BMW i5 M60 xDrive
Na prehodu
- Najmočnejša električna petica se lahko po zmogljivostih primerja z M5
- Z dvema elektromotorjema zmore 442 kW (601 KM) in doseže stotico v 3,8 sekunde
- Je izjemno hiter, udoben in razkošen avtomobil, ki ima le dve pravi slabosti
Sobota, 6. april 2024
Uspešna zgodba BMW-ja serije 5 se piše že več kot pol stoletja. Prišli smo do osmega poglavja, v katerem je slavna petica prvič na voljo tudi v popolnoma električni izvedbi i5. Zasnovana je na prilagodljivi platformi CLAR, ki lahko gosti tudi bolj klasične bencinske, dizelske in hibridne pogonske sklope. Gre torej za nekakšen prehodni model, ki naznanja pravo električno dobo. Ta se bo začela s prihodom modela neue klasse, s katerim BMW napoveduje velik napredek in čisto novo izkušnjo. In tu
lahko začnemo nizati številne vrline tega avtomobila, ki jim nasproti stojijo le redke, a žal nezanemarljive slabosti.
300 kilometrov je znašal doseg, na katerega smo lahko računali med testom.
Še pred kratkim so bili Teslini avtomobili z izjemnimi zmogljivostmi in naprednimi rešitvami resnično nekaj posebnega. Toda zdaj, ko se usedemo v najmočnejši i5 in pritisnemo na plin, lahko rečemo, da smo tam. Dva elektromotorja skupaj zagotavljata 442 kilovatov (601 KM) moči in 820 Nm navora, kar je dovolj za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,8 sekunde. To ni tako hitro, kot to zmorejo s tremi elektromotorji opremljeni Teslini modeli plaid, a še vedno presneto hitro in predvsem
dovolj, saj tiste pretirane moči na cesti ni mogoče izkoriščati. Predvsem pa velja poudariti, da se pri BMW-ju, zaradi dragega razvoja, ki ga zahteva prehod na elektriko, za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev, s Teslo vred, niso odrekli kakovostnim materialom in vrhunski končni obdelavi. Čeprav je popolnoma električen, je to še vedno pravi BMW. Položaj sedenja je odličen, osnovni elementi so tam, kjer morajo biti, in vse, česar se dotaknemo, je kompaktno in prijetno na otip. Sicer pa
se nam zdi, da so Bavarci v želji, da bi nam pokazali nekaj novega, morda le šli mogoče malce predaleč. Pri tem imamo v mislih predvsem minimalistični slog z upravljanjem klimatske naprave prek zaslona in drsnikov na dotik, s čimer so poslabšali ergonomijo. Na srečo so ohranili vsaj vrtljivi gumb za upravljanje multimedijske naprave na sredinskem grebenu, a kaj, ko so vsem drugim funkcijam (z izjemo valjčka za nastavljanje glasnosti) namenili za dotik občutljivo površino, ki ji je za vklop
posamezne funkcije vedno treba nameniti pogled in v primerjavi s klasičnimi gumbi daje bolj nezanesljivo povratno informacijo.
Kljub popolnoma električni duši je glede voznih užitkov to pravi BMW.
Toda kar je najpomembnejše, velika električna limuzina je na cesti še vedno pravi BMW, saj se kljub masi skoraj 2,4 tone pelje odlično. Za razliko od nekaterih drugih proizvajalcev je Bavarcem z volanom, ki zelo dobro poroča o dogajanju pod kolesi, uspelo ohraniti pristen dinamičen značaj. Štirikolesno krmiljenje zagotavlja okretnost med ovinki in lajša življenje pri parkirnih manevrih s pet metrov in šest centimetrov dolgim avtomobilom. Ob tem je udobje vselej vrhunsko, k čemur pripomore
skoraj popolna tišina in odsotnost motornih tresljajev v kabini. Nova petica je tudi zelo pametna in obvlada polsamodejno vožnjo. V državah, kjer je to že omogočeno, lahko celo sama menjuje vozne pasove, za kar zadostuje, da voznik usmeri pogled v vzvratno ogledalo.
Toda ob hvali, ki si jo zasluži za naštete vrline, neizogibno pridemo do dveh glavnih pomanjkljivosti. Prva je doseg, ki ga zagotavlja baterija z neto kapaciteto 81,2 kilovatne ure. Po meritvenem ciklu WLTP znaša 510 kilometrov, pri čemer se je med našim testom v zimskih razmerah ta podatek pokazal za zelo optimističnega. Ob povprečni porabi okoli 25 kilovatnih ur na 100 kilometrov smo mi lahko računali le na okoli 300 kilometrov, ob izkoriščanju vseh 442 kilovatov (601 KM) moči pa je bila ta
številka še manjša. Ob bolj dinamični vožnji čez Rakitno se je poraba denimo povzpela na 36 kilovatnih ur na 100 kilometrov, ob kateri bi doseg znašal le še dobrih 200 kilometrov. Druga slabost, ki je relativnejša, pa je cena. Ta za serijsko opremljen avtomobil znaša 102 tisočaka, z dodatki, ki jih je imel testni avto, pa malce več kot 128.000 evrov, kar je za petico, pa naj bo še tako hitra, razkošna in udobna, zelo veliko denarja. Toda tudi to je cena elektrifikacije, ki ob številnih
prednostih še vedno ne more ponuditi prav vsega. Vsaj zdaj, na prehodu.
BMW i5 M60 xDrive |
Vozilo in motor: limuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor spredaj: sinhronski (SSM), 192 (261 KM), 365 Nm; zadaj: sinhronski (SSM), 250 kW (340 KM), 430 Nm; Menjalnik: reduktorski 1-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: /. |
Velikost: 5060 x 1900 x 1505 mm; Medos. razdalja: 2995 mm; Pnevmatike: 245/45 R19, Masa/nosilnost: 2380/515 kg; Prtljažnik: 490 l. |
Največja hitrost: 230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 3,8 s; Baterija (bruto/neto): 83,9/81,2 kWh; Moč polnjenja (AC/DC): 11/205 kW; Poraba energije (WLTP): 18,4 kWh/100 km; Povprečje na testu: 25,6 kWh/100 km; Doseg: 510 km. |
Cena: osnovni model (i5 eDrive40): 71.850 €, testno vozilo: 128.045 €; BMW Slovenia, d.o.o., podružnica Ljubljana. |
zmogljivosti, vozne lastnosti, kakovost materialov in izdelave | doseg, velikost prtljažnika, cena | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- BMW
- i5
- test
- xDrive