BMW X2 in iX2
Prispel je BMW-jev nov najmanjši kupejevski SUV
Na slovenske ceste prihaja nova generacija bavarskega kupejevskega športnega terenca X2, ki je že ob začetku prodaje na voljo tudi v popolnoma električnih izvedbah z oznako iX2.
Sreda, 27. marec 2024
X2 je že v prvi generaciji bil dinamični brat X1 in to vlogo ohranja tudi v drugi izdaji. Kompakten kupejevski športni terenec zdaj še bolj spominja na večja X4 in X6, vključno z velikima peterokotnima ledvičkama in vpadljivim spojlerjem na zadku. V primerjavi s predhodnikom je nekoliko zrasel v vse smeri. V dolžino je pridobil 194 milimetrov (dolg je 4,55 metra), širši je za 21 milimetrov in za 64 milimetrov višji. Ob tem je zrasel tudi prtljažnik, ki z dodatnimi 90 litri v osnovni postavitvi meri pohvalnih 560 litrov.
Armaturna plošča je enaka kot pri X1 in vključuje ukrivljen vodoraven panel z dvema zaslonoma ter lebdečo konzolo med sedežema. Infozabavni sklop poganja hišni operacijski sistem 9, ki v marsičem spominja na funkcionalnost pametnih telefonov ter vključuje številne aplikacije za personalizacijo in zabavo. Med drugim omogoča igranja igric, pri čemer telefon uporabnika postane igralni plošček.
Vstopni model X2 nosi oznako sDrive20i, pri čemer je 1,5-litrski bencinski trivaljnik podprt z 48-voltno blago hibridno tehniko za skupno moč 125 kW (170 KM). Naslednji bencinska različica je bistveno močnejša. Gre namreč za najbolj športno izvedbo M35i xDrive, katere dvolitrski bencinar zmore kar 221 kilovatov (300 KM) in 400 Nm največjega navora. Dizelske barve branita modela sDrive18d z dvolitrskim strojem z močjo 110 kilovatov (150 KM) in blagohibridni xDrive20d, ki ponuja 120 kilovatov (163 KM) moči. Vsi modeli so serijsko opremljeni s sedemstopenjskim dvosklopčnim menjalnikom, pri čemer sta osnovni bencinski in dizelski povezana s sprednjim, ostali pa s štirikolesnim pogonom.
Popolnoma električni iX2 je na voljo v izvedbah eDrive20 in eDrive30. Prva zmore 150 kilovatov (204 KM) moči in v kombinaciji z baterijo z neto kapaciteto 64,8 kilovatne ure ponuja 459 kilometrov dosega. Druga razvije 230 kilovatov (313 KM) in z enako baterijo obljublja do 433 kilometrov vožnje med polnjenji.
Več o obeh novih predstavnikih bavarskega razreda X, vključno z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 297).