Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW i5 M60 xDrive touring

Ko oktani obmolknejo

  • Električna protiutež karavanskemu M5 ponuja enako brutalno pospeševanje, a brez osemvaljnega ropota
  • Dva elektromotorja s 442 kW (601 KM) zagotavljata štirikolesni pogon in pospešek do stotice v vsega 3,9 sekunde
  • Kot vsak avtomobil z oznako M je precej požrešen, kar pri električnem pogonu prinaša svojevrstne izzive
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 19. april 2025

Naključje je hotelo, da smo se s testnim i5 M60 xDrive pripeljali na nedavni dogodek »drag race«. Tam smo bili le obiskovalci, pa se vseeno nismo mogli upreti razmišljanju o tem, kako bi se v dvobojih z ljubiteljsko navitimi stroji odrezal naš električni karavan. S pospeškom do stotice v 3,9 sekunde bi s četrt milje dolgo stezo opravil v manj kot 12 sekundah, kar pomeni, da bi za seboj pustil vsaj polovico vseh udeležencev ...

A bistvo serije 5, tudi če nosi črko M, ni bilo nikoli le divjanje, to je bilo vselej bolj področje M3. Petica je v prvi vrsti prestižen ter udoben poslovni avtomobil, ki v pravi izvedbi zmore tudi vrhunsko športnost.

Različica M60 xDrive je kameleon, ki enkrat zmore brutalno športnost, drugič pa vrhunsko potovalno udobje.


Kar se tiče prestiža, ga ima i5 dovolj za izvoz. V tem se pravzaprav najbolj razlikuje od veliko drugih električnih avtomobilov. Kljub očitni posodobitvi je namreč v mnogih pogledih klasika, vzor dovršene ergonomije in intuitivne uporabe. Veliko funkcij je sicer digitaliziranih, a ključne ostajajo hitro dosegljive, na primer prek vrtljivega gumba na sredinskem grebenu.

Tudi o prostornosti kar 506 centimetrov dolgega velikana ne gre dvomiti. Na vseh sedežih se sedi gosposko, prostora za noge na zadnjih sedežih ne zmanjka kar takoj, velik je tudi prtljažnik. Ta v osnovi meri 570 litrov, kar je natanko toliko kot pri običajni karavanski seriji 5 in celo 70 litrov več, kot jih ponuja novi M5. Slednji mora prostor žrtvovati na račun »dvojnega« priključnohibridnega pogona, i5 M60 pa prtljažnik pusti nespremenjen tudi z vgrajeno baterijo kapacitete 83,9 kWh. No ja, glede na velikost avtomobila bi bila ta zlahka večja, saj tekmeci redno presegajo tudi mejo 100 kWh, a BMW tu išče kompromise, saj vsak dodatni kilogram vpliva na vozne lastnosti. In te so pri i5, kljub skoraj dvema tonama in pol, izjemne. Svojo zajetno težo presenetljivo dobro skriva, občutek na volanu pa je zelo dober, takšen, kot ga pri avtomobilu M tudi pričakujemo.


Dobrih 300 kilometrov dosega je precej daleč od tovarniško obljubljenih 509.


Podvozje, seveda prilagodljivo, omogoča tako lahkotno plavajoče premagovanje avtocest kot trdo nastavitev za dinamično odpeljane ovinkaste odseke. Za oboje je moči več kot dovolj, saj dva elektromotorja skupaj zagotavljata 442 kW (601 KM) moči in 820 Nm navora. Seveda se je treba, tako kot pri večini drugih avtomobilov oddelka M, nekoliko pogosteje ustavljati na bencinski črpalki ali v tem primeru električni polnilnici. Z enim polnjenjem veliko več od 400 kilometrov zelo težko prevozi, še bolj realno pa je računati na dobrih 300. Vse to bi seveda rešila zmogljivejša baterija, ki bi omogočala tudi nekoliko hitrejše polnjenje. Na polnilnici z enosmernim tokom gre največ z 205 kW, kar nam v praksi na polnilnicah pri nas ni uspelo. Nas je pa zato presenetilo polnjenje z izmeničnim tokom, saj smo z 10 na 90 odstotkov baterijo z 22-kW polnilcem napolnili v vsega treh urah.

Kot smo že večkrat povedali, je BMW s črko M pristen športnik, ne glede na obliko pogona. Pompozno prikazuje vse, zaradi česar je prihajajoča doba elektromobilnosti izjemno vznemirljiva. Po drugi strani pa tudi kaže, kaj vse pomeni skoraj stoletje izkušenj pri izdelavi prestižnih avtomobilov. Česar razne »sveže« znamke ne morejo trditi …
 

BMW i5 M60 xDrive touring
 Vozilo in motor karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: sinhronski (SSM), 192 (261 KM), 365 Nm; zadaj: sinhronski (SSM), 250 kW (340 KM), 430 Nm; Menjalnik: reduktorski 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  5.060 x 1.900 x 1.505 mm; Medos. razdalja: 2.995 mm; Pnevmatike: 245/40 R20, Masa/nosilnost: 2.380/515 kg; Prtljažnik: 570/1.700 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,9 s; Baterija (bruto/neto): 83,9/81,2 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 22/205 kW; Poraba energije (WLTP): 18,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: 24,9 kWh/100 km; Doseg: 506 km.
  Cena:  osnovni model (i5 eDrive40): 73.900 €, testno vozilo: 134.306 €; BMW Slovenia, d.o.o., podružnica Ljubljana.
zmogljivosti, vozne lastnosti, hitrost polnjenja AC poraba energije, premajhna baterija cena brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.