Avto.info
Iskalnik: Model:

Mazda CX-5 G194 AT AWD exclusive-line

Dobrote stare šole

  • Mazda CX-5 prepriča s kakovostjo ter klasičnim, 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom
  • Varnost in udobje za soliden denar zagotavljata samodejni menjalnik in štirikolesni pogon
Avtor: Anže Jamnik / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 29. junij 2024

Naj vas naslov ne zavede – mazda CX-5 ni star in še manj zastarel avto, a s svojo zasnovo prisega na klasiko. Govora je o motorju, saj ga namesto majhnega, turbo mlinčka z valjem premalo poganja atmosferski bencinski štirivaljnik s konkretnimi 2,5 litra delovne prostornine.

Kot rečeno, pogonski agregat nima turba, je pa vseeno podprt z blagim, 24-voltnim hibridom, ki nekoliko zmanjša porabo goriva in obenem izboljša krivuljo navora. V nižjih vrtljajih vseeno ni tako poskočen kot prisilno polnjeni tekmeci in pri občasnih večjih apetitih, odločnejših pospeševanjih ali prehitevanjih zahteva vrtenje prek treh tisočakov in višje, kar pomeni porabo goriva okoli osmih litrov (po tovarniških podatkih nekaj manj, na testu nekaj več). Ko stopalko za plin med vožnjo pohodite do konca (prehitevanje), si menjalnik za prestavljanje dve ali celo tri stopnje navzdol vzame malce več časa (možno je tudi ročno menjavanje prestav), sicer pa je njegovo delovanje dovolj hitro in tudi uglajeno.

8,3 litra na 100 kilometrov smo v povprečju porabili na testu; uradna poraba je nekaj pod osmimi litri.


Testni avto je bil za povrh opremljen še s pogonom na vsa štiri kolesa, kar na spolzki podlagi izboljša prenos moči na cesto in še dodatno pripomore k že tako dobrim lastnostim tega avta. Podvozje je pri blaženju kratkih udarcev s ceste morda res nekaj čvrstejše, a zato tudi prijetno odzivno in skupaj z natančnim volanom je mazda CX-5 med vozniško prepričljivejšimi avtomobili.

Obenem si zelo dobre ocene zasluži tudi glede notranje ergonomije s funkcionalnim infotainmentom (vmesnik v obliki vrtljivega gumba) in klasičnimi stikali klimatske naprave ter kakovostnimi materiali in izdelavo, s čimer se do neke mere spogleduje celo s premium tekmeci. Cena 45 tisočakov resda ni prav nizka, a glede na celoten paket (samodejni menjalnik, štirikolesni pogon) pravzaprav poštena.
 

Mazda CX-5 G194 AT AWD exclusive-line
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 143 kW (194 KM) pri 6.000/min, 263 Nm pri 4.000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.575 x 1.845 x 1.685 mm; Medos. razdalja: 2.700 mm; Pnevmatike: 225/55 R19; Masa/nosilnost: 1.653/460 kg; Prtljažnik: 522–1.638 l.
  Največja hitrost:  195 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,5 s; Poraba goriva (WLTP): 7,6 l/100 km; Povprečje na testu: 8,3 l/100 km; Izpust CO2: 171 g/km.
  Cena:  osnovni model (CX-5 G165 prime-line): 32.690 €, testno vozilo: 45.640 €; Mazda Motor Slovenija d.o.o., Ljubljana.
vozne lastnosti, kakovostna in funkcionalna notranjost, ergonomija nekaj čvrstejše podvozje, ne ravno rekorden prtljažnik brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.