Avto.info
Iskalnik: Model:

BMW X6 M60i

Uglajeni M

Ekskluzivni kupejevski križanec svoj videz upraviči z zmogljivostmi, a tudi z udobjem in prestižem. Bencinski V8 je prava tovarna moči, ki jo znajo izdelati le v BMW-jevem oddelku M. M60i ni čisto pravi model M, ampak ob malce zmernejših zmogljivostih poleg športnosti pozna še druge vrednote.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 20. julij 2024

Priljubljenosti kupejevskih športnih terencev ni videti konca, velik del zaslug za to pa lahko pripišemo prav BMW-jevemu X6. Bolj športna izpeljanka X5 je bila med prvimi svoje vrste, zagotovo pa med najbolj vplivnimi, saj je sprožila trend, ki traja še danes. Tudi pri BMW-ju je X6 zakrivil nastanek novih (manjših) modelov X4 in X2. Trenutno je na cestah že tretja generacija, ki je bila nedavno temeljito prenovljena.

Od leta 2019 se X6 sicer ni ravno postaral, a se ob prenovi spodobi zategniti kakšno gubo in videz uskladiti z najnovejšimi oblikovnimi zapovedmi znamke. Zato so žarometi ožji in bolj zašiljeni, prav tako pa vključujejo novo grafiko dnevnih luči v obliki dvojne puščice. Za piko na i agresiven »rilec« z velikansko črno obrobljeno odprtino za zajem zraka in dve pokončni reži na robovih odbijača ustvarjajo paket M sport, ki je pri X6 serijski. Ne da je X6 potreboval dodatne prijeme, da postane še bolj nastopaški, a verjamemo, da pogled na to masko v vzvratnem ogledalu ne more biti prav sproščujoč …

Kupejevska silhueta je namenjena razkazovanju, a zahteva davek pri prostornosti.


Zunanjost je zasnovana, da naredi vtis, medtem ko je notranjost nekoliko bolj klasične BMW-jevske zasnove, torej mešanice prestiža, udobja in primerno črki M v oznaki tudi športnosti. Pričakovano najopaznejša novost ob prenovi je armaturna plošča z velikim vodoravno nameščenim ukrivljenim panelom, ki ima pod enotno stekleno površino dva zaslona. Tisti pred voznikom meri 31,2 centimetra, osrednji pa ima diagonalo 37,8 centimetra. Ne le njuna velikost, pomembna je tudi nadgradnja, to je predvsem nov operacijski sistem osme generacije z možnostjo glasovnega upravljanja. Na srečo so se pri BMW-ju odločili obdržati upravljanje z vrtljivim gumbom iDrive, ki po našem mnenju še vedno predstavlja manjšo motnjo za voznika kot brskanje s prsti po zaslonu.

Kar se tiče udobja, se v X6 težko pritožujemo, prostora je dovolj tako spredaj kot zadaj, pa čeprav se streha proti zadku precej strmo spušča. Slednje je morda bolj problematično zaradi malenkost utesnjenega občutka, ki ga lahko povzroči predvsem pri višjih potnikih. Mimogrede, udobno tam sedita le dva, srednji sedež pa je bolj okrasne, pardon, zasilne narave.

4,3 sekunde potrebuje za pospešek z mesta do 100 km/h.


Oznaka M60i v imenu pomeni, da gre za skoraj pravi model M. Izvedbe M performance namreč spadajo nekam vmes, torej med običajne in ekstremno športne izvedbe, kar v primeru X6 pomeni, da ponujajo vrhunsko dinamiko, a zaradi tega ne žrtvujejo udobja in uglajenosti. Vseeno pa je z novo oznako (prej se je enako zmogljiv model imenoval M50i) naredil še korak bližje Olimpu. Osemvaljnik s prostornino 4,4 litra je namreč tehnično enak tistemu v pravem X6M competition, le da tu ne zmore 460 kW (625 KM), ampak 390 kW (530 KM). Zmogljivosti so seveda izjemne, tako kot občutek, ko iz velikih zaključkov izpušnih cevi v programu sport zarohni brbot osmaka, ob odvzetem plinu pa skoraj dirkaško pokanje. To so dobrote, ki jih vse redkeje srečujemo, zato so še toliko dragocenejše. Da je motor za današnji čas sploh še sprejemljiv, je opremljen z 48-voltno blago hibridno tehnologijo, ki skupaj z uglajenim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom nekoliko miri zdravo žejo motorja. Mi smo se zlahka vozili s povprečjem okoli 12 litrov, malce zabave je povprečje hitro približalo 15 litrom, divjanje pa lahko pomeni tudi 20-litrsko porabo.

Morda se komu zdi ob izvedbi M takšna pogonska kombinacija malce nesmiselna, a ponuja zelo smiselno izbiro za nekoga, ki si želi pristnih M-užitkov, a brez vsega pompa in odrekanja, ki ju prinaša performansam podrejena zasnova. Če bi 007 še vedno vozil BMW-je, bi verjetno izbral ravno kaj takega!
 

BMW X6 M60i
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik V-oblike, 4.395 ccm, 390 kW (530 KM) pri 5.500/min, 750 Nm pri 1.800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.960 x 2.004 x 1.700 mm; Medos. razdalja: 2.975 mm; Pnevmatike: 275/40 R21 spredaj in 315/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2.390/695 kg; Prtljažnik: 580–1.530 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,3 s; Poraba goriva (EU): 11,4 l/100 km; Povprečje na testu: 13,2 l/100 km; Izpust CO2: 259 g/km.
  Cena:  osnovni model (X6 xDrive30d): 92.250 €, testno vozilo: 171.242 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana.
udobje, zvok in zmogljivost motorja, vozne lastnosti občasno pretrdo podvozje, cena dodatne opreme brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.