je kot kupe, želi biti športni terenec, po uporabnosti pa je nekje vmes.
O tem, da je ta avtomobil terenski le na pogled, govori tudi dejstvo, da turbodizel poganja zgolj sprednji kolesi. Različica z 88 kilovati (120 KM) je presenetljivo poskočna in dobro deluje s šeststopenjsko avtomatiko, od katere pa ne smete pričakovati športnosti. Poraba goriva je, glede na zmogljivosti, sprejemljiva. Na testu se je ustalila pri 6,4 l/100 km.
Tudi podvozje je namenjeno predvsem asfaltni podlagi. Je razmeroma čvrsto in kljub malce višji posajenosti karoserije v ovinkih ne dovoli pretiranega prečnega nagibanja, na drugi strani pa preseneča precej izrazito vzdolžno nihanje ob močnejšem zaviranju. Volan bi lahko bil bolj natančen in bi bolje obveščal voznika o dogajanju pod kolesi.
DS4 corssback torej ni pravi križanec, saj pričakovano ne ponuja možnosti štirikolesnega pogona, obenem pa ne premore niti kakšnega elektronskega sistema, ki bi zagotavljal boljši oprijem v zahtevnejših razmerah. Poleg tega je zaradi posebne oblike karoserije s kupejevskimi potezami manj prostoren in uporaben kot običajne kombilimuzine tega razreda. Citroënov, pardon, DS-ov crossback je torej predvsem šminker, ki stavi na imidž in ekskluzivnost. Slednjo mu, če že ne kaj drugega, lahko
zagotovi tudi cena. Osnovna cena takšnega, kot je bil testni, namreč znaša 29.090 evrov, z nekaj dodatki pa je presegla mejo 35 tisočakov.
DS4 so chic crossback blueHdi 120 EAT6 |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1560 ccm, 88 kW (120 KM) pri 3500/min, 300 Nm pri 1750/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4284 x 1810 x 1529 mm; Medos. razdalja: 2612 mm; Pnevmatike: 215/55 R17; Masa/nosilnost: 1385/495 kg; Prtljažnik: 359–1021 l. |
Največja hitrost: 190 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,4 s; Poraba goriva (EU): 4,5/3,6/3,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,4 l/100 km; Izpust CO2: 102 g/km. |
Cena: osnovni model (crossback bluHDi so chic 120): 27.970 €, testno vozilo: 35.590 €; C utomobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
videz, oprema, poraba goriva |
![]() |
prostor v drugi vrsti, fiksna zadnja stekla |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- blueHDi
- crossback
- DS4
- test
- turbodizel