Avto.info
Iskalnik: Model:

Toyota bZ4X FWD style

Pedigre pionirja

  • Prva popolnoma električna toyota ni imela dobrega začetka, a je posodobitev poskrbela za preobrat
  • Presenetile so zares dobre vozne lastnosti, ki ponujajo odlično kombinacijo udobja in dinamike
  • Med vrhunce spada dodelan multimedijski vmesnik, majhen volan pa med nepotrebne posebnosti
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 22. junij 2024

Dolgo časa so se pri Toyoti upirali popolnoma električnemu modelu, saj so vseskozi zagovarjali svojo pionirsko hibridno tehnologijo, s katero so si ustvarili izjemen tržni položaj. Kljub temu pa tudi velikan, kot je Toyota, ni mogel obrniti trenda elektrifikacije, zato so se na koncu le vdali in na trg poslali model bZ4X.

Nič kaj spevno ime pripada 4,69 metra dolgemu športnemu terencu, ki kljub futurističnemu videzu spoštuje zapovedi trenutnega oblikovalskega jezika znamke. Čeprav se na prvi pogled ne zdi, je prvi bZ (beyond zero) za devet centimetrov daljši od modela RAV4, a obenem precej nižji in malenkost ožji. Prav višina in zašiljen zadnji del sta razloga za nekoliko manjši prtljažni prostor, pri čemer ni v pomoč niti dejstvo, da bZ4X nima sprednjega prtljažnika. No, vsekakor pa je zmagovalec v kategoriji kabinske prostornosti, ki jo zagotavlja prav električna zasnova. Predvsem na zadnji klopi se pozna kar 16-centimetrska razlika v medosni razdalji v primerjavi z RAV4. Prostora za kolena je na ravni prestižnih limuzin, kar pomeni, da je tudi otroških brc v naslonjala manj, mir spredaj sedečim pa zagotavljajo še lastne prezračevalne šobe, ogrevani sedeži in vhoda USB.

300 kilometrov je realen minimum, z veliko pazljivosti in mimo avtocest pa tudi do 400 kilometrov.


Električna revolucija je pri mnogih proizvajalcih pomenila tudi nov pristop k zasnovi notranjosti, predvsem z intenzivno uvedbo digitalizacije. Toyota temu trendu ni podlegla, ampak očitno verjame v iskanje kompromisa med brskanjem po zaslonu in klasičnimi gumbi. Tu sicer lahko pohvalimo 31,2-centimetrski osrednji zaslon s smiselno upravljalno logiko, a malo manj navdušeno govorimo o manjšem zaslonu pred voznikom. Ta je namreč žrtev volanskega obroča, s katerim so posnemali Peugeotov pristop, kar pomeni, da mora biti volan postavljen nizko, da čezenj vidimo na merilnike. Ponavljamo mnogokrat izrečen komentar pri francoski različici: ali ti je všeč ali pa ne! Še ena zanimivost pa je namestitev kamere za spremljanje zbranosti voznika, ki je tik nad trobljo in zato ne prenese nobenega drugega položaja rok na volanu kot pravega. Tisti z roko na vrhu volana se morajo privaditi pogostim opozorilom.

38.000 evrov stane osnovni bZ4X ob upoštevanju eko subvencije.


Volan gor ali dol, ne moremo mimo dejstva, da je bZ4X v samem vrhu kategorije uživaških električnih avtomobilov. Navdušili so nas predvsem odličen občutek na volanu, pa tudi dobra odzivnost in sama lega avtomobila na cesti. Če kaj, smo pogrešali le štirikolesni pogon, saj je navor elektromotorja v določenih trenutkih preprosto premočan za sprednji kolesi. Za razliko od izvedbe s štirikolesnim pogonom ima ta le en motor, a skoraj enako moč, ki znaša 150 kilovatov (204 KM). Sedem sekund in pol do stotice ni noben presežek, a več kot dovolj za večino vsakdanjih podvigov. Enako bi lahko rekli za porabo energije oziroma doseg, ki pa nas je na spomladanskem PRIMA močno razočaral. Kaj več kot 250 kilometrov takrat ni šlo niti z varčnim načinom vožnje, bolečo pomanjkljivost pa so prepoznali tudi v tovarni in nedavno ponudili izboljšano različico. Baterija je ostala enaka, torej s kapaciteto 71,4 kWh, so se pa inženirji poigrali s programsko kodo in poskrbeli za boljšo učinkovitost, menda pa so v uporabo sprostili tudi nekoliko večji del baterijske kapacitete. Kakor koli, rezultat je vsaj od 300 do 350 kilometrov vožnje z enim polnjenjem, ki lahko poteka z močjo vse do 150 kW. Iskanje optimalne potovalne hitrosti je kljub vsemu razkrilo neprijetno resnico vožnje po avtocesti, kjer se je doseg pri 130 km/h drastično poslabšal na dobrih 200 kilometrov. Takrat je namreč poraba okoli 28 kWh na 100 kilometrov, medtem ko je pri 120 km/h ta za približno sedem kilovatnih ur manjša. Aerodinamika in športni terenec pač ne gresta skupaj …

Toyota bZ4X je veliko boljša kot prej, a je obenem daleč od popolnosti. Vsekakor pa drži, da je šele v posodobljeni izvedbi vredna imena s tako inovativnim in kakovostnim pedigrejem.

Toyota bZ4X FWD style
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: sinhronski (PSM), 150 kW (204 KM), 265 Nm; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4690 x 1860 x 1600 mm; Medos. razdalja: 2850 mm; Pnevmatike: 235/50 R20; Masa/nosilnost: 1970/495 kg; Prtljažnik: 452 l.
  Največja hitrost:  160 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,5 s; Baterija (bruto/neto): 71,4/64,0 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/150 kW; Poraba energije (WLTP): 16,7 kWh/100 km; Povprečje na testu: 23,1 kWh/100 km; Doseg: 442 km.
  Cena:  osnovni model (bZ4X FWD elegant): 42.500 €, testno vozilo: 51.600 €; Toyota Adria, d.o.o., Ljubljana.
vozne lastnosti, serijska oprema omejen doseg, prostornina prtljažnika brez napak

Oddaj komentar

Test sistemov za pomoč vozniku: tesla naravnost skozi lažni zid, lexus se je ustavil kot profesionalec

Teslina odločitev, da avtomobilov ne bodo opremili s senzorji lidar je zelo kontrov
Novice

VW je zgodbo družinskega 7-sedežnika spisal na novo

Najnovejši Volkswagnov model je na slovenskih cestah verjetno tudi najbolj vsestran
Novice

Kaj ženske ljubijo

Strokovna žirija 82 avtomobilskih novinark iz 55 držav je tudi letos izbirala avto
Novice

To je dokončna električna reinkarnacija turbo legende

Električna dirkaška zverina, ki ji bo dovoljeno tudi na cesto, sloni na aluminijas
Novice

To je BMW-jeva nova popolnoma električna trojka

Novi limuzinski i3, zasnovan na platformi neue klasse, bo prispel na trg predvidoma
Novice

CLA teče tretji krog

Novi CLA je že tretja generacija tega Mercedesovega modela, ki sicer ohranja osnovn
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.