Mazda CX-5 G194 AT AWD exclusive-line
Dobrote stare šole
- Mazda CX-5 prepriča s kakovostjo ter klasičnim, 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom
- Varnost in udobje za soliden denar zagotavljata samodejni menjalnik in štirikolesni pogon
Sobota, 29. junij 2024
Naj vas naslov ne zavede – mazda CX-5 ni star in še manj zastarel avto, a s svojo zasnovo prisega na klasiko. Govora je o motorju, saj ga namesto majhnega, turbo mlinčka z valjem premalo poganja atmosferski bencinski štirivaljnik s konkretnimi 2,5 litra delovne prostornine.
Kot rečeno, pogonski agregat nima turba, je pa vseeno podprt z blagim, 24-voltnim hibridom, ki nekoliko zmanjša porabo goriva in obenem izboljša krivuljo navora. V nižjih vrtljajih vseeno ni tako poskočen kot prisilno polnjeni tekmeci in pri občasnih večjih apetitih, odločnejših pospeševanjih ali prehitevanjih zahteva vrtenje prek treh tisočakov in višje, kar pomeni porabo goriva okoli osmih litrov (po tovarniških podatkih nekaj manj, na testu nekaj več). Ko stopalko za plin med vožnjo
pohodite do konca (prehitevanje), si menjalnik za prestavljanje dve ali celo tri stopnje navzdol vzame malce več časa (možno je tudi ročno menjavanje prestav), sicer pa je njegovo delovanje dovolj hitro in tudi uglajeno.
8,3 litra na 100 kilometrov smo v povprečju porabili na testu; uradna poraba je nekaj pod osmimi litri.
Testni avto je bil za povrh opremljen še s pogonom na vsa štiri kolesa, kar na spolzki podlagi izboljša prenos moči na cesto in še dodatno pripomore k že tako dobrim lastnostim tega avta. Podvozje je pri blaženju kratkih udarcev s ceste morda res nekaj čvrstejše, a zato tudi prijetno odzivno in skupaj z natančnim volanom je mazda CX-5 med vozniško prepričljivejšimi avtomobili.
Obenem si zelo dobre ocene zasluži tudi glede notranje ergonomije s funkcionalnim infotainmentom (vmesnik v obliki vrtljivega gumba) in klasičnimi stikali klimatske naprave ter kakovostnimi materiali in izdelavo, s čimer se do neke mere spogleduje celo s premium tekmeci. Cena 45 tisočakov resda ni prav nizka, a glede na celoten paket (samodejni menjalnik, štirikolesni pogon) pravzaprav poštena.
Mazda CX-5 G194 AT AWD exclusive-line |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 143 kW (194 KM) pri 6.000/min, 263 Nm pri 4.000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.575 x 1.845 x 1.685 mm; Medos. razdalja: 2.700 mm; Pnevmatike: 225/55 R19; Masa/nosilnost: 1.653/460 kg; Prtljažnik: 522–1.638 l. |
Največja hitrost: 195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (WLTP): 7,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 171 g/km. |
Cena: osnovni model (CX-5 G165 prime-line): 32.690 €, testno vozilo: 45.640 €; Mazda Motor Slovenija d.o.o., Ljubljana. |
![]() |
vozne lastnosti, kakovostna in funkcionalna notranjost, ergonomija |
![]() |
nekaj čvrstejše podvozje, ne ravno rekorden prtljažnik |
![]() |
brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- CX-5
- Mazda
- test