Citroën ë-C4 X shine
Elektrika za vse
- Podaljšana različica modela C4 je z limuzinskim zadkom elegantnejša in prostornejša
- Klasično limuzinsko karoserijo spretno prikrivajo poteze športnega terenca
- Je med cenejšimi družinskimi električnimi avtomobili, a ima svoje omejitve
Sreda, 27. december 2023
Morda mu delamo s tem škodo, ampak na neki način je C4 X Citroënov novodobni nizkocenovec. Da ne bo pomote, to ne pomeni, da je cenen ali kakor koli manjvreden. Gre le za to, da kupec z njim dobi veliko avtomobila za svoj denar. In če vam misli odpelje k modelom, kot je bil denimo C-elysee, ki je dejansko tudi bil čisto pravi nizkocenovec, ne boste tako zelo zgrešili. C4 X je namreč narejen na precej kompaktni platformi, ki jo denimo uporablja tudi peugeot 208, a kljub temu v dolžino meri kar 4,6 metra.
Terenski križanec s kupejevskim ali fastback zadkom je v resnici spretno prikrita limuzina. Od običajnega C4 je kar za 24 centimetrov daljši, medtem ko obljube robustne zunanjosti podkrepi tudi nekoliko večja oddaljenost karoserije od tal (15,6 centimetra).
A celoten dolžinski dodatek ob nespremenjeni medosni razdalji pripada le zadku, ki namesto 380 litrov sprejme kar 510 litrov prtljage. Škoda, da so mu namenili le klasičen limuzinski pokrov, ki se ne odpira skupaj z zadnjim steklom, kar pomeni, da je dostop do prtljažnika veliko bolj omejen in nepraktičen.
Potniški del kabine je bolj premišljen, tako z vidika prostornosti na zadnjih sedežih kot odlagalnih prostorov in površin. Predvsem pri teh so se snovalci zares potrudili, saj jih zlepa ne zmanjka. Sicer je sprednji del kabine zasnovan popolnoma enako kot pri običajnih C4 in bencinskem C4 X, ki smo ga testirali prejšnji mesec (AF290). Tudi tokrat lahko pohvalimo razmerje med digitalnim in analognim, pri čemer lahko pohvalimo 25,4-centimetrski osrednji zaslon, medtem ko bi bil skromen
12,7-centimetrski informacijski zaslon za voznika lahko nekoliko večji. A je tokrat vtis popravil projekcijski zaslon, pri katerem voznik brez odvračanja pogleda s ceste vidi vse ključne informacije za vožnjo.
357 kilometrov naj bi po uradnih podatkih prevozil z enim polnjenjem, a je v praksi bližje 250–300 kilometrom.
Udobje, ki je tako ali tako tradicionalna lastnost vozil znamke Citroën, je pri C4 X na zelo visoki ravni. Sedeži advanced comfort skupaj z vzmetenjem s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki in mehko nastavljenim podvozjem omogočajo odlično kombinacijo, kot nalašč za premagovanje dolgih razdalj.
Pretirano dolgo sicer na potovanju nismo mogli sedeti za volanom, saj je za to poskrbel doseg z enim polnjenjem baterije. Zaloga energije namreč znaša 50 kWh oziroma 46 kWh neto, kar je ob zelo zmerni vožnji morda dovolj za preseganje meje 300 kilometrov, avtocesta pa številko krepko zmanjša. To smo ugotovili med vožnjo, ki je le redko dosegla omejitev 130 km/h, pa se je baterija kljub temu z 80 odstotkov na skoraj nič izpraznila že po 200 kilometrih. Ob tem velja omeniti, da je bilo zadnjih 100 kilometrov prevoženih z varčnimi 100–110 km/h. Računica je preprosta in povezana z velikostjo baterijskega sklopa ter aerodinamičnimi zakonitostmi. Morda si lahko več obetamo od različice z zmogljivejšim motorjem (115 kW) in baterijo z zmogljivostjo 54 kWh. Kar se tiče voznih lastnosti pa lahko električni pogon le hvalimo, tako zaradi tišine delovanja kot linearnosti pospeševanja 100-kilovatnega motorja (136 KM).
Če se vrnemo k začetni misli, je citroën ë-C4 X cenovno zelo zanimiv avtomobil. Cena bogato opremljenega testnega primerka, ki po ceniku presegla 40 tisočakov, morda tega ne odraža, a je treba vedeti, da osnovno izvedbo (oprema plus) z enakim pogonom lahko z upoštevanimi popusti (financiranje) ter odbitkom eko subvencije dobite za 28 tisočakov. To je za tako velik in vsestranski električen avtomobil cena, ki človeka prisili k razmisleku. Konec koncev je enako opremljen bencinski le štiri
tisočake cenejši.
Citroën ë-C4 X shine |
Vozilo in motor: križanec, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: električni, sinhroni s stalnim magnetom, 100 kW (136 KM) pri 3673–10.000/min, 260 Nm pri 300–3674/min; Menjalnik: samodejni, 1-stopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 4. |
Velikost: 4600 x 1834 x 1525 mm; Medos. razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 195/55 R18; Masa/nosilnost: 1675/345 kg; Prtljažnik: 510 l. |
Največja hitrost: 150 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Baterija (bruto/neto): 50,0/46,0 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/100 kW; Poraba energije (WLTP): 15,3 kWh/100 km; Povprečje na testu: 19,4 kWh/100 km; Doseg: 357 km. |
Cena: osnovni model (1.2 puretech 100 you): 21.850 €, testno vozilo: 40.900 €; C Automobil Import, d. o. o., Ljubljana. |
![]() |
udobje, prostornost |
![]() |
majhna odprtina prtljažnika, omejen doseg |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- C4 X
- Citroën
- test