BMW X6 M60i
Uglajeni M
Ekskluzivni kupejevski križanec svoj videz upraviči z zmogljivostmi, a tudi z udobjem in prestižem. Bencinski V8 je prava tovarna moči, ki jo znajo izdelati le v BMW-jevem oddelku M. M60i ni čisto pravi model M, ampak ob malce zmernejših zmogljivostih poleg športnosti pozna še druge vrednote.
Sobota, 20. julij 2024
Priljubljenosti kupejevskih športnih terencev ni videti konca, velik del zaslug za to pa lahko pripišemo prav BMW-jevemu X6. Bolj športna izpeljanka X5 je bila med prvimi svoje vrste, zagotovo pa med najbolj vplivnimi, saj je sprožila trend, ki traja še danes. Tudi pri BMW-ju je X6 zakrivil nastanek novih (manjših) modelov X4 in X2. Trenutno je na cestah že tretja generacija, ki je bila nedavno temeljito prenovljena.
Od leta 2019 se X6 sicer ni ravno postaral, a se ob prenovi spodobi zategniti kakšno gubo in videz uskladiti z najnovejšimi oblikovnimi zapovedmi znamke. Zato so žarometi ožji in bolj zašiljeni, prav tako pa vključujejo novo grafiko dnevnih luči v obliki dvojne puščice. Za piko na i agresiven »rilec« z velikansko črno obrobljeno odprtino za zajem zraka in dve pokončni reži na robovih odbijača ustvarjajo paket M sport, ki je pri X6 serijski. Ne da je X6 potreboval dodatne prijeme, da postane
še bolj nastopaški, a verjamemo, da pogled na to masko v vzvratnem ogledalu ne more biti prav sproščujoč …
Kupejevska silhueta je namenjena razkazovanju, a zahteva davek pri prostornosti.
Zunanjost je zasnovana, da naredi vtis, medtem ko je notranjost nekoliko bolj klasične BMW-jevske zasnove, torej mešanice prestiža, udobja in primerno črki M v oznaki tudi športnosti. Pričakovano najopaznejša novost ob prenovi je armaturna plošča z velikim vodoravno nameščenim ukrivljenim panelom, ki ima pod enotno stekleno površino dva zaslona. Tisti pred voznikom meri 31,2 centimetra, osrednji pa ima diagonalo 37,8 centimetra. Ne le njuna velikost, pomembna je tudi nadgradnja, to je
predvsem nov operacijski sistem osme generacije z možnostjo glasovnega upravljanja. Na srečo so se pri BMW-ju odločili obdržati upravljanje z vrtljivim gumbom iDrive, ki po našem mnenju še vedno predstavlja manjšo motnjo za voznika kot brskanje s prsti po zaslonu.
Kar se tiče udobja, se v X6 težko pritožujemo, prostora je dovolj tako spredaj kot zadaj, pa čeprav se streha proti zadku precej strmo spušča. Slednje je morda bolj problematično zaradi malenkost utesnjenega občutka, ki ga lahko povzroči predvsem pri višjih potnikih. Mimogrede, udobno tam sedita le dva, srednji sedež pa je bolj okrasne, pardon, zasilne narave.
4,3 sekunde potrebuje za pospešek z mesta do 100 km/h.
Oznaka M60i v imenu pomeni, da gre za skoraj pravi model M. Izvedbe M performance namreč spadajo nekam vmes, torej med običajne in ekstremno športne izvedbe, kar v primeru X6 pomeni, da ponujajo vrhunsko dinamiko, a zaradi tega ne žrtvujejo udobja in uglajenosti. Vseeno pa je z novo oznako (prej se je enako zmogljiv model imenoval M50i) naredil še korak bližje Olimpu. Osemvaljnik s prostornino 4,4 litra je namreč tehnično enak tistemu v pravem X6M competition, le da tu ne zmore 460 kW (625
KM), ampak 390 kW (530 KM). Zmogljivosti so seveda izjemne, tako kot občutek, ko iz velikih zaključkov izpušnih cevi v programu sport zarohni brbot osmaka, ob odvzetem plinu pa skoraj dirkaško pokanje. To so dobrote, ki jih vse redkeje srečujemo, zato so še toliko dragocenejše. Da je motor za današnji čas sploh še sprejemljiv, je opremljen z 48-voltno blago hibridno tehnologijo, ki skupaj z uglajenim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom nekoliko miri zdravo žejo motorja. Mi smo se zlahka
vozili s povprečjem okoli 12 litrov, malce zabave je povprečje hitro približalo 15 litrom, divjanje pa lahko pomeni tudi 20-litrsko porabo.
Morda se komu zdi ob izvedbi M takšna pogonska kombinacija malce nesmiselna, a ponuja zelo smiselno izbiro za nekoga, ki si želi pristnih M-užitkov, a brez vsega pompa in odrekanja, ki ju prinaša performansam podrejena zasnova. Če bi 007 še vedno vozil BMW-je, bi verjetno izbral ravno kaj takega!
BMW X6 M60i |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, osemvaljnik V-oblike, 4.395 ccm, 390 kW (530 KM) pri 5.500/min, 750 Nm pri 1.800/min; Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.960 x 2.004 x 1.700 mm; Medos. razdalja: 2.975 mm; Pnevmatike: 275/40 R21 spredaj in 315/35 R21 zadaj; Masa/nosilnost: 2.390/695 kg; Prtljažnik: 580–1.530 l. |
Največja hitrost: 250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 4,3 s; Poraba goriva (EU): 11,4 l/100 km; Povprečje na testu: 13,2 l/100 km; Izpust CO2: 259 g/km. |
Cena: osnovni model (X6 xDrive30d): 92.250 €, testno vozilo: 171.242 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
![]() |
udobje, zvok in zmogljivost motorja, vozne lastnosti |
![]() |
občasno pretrdo podvozje, cena dodatne opreme |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- test
- X6